Reklam alanı-1
Dikkat: Forum bütün Üyelere Kapatılmıştır!
Sadece Yöneticiler Forumu görebilirler.

Otistik Çocuklar için diyet listesi

Etler (yağsız olmayacak, fazla pişirilmeyecek) Kırmızı et (tercihen yemlenen değil, otlayan hayvan eti), geleneksel sucuk, kavurma, pastırma vb serbest. Katkı maddelerinden dolayı salam-sosis yasak. Sakatat: Çok yararlı. Fakathastalıklı olmamasına dikkat. Beyaz et: Tercihen köy tavuğu ve diğer kümes hayvanları (köy tavuğu geç pişer) Deniz ürünleri (Balık, midye, istakoz) (ağır metal zehirlenmesi nedeni ile yasak. Havuzda yetiştirilenlerde de toksinler mevcut olduğundan onlar da yasak.

Konuyu değerlendir: Otistik Çocuklar için diyet listesi

5 üzerinden | Toplam: 0 kişi oyladı ve 2394 kez incelendi.

  1. Üyelik tarihi
    Temmuz.2010
    Nereden
    istanbul
    Mesajlar
    646

    Otistik Çocuklar için diyet listesi

    Etler (yağsız olmayacak, fazla pişirilmeyecek)
    Kırmızı et (tercihen yemlenen değil, otlayan hayvan eti), geleneksel sucuk, kavurma, pastırma vb serbest. Katkı maddelerinden dolayı salam-sosis yasak.
    Sakatat: Çok yararlı. Fakathastalıklı olmamasına dikkat.
    Beyaz et: Tercihen köy tavuğu ve diğer kümes hayvanları (köy tavuğu geç pişer)
    Deniz ürünleri (Balık, midye, istakoz) (ağır metal zehirlenmesi nedeni ile yasak. Havuzda yetiştirilenlerde de toksinler mevcut olduğundan onlar da yasak.
    Yüksek klorofil içerdiği için ağır metalleri bağlayan deniz börülcesi ve deniz yosunları (kolerella veya spirullina) serbest.
    Yumurta: En Kaliteli protein kaynağıdır. Köy yumurtası tercih edilmeli. Günde 1-4 adet yenilebilir. Tercih sırasına göre 1. çiğ (enfeksiyon olmadığından eminseniz!), 2. rafadan, 3. Lop, 4. kızartma (mümkünse yenmemeli, yenilecekse, zeytinyağında ya da fındık yağında ya da tereyağında yapılmalı ve önce akı pişirilmeli, sarısı ayrıca çiğ olarak eklenmeli)
    Sebzeler ve yeşil yapraklılar: her çeşidi yenilebilir. Daha çok çiğ tüketilmeli. Koyu yeşil yapraklılar K vitamini, kalsiyum ve magnezyumdan zengindir ve ayrıca omega-3 yağ asidi içerir. Doğal yetiştikleri için yabani otlar (ebegümeci, kuzukulağı, ısırgan otu, semizotu, labada vb) mükemmel. Semiz otu sebzeler içinde en önemli omega-3 kaynağıdır.
    Patates kızartması kesinlikle yenmemelidir. Sebze yemeklerinin içine az miktarda patates konulabilir (yüksek şeker içeriği).
    Sarımsak: Hücreleri paslanmaktan koruyan (antioksidan) en önemli yiyeceklerden biri. Kükürtlü bileşikler içerdiği için aynı zamanda ağır metal boşaltımına da yardımcı oluyor. Kükürtlü amino asitler otistiklerde genellikle düşük olmaktadır. Her gün en az iki diş yenilmeli. Sarımsağı ezin (yutmayın) ve en geç 1 saat içinde tüketin. Soğan de yüksek kükürt içeriği ile en az sarımsak kadar değerli.
    Zeytin: Mümkün olduğunca tuzu çıkartılmalı. Sele zeytininin tuzu daha rahat çıkıyor. Daha çok yeşil zeytin tercih edilmeli.
    Meyveler: Elma, üzüm, çilek gibi fenol içeren meyvalar fazla tüketilmemelidir. Kayısı, üzüm, muz, gibi şeker içeriği yüksek meyveler de sınırlı yenmelidir. Az şekerli meyveler daha çok yenilebilir (tazesi tercih edilmeli). Meyve kurularının küflü olmamasına dikkat edilmelidir.
    Süt ve süt ürünleri
    İnek ve koyun sütü ve ürünleri (yoğurt, peynir vb.) tüketilmemeli. Bu sütlerle yapılmış kefir ya da yoğurt suyu yenilebilir. Keçi sütü ve ürünleri serbesttir (yoğurt, peynir, kefir).
    YASAK BESiNLER
    • <LI style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; COLOR: black" class=MsoNormal>Süt ve türevleri (yoğurt, peynir vb.) içeren besinler. Keçi sütü ile yapılanlar yenilebilir. <LI style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; COLOR: black" class=MsoNormal>Soya fasulyesi, buğday, arpa. yulaf, çavdar ve unlarından yapılmış ekmekler, erişte, makarna, Şehriye, tarhana, un çorbaları (buğday, arpa, yulaf, çavdar unları) <LI style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; COLOR: black" class=MsoNormal>Buğday unu ve kesilmiş yufkadan yapılan her türlü tatlı (baklava, un ve irmik helvası, kadayıf, tulumba tatlısı vb.) <LI style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; COLOR: black" class=MsoNormal>Bayat ekmek içi konmuş köfteler ve bulgur konmuş kıymalı yemekler <LI style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; COLOR: black" class=MsoNormal>Bulgur konmuş sebze sarma ve dolmaları, kurutulmuş meyveler <LI style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; COLOR: black" class=MsoNormal>Deniz ürünlerinin tamamı (Havuzda yetiştirilenler dahil). Deniz börülcesi, kolerella ve spirullina kullanılabilir. <LI style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; COLOR: black" class=MsoNormal>Patates kızartması <LI style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; COLOR: black" class=MsoNormal>soya yağı ve margarin tüketmeyin, Ayçiçek ve mısır yağını iyice azaltın

