Reklam alanı-1
Dikkat: Forum bütün Üyelere Kapatılmıştır!
Sadece Yöneticiler Forumu görebilirler.

Otistik bireylerde motor becerileri geliştirme

Çocuklarda iletişim yolu tek bir yöntemle değil farklı yöntemlerin bütünleştirilmesiyle açılabilmektedir. Çeşitli yöntemlerin bütünleştirilebilmesi için çocuğun doğasının tanınması ve saygı duyulması çok önemlidir. Eğitim zaten çocuğu anlama ve tanıma noktasında başlamaktadır. Çocuklarda hareket geliştikçe oyun oynama becerileri, iletişim becerileri, akranlarıyla kaynaşma, amaçlı materyal kullanımı, dikkat süresi, anlama dilinin gelişimi artmaktadır. Bu yüzden çocuğu çok iyi tanımalı ve

Konuyu değerlendir: Otistik bireylerde motor becerileri geliştirme

5 üzerinden | Toplam: 0 kişi oyladı ve 1604 kez incelendi.

  1. Üyelik tarihi
    Haziran.2010
    Mesajlar
    4.727

    Otistik bireylerde motor becerileri geliştirme

    Çocuklarda iletişim yolu tek bir yöntemle değil farklı yöntemlerin bütünleştirilmesiyle açılabilmektedir. Çeşitli yöntemlerin bütünleştirilebilmesi için çocuğun doğasının tanınması ve saygı duyulması çok önemlidir.

    Eğitim zaten çocuğu anlama ve tanıma noktasında başlamaktadır. Çocuklarda hareket geliştikçe oyun oynama becerileri, iletişim becerileri, akranlarıyla kaynaşma, amaçlı materyal kullanımı, dikkat süresi, anlama dilinin gelişimi artmaktadır. Bu yüzden çocuğu çok iyi tanımalı ve hareket eğitimini hayatının bir parçası haline getirmeliyiz. Eğlence ve oyun çocuğun eğitiminin içinde olmalıdır. Problem davranışlar hareket eğitimiyle azalabilmekte, grup çalışması şeklinde yapılabilmektedir. Bu sayede problem çözmek, paylaşmak, birlikte başarmak gibi sosyal çalışmalar yapılabilmektedir.

    Otizmli çocuklarda görülen motor becerilerle ilgili problemler:

    Harekete başlama,
    Hız kontrolü,
    Hareketin ritmi,
    Harekete devam etme,
    Durma ve bekleme,
    Hareketleri seri halinde gerçekleştirme,
    Bir hareketten diğerine geçebilmedir.
    Otizmli bireylerde görülen değişik hareket bozuklukları üç başlık altında gruplanabilir

    Motor fonksiyon bozuklukları
    Amaçlı hareketlerdeki bozukluklar
    Kapsamlı davranış ve aktivelerdeki bozukluklar
    Hareket deneyimleri kısıtlı olan çocuklar çevreyi kendi basmakalıp hareket tarzları ile keşfettiği için normal dışı bir iletişim yolu sergilerler. Bu farklı iletişim yolu, onların çevre ile sağlıklı bir etkileşim kurmasını zorlaştırır.

    Temel hareket eğitimi programları aşağıdaki becerileri içerek şekilde planlanmalıdır:

    Beden Farkındalığı: Merkez, beden ağırlık noktaları, belli vücut parçalarının algılanması
    Uzamsal Farkındalık: Kişisel alanın, genel alanın algılanması
    İlişkiler: Birlikte ilişki, paylaşılan ilişki, karşı ilişki
    Hareketin Kalitesi: Enerji, akış, alan, zaman kullanımı
    Hareketin gerçekleştirilmesi;
    Dengeleme hareketleri: Baş, boyun, gövde kaslarının kontrolü
    Manipülatif beceriler: Uzanma, bırakma, yakalama
    Lokomotor hareketler: Sürünme, emekleme, yürüme

    Hareket eğitimi için hazırlanan çalışma ortamı; bireyi rahatsız etmeyecek oranda aydınlık, geniş, ferah ve düzenli olmalı, kullanılan malzemeler göz yormayacak ve pratiklik sağlayacak biçimde yerleştirilmelidir.

    Kullanılacak malzemeler; çeşitli büyüklükte, ağırlıkta ve farklı renkte toplar, cimnastik ipi, cimnastik çemberleri, trambolin, salıncak, cimnastik sırası, bar, cimnastik minderi, slalom çubukları, müzik seti, çeşitli ritim aletleri, farklı malzemelerden imal edilmiş (plastik, tahta, peluş, vb.) step tahtaları, vb. olabilir.

