Reklam alanı-1
Dikkat: Forum bütün Üyelere Kapatılmıştır!
Sadece Yöneticiler Forumu görebilirler.

Kaynaştırma Yoluyla Eğitim Uygulamalarında

Kaynaştırma Yoluyla Eğitim Uygulamalarında Yönetici-Öğretmen-Aile Kılavuzu bu linkten ulaşabilirsiniz.. http://orgm.meb.gov.tr/ Özel Eğitim Okul ve Kurumlarının Haftalık Ders Çizelgeleri Yenilendi http://orgm.meb.gov.tr/

Konuyu değerlendir: Kaynaştırma Yoluyla Eğitim Uygulamalarında

5 üzerinden | Toplam: 0 kişi oyladı ve 1927 kez incelendi.

  1. Üyelik tarihi
    Temmuz.2010
    Nereden
    istanbul
    Mesajlar
    646

    Kaynaştırma Yoluyla Eğitim Uygulamalarında

    Kaynaştırma Yoluyla Eğitim Uygulamalarında Yönetici-Öğretmen-Aile Kılavuzu

    bu linkten ulaşabilirsiniz..

    http://orgm.meb.gov.tr/

    Özel Eğitim Okul ve Kurumlarının Haftalık Ders Çizelgeleri Yenilendi


    http://orgm.meb.gov.tr/
  2. Üyelik tarihi
    Haziran.2010
    Nereden
    İstanbul/Üsküdar
    Mesajlar
    1.568

    Başarılı bir kaynaştırma için tavsiyeler

    Kaynaştırma, özel eğitim çalışmalarının önemli bir parçasıdır.

    Tam zamanlı kaynaştırma ideal ölçülerde özel gereksinimli bireyin en az kısıtlayıcı eğitim ortamından yararlanmasını sağlayan bir uygulamadır.

    Türkiye’de kaynaştırma çalışmalarının açmazları özellikle rehber öğretmenl...er ve sınıf öğretmenleri tarafından sıklıkla ifade ediliyor. “Kaynaştırma öğrencisi” olarak tanımlanan çocukların gerçekten kaynaştırma öğrencisi olup olmadıkları, gerçekten kaynaştırma öğrencisi iseler kaynaştırmadan nasıl yararlandıkları, sınıf öğretmenlerinin yapabilirlikleri, özel eğitim öğretmenlerinin sayıca yetersiz oluşu, özel eğitimde destek hizmetlerin yetersizliği, bireyselleştirilmiş eğitim programlarının hazırlanması ve uygulanmasındaki sorunlar, okul idaresinin yapabildikleri, okullardaki fiziksel durum, sınıf mevcutları göz önünde bulundurulursa aslında çocukların bu uygulamadan yararlanabilirliklerinin sınırlı olduğunu söylemek hiç zor değil.

    Bu mevcut tablo içinde neler yapılabilir?

    Bu yazıda yapılabileceklerle ilgili bazı tavsiyeler okuyacaksınız.

    Kaynaştırmanın başarılı olarak uygulanabilmesi bazı unsurlara bağlıdır.

    Bu unsurlar öğretmenler, normal öğrenciler, kaynaştırma öğrencileri, aileler, okul idaresi ve fiziksel ortamdır.

    ÖĞRETMENLER

    Yapılan araştırmalar, sınıf öğretmenlerinin sınıflarındaki kaynaştırma öğrencilerine yönelik olarak farklı görüşleri olduğunu ortaya koymaktadır.

    Pek çok araştırma sınıf öğretmenlerinin, sınıflarındaki özellikle de zihin özürlü öğrencilere olumsuz tepki gösterdiklerini, ancak zihin özürlü öğrencileriyle daha fazla zaman geçirdikten sonra meydana gelen gelişmeleri, özürlü olmayan öğrencilerinin özürlü arkadaşlarını kabullenişlerini ve özürlü öğrencinin diğerlerinden çok da farklı olmadığını gördükçe, sonradan daha olumlu bir bakış açısına sahip olduklarını göstermektedir.

    Öğretmenlerin kaynaştırmaya yönelik tutumlarının öğretmenin yaşı, öğretim yapılan sınıfın düzeyi, özel gereksinimli çocuğun özür grubu, özrün derecesi ve öğretmenin okul yönetiminden destek ve hizmet personelinden almış olduğu destek miktarı etkilemektedir.

    Sınıf öğretmenleri kaynaştırma uygulamasını başarıyla yürütebilmek için, danışmanlık hizmetleri, hizmet-içi eğitim gibi destek hizmet gereksinimi duyduklarını ve tercih ettikleri destek hizmet türlerinin daha çok özel eğitim danışmanlığı, daha sonra da sınıf içi yardım olduğunu belirtmişlerdir.

    Kaynaştırmanın Başarılı Olabilmesi İçin Öğretmenlerle Gerçekleştirilebilecek Etkinlikler

    Öğretmenlerle düzenli toplantılar düzenlemek Öğretmenlere yalnız olmadıklarını belirtmek. Öğretmenlere ihtiyaç olduğunu belirtmek. Özel eğitim destek hizmetlerinin yapılabilirliğini sağlamak. Özür türleri ve özellikleri konusunda bilgi vermek. Davranış ve sınıf kontrolü konusunda bilgi vermek.