      SERBEST BESINLER
      Keçi sütü ve mamülleri (yoğurt)
      <LI style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; COLOR: black" class=MsoNormal>Tereyağı, kaymak <LI style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; COLOR: black" class=MsoNormal>Kırmızı et, kümes hayvanları, geleneksel pastırma, sucuk <LI style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; COLOR: black" class=MsoNormal>Yumurta <LI style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; COLOR: black" class=MsoNormal>Pirinç pilavı, pirinç unu, Glutensiz un ya da mısır unlarından yapılmış ekmekler, kek, çörek vb. <LI style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; COLOR: black" class=MsoNormal>Kurubaklagiller <LI style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; COLOR: black" class=MsoNormal>Pirinç ve sebze çorbaları (patates dahil), serbest olan tahıllardan yapılmış çorbalar (sade ve et sulu) <LI style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; COLOR: black" class=MsoNormal>Her türlü sebze ve meyve <LI style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; COLOR: black" class=MsoNormal>Pekmez, bal, reçel, marmelat <LI style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; COLOR: black" class=MsoNormal>Hayvani yağlar, zeytinyağı
    • Kuruyemişler
    ÖZELLİKLE ÖNERILEN BESINLER (ANTIOKSIDANTLAR)
    Mercimek, kurufasulye, nohut, taze fasulye, bezelye vb.

