Reklam alanı-1
Dikkat: Forum bütün Üyelere Kapatılmıştır!
Sadece Yöneticiler Forumu görebilirler.

Omega-3 efsanesi buraya kadar mı

Başta kalp krizi, kanser, depresyon olmak üzere günümüzün neredeyse bütün majör hastalıklarına iyi geldiği iddia edilen Omega-3 haplarının sanıldığı kadar etkili olmadığı ortaya çıktı. New Scientist Dergisi’nde yer alan Dr. Sanjida O’Connell imzalı makaleye göre, Omega-3’e atfedilen ‘mucize’ler ne yazık ki doğru değil. Geçtiğimiz aylarda iki yıl süren bir araştırmanın sonucu açıklandı. 867 kişi üzerinde yapılan araştırmaya göre, Omega-3 kullananlarla kullanmayanlar arasında beyin gücü

Konuyu değerlendir: Omega-3 efsanesi buraya kadar mı

5 üzerinden | Toplam: 0 kişi oyladı ve 1250 kez incelendi.

  1. Üyelik tarihi
    Temmuz.2010
    Nereden
    istanbul
    Mesajlar
    646

    Omega-3 efsanesi buraya kadar mı

    Başta kalp krizi, kanser, depresyon olmak üzere günümüzün neredeyse bütün majör hastalıklarına iyi geldiği iddia edilen Omega-3 haplarının sanıldığı kadar etkili olmadığı ortaya çıktı.

    New Scientist Dergisi’nde yer alan Dr. Sanjida O’Connell imzalı makaleye göre, Omega-3’e atfedilen ‘mucize’ler ne yazık ki doğru değil. Geçtiğimiz aylarda iki yıl süren bir araştırmanın sonucu açıklandı. 867 kişi üzerinde yapılan araştırmaya göre, Omega-3 kullananlarla kullanmayanlar arasında beyin gücü bakımından hiçbir fark yok.

    Uzmanlar temkinli

    Prof. Dr. Nevres Koylan “‘Omega 3 dünyanın en iyi maddesidir’ demiyorum, fakat toptan kötülemenin anlamı yok” derken Dr. Gündüz Tezmen, “Özellikle damar sertliği riski yüksek olanların tedavi planlarında Omega-3’e sıklıkla yer veriyoruz. Tedavide diyet ve egzersiz de veriyoruz, dolayısıyla somut bir yararı bire bir görme şansımız olmuyor” açıklamasında bulundu.
  2. 16.Temmuz.2010, 09:19
    #1
    Başta kalp krizi, kanser, depresyon olmak üzere günümüzün neredeyse bütün majör hastalıklarına iyi geldiği iddia edilen Omega-3 haplarının sanıldığı kadar etkili olmadığı ortaya çıktı.

    New Scientist Dergisi’nde yer alan Dr. Sanjida O’Connell imzalı makaleye göre, Omega-3’e atfedilen ‘mucize’ler ne yazık ki doğru değil. Geçtiğimiz aylarda iki yıl süren bir araştırmanın sonucu açıklandı. 867 kişi üzerinde yapılan araştırmaya göre, Omega-3 kullananlarla kullanmayanlar arasında beyin gücü bakımından hiçbir fark yok.

    Uzmanlar temkinli

    Prof. Dr. Nevres Koylan “‘Omega 3 dünyanın en iyi maddesidir’ demiyorum, fakat toptan kötülemenin anlamı yok” derken Dr. Gündüz Tezmen, “Özellikle damar sertliği riski yüksek olanların tedavi planlarında Omega-3’e sıklıkla yer veriyoruz. Tedavide diyet ve egzersiz de veriyoruz, dolayısıyla somut bir yararı bire bir görme şansımız olmuyor” açıklamasında bulundu.
    Twitter Facebook Google+
  3. Üyelik tarihi
    Haziran.2010
    Mesajlar
    4.727

    Omega-3'e ihtiyacınız var mı?