    Nilay Gedikoğlu
  2. 14.Ekim.2010, 21:36
    #1
    Çocuklarda iletişim yolu tek bir yöntemle değil farklı yöntemlerin bütünleştirilmesiyle açılabilmektedir. Çeşitli yöntemlerin bütünleştirilebilmesi için çocuğun doğasının tanınması ve saygı duyulması çok önemlidir.

    Eğitim zaten çocuğu anlama ve tanıma noktasında başlamaktadır. Çocuklarda hareket geliştikçe oyun oynama becerileri, iletişim becerileri, akranlarıyla kaynaşma, amaçlı materyal kullanımı, dikkat süresi, anlama dilinin gelişimi artmaktadır. Bu yüzden çocuğu çok iyi tanımalı ve hareket eğitimini hayatının bir parçası haline getirmeliyiz. Eğlence ve oyun çocuğun eğitiminin içinde olmalıdır. Problem davranışlar hareket eğitimiyle azalabilmekte, grup çalışması şeklinde yapılabilmektedir. Bu sayede problem çözmek, paylaşmak, birlikte başarmak gibi sosyal çalışmalar yapılabilmektedir.

    Otizmli çocuklarda görülen motor becerilerle ilgili problemler:

    Harekete başlama,
    Hız kontrolü,
    Hareketin ritmi,
    Harekete devam etme,
    Durma ve bekleme,
    Hareketleri seri halinde gerçekleştirme,
    Bir hareketten diğerine geçebilmedir.
    Otizmli bireylerde görülen değişik hareket bozuklukları üç başlık altında gruplanabilir

    Motor fonksiyon bozuklukları
    Amaçlı hareketlerdeki bozukluklar
    Kapsamlı davranış ve aktivelerdeki bozukluklar
    Hareket deneyimleri kısıtlı olan çocuklar çevreyi kendi basmakalıp hareket tarzları ile keşfettiği için normal dışı bir iletişim yolu sergilerler. Bu farklı iletişim yolu, onların çevre ile sağlıklı bir etkileşim kurmasını zorlaştırır.

    Temel hareket eğitimi programları aşağıdaki becerileri içerek şekilde planlanmalıdır:

    Beden Farkındalığı: Merkez, beden ağırlık noktaları, belli vücut parçalarının algılanması
    Uzamsal Farkındalık: Kişisel alanın, genel alanın algılanması
    İlişkiler: Birlikte ilişki, paylaşılan ilişki, karşı ilişki
    Hareketin Kalitesi: Enerji, akış, alan, zaman kullanımı
    Hareketin gerçekleştirilmesi;
    Dengeleme hareketleri: Baş, boyun, gövde kaslarının kontrolü
    Manipülatif beceriler: Uzanma, bırakma, yakalama
    Lokomotor hareketler: Sürünme, emekleme, yürüme

    Hareket eğitimi için hazırlanan çalışma ortamı; bireyi rahatsız etmeyecek oranda aydınlık, geniş, ferah ve düzenli olmalı, kullanılan malzemeler göz yormayacak ve pratiklik sağlayacak biçimde yerleştirilmelidir.

    Kullanılacak malzemeler; çeşitli büyüklükte, ağırlıkta ve farklı renkte toplar, cimnastik ipi, cimnastik çemberleri, trambolin, salıncak, cimnastik sırası, bar, cimnastik minderi, slalom çubukları, müzik seti, çeşitli ritim aletleri, farklı malzemelerden imal edilmiş (plastik, tahta, peluş, vb.) step tahtaları, vb. olabilir.

    Nilay Gedikoğlu
    Twitter Facebook Google+
  3. Üyelik tarihi
    Temmuz.2010
    Nereden
    istanbul
    Mesajlar
    646
    Paylaşım için teşekkürler defnex..

Benzer Konular

  1. Cevap: 0
    Son Mesaj : 14.Şubat.2012, 19:28
  2. Öz-Bakım Becerileri
    Konu Sahibi Jarnana Forum Özel Eğitim & Rehabilitasyon
    Cevap: 0
    Son Mesaj : 13.Kasım.2010, 11:43
  3. Otistik bireylerde aileye yönelik cinsel eğitim
    Konu Sahibi Jarnana Forum Otizm ve Zihinsel Engellilik
    Cevap: 0
    Son Mesaj : 19.Ağustos.2010, 20:07
  4. Otistik bireylerde iş ve meslek Eğitimi
    Konu Sahibi Jarnana Forum Otizm ve Zihinsel Engellilik
    Cevap: 2
    Son Mesaj : 31.Temmuz.2010, 20:24
  5. Otistik bireylerde cinsellik
    Konu Sahibi okyanus Forum Engellilerde Cinsellik
    Cevap: 2
    Son Mesaj : 20.Temmuz.2010, 23:12

Bu Konu için Etiketler