    • <LI style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; COLOR: black" class=MsoNormal>Ceviz, fındık, fıstık, badem vb. sert kabuklu meyveler <LI style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; COLOR: black" class=MsoNormal>Turunçgiller, kayısı, karadut, kızılcık, kiraz, vişne, kuş üzümü, kırmızı ve kara üzüm, diğer meyveler <LI style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; COLOR: black" class=MsoNormal>Lahanalar, karnabahar, ıspanak, pazı, turp ve pancar yaprakları, şalgam, hardal yaprağı, nane, maydanoz vb. yabani yenebilen otlar
    • Sarımsak, soğan, pırasa
    ARKADAŞLAR BU BAŞLIĞI AÇMAMIN NEDENİ DİYET UYGULAYAN ARKADAŞLARDAN FİKİR ALMAK BEN BUGÜNE KADAR BU DİYETİ UYGULAMADIM FAYDASINI GÖREN YADA DEĞİŞİKLİK OLMADI DİYEN ARKADAŞLAR YAZARSA SEVİNİRİM. SAYGILAR
  2. 09.Temmuz.2010, 16:27
    #1
    Etler (yağsız olmayacak, fazla pişirilmeyecek)
    Kırmızı et (tercihen yemlenen değil, otlayan hayvan eti), geleneksel sucuk, kavurma, pastırma vb serbest. Katkı maddelerinden dolayı salam-sosis yasak.
    Sakatat: Çok yararlı. Fakathastalıklı olmamasına dikkat.
    Beyaz et: Tercihen köy tavuğu ve diğer kümes hayvanları (köy tavuğu geç pişer)
    Deniz ürünleri (Balık, midye, istakoz) (ağır metal zehirlenmesi nedeni ile yasak. Havuzda yetiştirilenlerde de toksinler mevcut olduğundan onlar da yasak.
    Yüksek klorofil içerdiği için ağır metalleri bağlayan deniz börülcesi ve deniz yosunları (kolerella veya spirullina) serbest.
    Yumurta: En Kaliteli protein kaynağıdır. Köy yumurtası tercih edilmeli. Günde 1-4 adet yenilebilir. Tercih sırasına göre 1. çiğ (enfeksiyon olmadığından eminseniz!), 2. rafadan, 3. Lop, 4. kızartma (mümkünse yenmemeli, yenilecekse, zeytinyağında ya da fındık yağında ya da tereyağında yapılmalı ve önce akı pişirilmeli, sarısı ayrıca çiğ olarak eklenmeli)
    Sebzeler ve yeşil yapraklılar: her çeşidi yenilebilir. Daha çok çiğ tüketilmeli. Koyu yeşil yapraklılar K vitamini, kalsiyum ve magnezyumdan zengindir ve ayrıca omega-3 yağ asidi içerir. Doğal yetiştikleri için yabani otlar (ebegümeci, kuzukulağı, ısırgan otu, semizotu, labada vb) mükemmel. Semiz otu sebzeler içinde en önemli omega-3 kaynağıdır.
    Patates kızartması kesinlikle yenmemelidir. Sebze yemeklerinin içine az miktarda patates konulabilir (yüksek şeker içeriği).
    Sarımsak: Hücreleri paslanmaktan koruyan (antioksidan) en önemli yiyeceklerden biri. Kükürtlü bileşikler içerdiği için aynı zamanda ağır metal boşaltımına da yardımcı oluyor. Kükürtlü amino asitler otistiklerde genellikle düşük olmaktadır. Her gün en az iki diş yenilmeli. Sarımsağı ezin (yutmayın) ve en geç 1 saat içinde tüketin. Soğan de yüksek kükürt içeriği ile en az sarımsak kadar değerli.
    Zeytin: Mümkün olduğunca tuzu çıkartılmalı. Sele zeytininin tuzu daha rahat çıkıyor. Daha çok yeşil zeytin tercih edilmeli.
    Meyveler: Elma, üzüm, çilek gibi fenol içeren meyvalar fazla tüketilmemelidir. Kayısı, üzüm, muz, gibi şeker içeriği yüksek meyveler de sınırlı yenmelidir. Az şekerli meyveler daha çok yenilebilir (tazesi tercih edilmeli). Meyve kurularının küflü olmamasına dikkat edilmelidir.
    Süt ve süt ürünleri
    İnek ve koyun sütü ve ürünleri (yoğurt, peynir vb.) tüketilmemeli. Bu sütlerle yapılmış kefir ya da yoğurt suyu yenilebilir. Keçi sütü ve ürünleri serbesttir (yoğurt, peynir, kefir).
    YASAK BESiNLER
    • <LI style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; COLOR: black" class=MsoNormal>Süt ve türevleri (yoğurt, peynir vb.) içeren besinler. Keçi sütü ile yapılanlar yenilebilir. <LI style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; COLOR: black" class=MsoNormal>Soya fasulyesi, buğday, arpa. yulaf, çavdar ve unlarından yapılmış ekmekler, erişte, makarna, Şehriye, tarhana, un çorbaları (buğday, arpa, yulaf, çavdar unları) <LI style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; COLOR: black" class=MsoNormal>Buğday unu ve kesilmiş yufkadan yapılan her türlü tatlı (baklava, un ve irmik helvası, kadayıf, tulumba tatlısı vb.) <LI style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; COLOR: black" class=MsoNormal>Bayat ekmek içi konmuş köfteler ve bulgur konmuş kıymalı yemekler <LI style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; COLOR: black" class=MsoNormal>Bulgur konmuş sebze sarma ve dolmaları, kurutulmuş meyveler <LI style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; COLOR: black" class=MsoNormal>Deniz ürünlerinin tamamı (Havuzda yetiştirilenler dahil). Deniz börülcesi, kolerella ve spirullina kullanılabilir. <LI style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; COLOR: black" class=MsoNormal>Patates kızartması <LI style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; COLOR: black" class=MsoNormal>soya yağı ve margarin tüketmeyin, Ayçiçek ve mısır yağını iyice azaltın