    Omega-3 son zamanlarda her yerde kullanılan bir kelime olmaya başladı. Geleneksel olarak herkes omega-3'ün yağlı balıklarda olduğunu düşünüyor.


    Fakat, birçok gıdada bulunan bu yağların artık "Fish finger" lar, dilimlenmiş ekmek, margarin ve mayonez gibi işlenmiş gıdalarda da bulunduğu iddia ediliyor. Peki bu doğru mu?

    Omega 3 nedir ve niçin yemeliyiz?

    The Telegraph'ta yer alan habere göre, bunlar vücudumuz için gerekli yağ asitleridir. Bu yağlar kalp hastalığını önlemeye yardımcı olarak gösteriliyor. Omega 3 aynı zamanda beyin fonksiyonları için de önemlidir ve depresyon tedavisinde kullanılır. Beslenme üzerine uzman bilimsel komiteler haftada en az 3 gram omega-3 yağ asiti alınmasını öneriyor.

    Fakat tüm omega-3 yağ asitleri aynı şekilde faydalı değildir. Bitkisel yağlar ya da tohumlar gibi bazı bitkisel kaynaklar da omega-3 içeriyor, ancak bunlar değerli olan uzun zincirli asitler değil. Eikosapentaenoik asit (EPA), ve dokosaheksaenoik asit (DHA) olarak bilinen vücuda yararlı olan ve uzun zincirli yağ asitlerinin hepsi balık yağlarındadır: uskumru, somon, sardalye, ringa, alabalık ve taze ton balığı (konserve ton balığında daha az omega-3 var). Bu balıklardan haftada 2 porsiyon yenmesi yeterlidir. Fazlasını yerseniz balıktaki kirleticilere maruz kalabilirsiniz.

    Ancak İngiltere'de kadın ve erkeklerin yarısından azı düzenli olarak yağlı balık tüketiyor. Bu da gıda üreticileri için harika bir fırsat oluşturuyor. Uskumru yemeyi reddedince üreticiler de yediğimiz yiyecekleri bu yağ asitleriyle kuvvetlendirdiklerini söylüyorlar.

    Bu yılın başlarında İngiltere'de güvenli beslenme için çalışan bağımsız bir kuruluş olan Food Commission (Gıda Komitesi), işlenmiş gıdalardaki omega 3 yağ asitlerini araştırdı. Önerilen EPA/DHA miktarını almamız için bu işlenmiş gıdalardan inanılmaz miktarlarda tüketmemiz gerektiğini belirlediler.

    Örneğin, ihtiyacınız olan Omega-3'ü dilimlenmiş ekmek ile almak isterseniz 23,7 dilim ekmek yemeniz gerekiyor. Margarin ya da mayonez gibi gıdaların etiketlerinde omega-3 içerdiği yazıyor. Ancak bunlar uzun zincirli yağ asitleri içermez, kısa zincirli oldukları için aynı yararlı etkiyi göstermiyor.

    Bunun yerine taze taze uskumru ya da ringa balığını ızgarada pişirir ya da kızartırsanız yanına da bol limonlu salatayla çok lezzetli olduğunu göreceksiniz. Gerçekten balık yiyemiyorsanız, eski bir gelenek olarak sabahları kahvaltıdan önce bir yemek kaşığı dolusu balık yağı için.




    Zaman
  4. 03.Aralık.2010, 08:54
    #2


    Omega-3 son zamanlarda her yerde kullanılan bir kelime olmaya başladı. Geleneksel olarak herkes omega-3'ün yağlı balıklarda olduğunu düşünüyor.


    Fakat, birçok gıdada bulunan bu yağların artık "Fish finger" lar, dilimlenmiş ekmek, margarin ve mayonez gibi işlenmiş gıdalarda da bulunduğu iddia ediliyor. Peki bu doğru mu?

    Omega 3 nedir ve niçin yemeliyiz?

    The Telegraph'ta yer alan habere göre, bunlar vücudumuz için gerekli yağ asitleridir. Bu yağlar kalp hastalığını önlemeye yardımcı olarak gösteriliyor. Omega 3 aynı zamanda beyin fonksiyonları için de önemlidir ve depresyon tedavisinde kullanılır. Beslenme üzerine uzman bilimsel komiteler haftada en az 3 gram omega-3 yağ asiti alınmasını öneriyor.

    Fakat tüm omega-3 yağ asitleri aynı şekilde faydalı değildir. Bitkisel yağlar ya da tohumlar gibi bazı bitkisel kaynaklar da omega-3 içeriyor, ancak bunlar değerli olan uzun zincirli asitler değil. Eikosapentaenoik asit (EPA), ve dokosaheksaenoik asit (DHA) olarak bilinen vücuda yararlı olan ve uzun zincirli yağ asitlerinin hepsi balık yağlarındadır: uskumru, somon, sardalye, ringa, alabalık ve taze ton balığı (konserve ton balığında daha az omega-3 var). Bu balıklardan haftada 2 porsiyon yenmesi yeterlidir. Fazlasını yerseniz balıktaki kirleticilere maruz kalabilirsiniz.

    Ancak İngiltere'de kadın ve erkeklerin yarısından azı düzenli olarak yağlı balık tüketiyor. Bu da gıda üreticileri için harika bir fırsat oluşturuyor. Uskumru yemeyi reddedince üreticiler de yediğimiz yiyecekleri bu yağ asitleriyle kuvvetlendirdiklerini söylüyorlar.

    Bu yılın başlarında İngiltere'de güvenli beslenme için çalışan bağımsız bir kuruluş olan Food Commission (Gıda Komitesi), işlenmiş gıdalardaki omega 3 yağ asitlerini araştırdı. Önerilen EPA/DHA miktarını almamız için bu işlenmiş gıdalardan inanılmaz miktarlarda tüketmemiz gerektiğini belirlediler.

    Örneğin, ihtiyacınız olan Omega-3'ü dilimlenmiş ekmek ile almak isterseniz 23,7 dilim ekmek yemeniz gerekiyor. Margarin ya da mayonez gibi gıdaların etiketlerinde omega-3 içerdiği yazıyor. Ancak bunlar uzun zincirli yağ asitleri içermez, kısa zincirli oldukları için aynı yararlı etkiyi göstermiyor.

    Bunun yerine taze taze uskumru ya da ringa balığını ızgarada pişirir ya da kızartırsanız yanına da bol limonlu salatayla çok lezzetli olduğunu göreceksiniz. Gerçekten balık yiyemiyorsanız, eski bir gelenek olarak sabahları kahvaltıdan önce bir yemek kaşığı dolusu balık yağı için.




    Zaman

Benzer Konular

  1. Buraya gelirse
    Konu Sahibi VLYLMZ Forum Forum Oyunları
    Cevap: 63
    Son Mesaj : 27.Şubat.2017, 11:02
  2. Msn adreslerinizi buraya yazabilirsiniz
    Konu Sahibi Defnex Forum Tanışma / Kaynaşma
    Cevap: 25
    Son Mesaj : 31.Ekim.2013, 11:22
  3. Omega-3'ün faydaları nelerdir?
    Konu Sahibi Kayıtsız Üye Forum Sağlık (Genel)
    Cevap: 1
    Son Mesaj : 03.Ekim.2011, 18:24
  4. Doktor bana hücre yenilenmesi için omega-3 ve Dvit3 ampul kullanmamı önerdi
    Konu Sahibi Defnex Forum Sağlık / Omurilik Hasarları (OF)
    Cevap: 20
    Son Mesaj : 24.Kasım.2010, 16:46
  5. Otizm konulu paylaşımlarım buraya kadar!
    Konu Sahibi Jarnana Forum Üyelerimizin Site ile İlgili Görüş ve Öneri
    Cevap: 3
    Son Mesaj : 02.Eylül.2010, 20:20

Bu Konu için Etiketler