      SERBEST BESINLER
      Keçi sütü ve mamülleri (yoğurt)
      <LI style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; COLOR: black" class=MsoNormal>Tereyağı, kaymak <LI style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; COLOR: black" class=MsoNormal>Kırmızı et, kümes hayvanları, geleneksel pastırma, sucuk <LI style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; COLOR: black" class=MsoNormal>Yumurta <LI style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; COLOR: black" class=MsoNormal>Pirinç pilavı, pirinç unu, Glutensiz un ya da mısır unlarından yapılmış ekmekler, kek, çörek vb. <LI style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; COLOR: black" class=MsoNormal>Kurubaklagiller <LI style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; COLOR: black" class=MsoNormal>Pirinç ve sebze çorbaları (patates dahil), serbest olan tahıllardan yapılmış çorbalar (sade ve et sulu) <LI style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; COLOR: black" class=MsoNormal>Her türlü sebze ve meyve <LI style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; COLOR: black" class=MsoNormal>Pekmez, bal, reçel, marmelat <LI style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; COLOR: black" class=MsoNormal>Hayvani yağlar, zeytinyağı
    • Kuruyemişler
    ÖZELLİKLE ÖNERILEN BESINLER (ANTIOKSIDANTLAR)
    Mercimek, kurufasulye, nohut, taze fasulye, bezelye vb.

    • <LI style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; COLOR: black" class=MsoNormal>Ceviz, fındık, fıstık, badem vb. sert kabuklu meyveler <LI style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; COLOR: black" class=MsoNormal>Turunçgiller, kayısı, karadut, kızılcık, kiraz, vişne, kuş üzümü, kırmızı ve kara üzüm, diğer meyveler <LI style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; COLOR: black" class=MsoNormal>Lahanalar, karnabahar, ıspanak, pazı, turp ve pancar yaprakları, şalgam, hardal yaprağı, nane, maydanoz vb. yabani yenebilen otlar
    • Sarımsak, soğan, pırasa
    ARKADAŞLAR BU BAŞLIĞI AÇMAMIN NEDENİ DİYET UYGULAYAN ARKADAŞLARDAN FİKİR ALMAK BEN BUGÜNE KADAR BU DİYETİ UYGULAMADIM FAYDASINI GÖREN YADA DEĞİŞİKLİK OLMADI DİYEN ARKADAŞLAR YAZARSA SEVİNİRİM. SAYGILAR
    Twitter Facebook Google+

Benzer Konular

  1. Emniyetten otistik engelli çocuklar için gösteri
    Konu Sahibi Zümrüdü Anka Forum Engelli Haberleri
    Cevap: 0
    Son Mesaj : 28.Nisan.2011, 18:20
  2. Otistik Çocuklar Sesleri Daha Geç Algılıyor
    Konu Sahibi Jarnana Forum Otizm ve Zihinsel Engellilik
    Cevap: 0
    Son Mesaj : 01.Kasım.2010, 20:18
  3. Otistik Çocuklar için Laptop
    Konu Sahibi Jarnana Forum Otizm ve Zihinsel Engellilik
    Cevap: 0
    Son Mesaj : 29.Ağustos.2010, 19:56
  4. Otistik Çocuklar Ne İster Ne Beklerler?
    Konu Sahibi Jarnana Forum Otizm ve Zihinsel Engellilik
    Cevap: 1
    Son Mesaj : 19.Ağustos.2010, 20:26
  5. Otistik çocuklar için Türkiye'de bir ilk
    Konu Sahibi Defnex Forum Engelli Haberleri
    Cevap: 4
    Son Mesaj : 12.Temmuz.2010, 18:38

Bu Konu için Etiketler