    NORMAL ÖĞRENCİLER

    Kaynaştırmanın hedeflerinden bir tanesi de özürlü öğrencilere özürlü olmayan akranlarıyla etkileşim kurma ve özürlü olmayan akranları tarafından sosyal kabul görme fırsatı vermek olduğu düşünülecek olursa, bu amacın gerçekleştirilebilmesi için sınıf öğretmeninin sınıfındaki özürlü olmayan öğrencileri, sınıflarına bir kaynaştırma öğrencisinin katılacağı fikrine hazırlaması gerekmektedir.

    Kaynaştırmanın Başarılı Olabilmesi İçin Normal Öğrencilerle Gerçekleştirilebilecek Etkinlikler

    Normal sınıf öğrencileriyle toplantılar düzenlemek. Özel gereksinimli birey ve özellikleri konusunda bilgilendirmek. Kendilerini özel gereksinimli bireylerin yerine koyma (simülasyon) çalışmaları yapmak. Sınıfa konuk konuşmacı çağırarak deneyimlerini anlatmasını sağlamak.

    KAYNAŞTIRMA ÖĞRENCİLERİ

    Normal eğitim ve özel eğitim ortamları, öğretim düzeni, ders programları, öğretim yöntemleri, davranışsal beklentiler, fiziksel ortam ve öğrenci sosyalleşmesi bakımından birbirlerinden farklıdırlar.

    Bu nedenle özel eğitim ortamından normal eğitim ortamına geçişin başarılı olması isteniyorsa, kaynaştırılan öğrenci, normal sınıfın davranışsal ve akademik gereklerine hazırlanmalıdır.

    Kaynaştırma Öğrencileri İle Yapılabilecek Etkinlikler

    Normal sınıfta gerekli olan becerilerin kazandırılması. Sosyal beceri öğretimi. Özel gereksinimli bireyin gösterdiği gelişimi düzenli olarak gözlemek ve değerlendirmek.

    Kaynaştırma öğrencisine normal sınıfta kendisinden beklenecek davranışlar ve uyması gereken kurallar hakkında bilgi vermek.

    KAYNAŞTIRMA ÖĞRENCİLERİNİN AİLELERİ

    Kaynaştırma öğrencilerinin ailelerinin tutumlarının olumlu olması da kaynaştırmanın başarılı olabilmesi için önemli bir etkendir.

    Olumlu tutuma sahip olan bir ailenin yapılacak eğitim çalışmalarına katılımının yüksek olması ve dolayısıyla kaynaştırmanın başarılı olması beklenebilir.

    Kaynaştırma Öğrencilerinin Aileleriyle Yapılabilecek Etkinlikler

    Düzenli toplantılar yapmak. Bilgilendirici seminerler düzenlemek. Her aşamada aileyi işe katmak. Çocuğundaki gelişmeyi aile ile paylaşmak.

    FİZİKSEL ORTAM

    Fiziksel ortam sınıf ve sınıfta bulunan eşyalardan oluşmaktadır.

    Fiziksel ortamın biçimlendirilişinin davranışlar üzerinde doğrudan etkisi vardır. En önemli nokta, sınıf içinde fiziksel ortamın elverdiğinden ya da öğretmenin ilgilenebileceğinden daha fazla sayıda öğrenci bulunmamalıdır. Kaynaştırmanın başarılı bir şekilde uygulanabilmesi için sınıftaki öğrenci sayısının 25-30 arasında olmasının ideal olduğu söylenmektedir.


    kaynak
  3. 06.Ekim.2010, 16:12
    #2
    Kaynaştırma, özel eğitim çalışmalarının önemli bir parçasıdır.

    Tam zamanlı kaynaştırma ideal ölçülerde özel gereksinimli bireyin en az kısıtlayıcı eğitim ortamından yararlanmasını sağlayan bir uygulamadır.

    Türkiye’de kaynaştırma çalışmalarının açmazları özellikle rehber öğretmenl...er ve sınıf öğretmenleri tarafından sıklıkla ifade ediliyor. “Kaynaştırma öğrencisi” olarak tanımlanan çocukların gerçekten kaynaştırma öğrencisi olup olmadıkları, gerçekten kaynaştırma öğrencisi iseler kaynaştırmadan nasıl yararlandıkları, sınıf öğretmenlerinin yapabilirlikleri, özel eğitim öğretmenlerinin sayıca yetersiz oluşu, özel eğitimde destek hizmetlerin yetersizliği, bireyselleştirilmiş eğitim programlarının hazırlanması ve uygulanmasındaki sorunlar, okul idaresinin yapabildikleri, okullardaki fiziksel durum, sınıf mevcutları göz önünde bulundurulursa aslında çocukların bu uygulamadan yararlanabilirliklerinin sınırlı olduğunu söylemek hiç zor değil.

    Bu mevcut tablo içinde neler yapılabilir?

    Bu yazıda yapılabileceklerle ilgili bazı tavsiyeler okuyacaksınız.

    Kaynaştırmanın başarılı olarak uygulanabilmesi bazı unsurlara bağlıdır.

    Bu unsurlar öğretmenler, normal öğrenciler, kaynaştırma öğrencileri, aileler, okul idaresi ve fiziksel ortamdır.

    ÖĞRETMENLER

    Yapılan araştırmalar, sınıf öğretmenlerinin sınıflarındaki kaynaştırma öğrencilerine yönelik olarak farklı görüşleri olduğunu ortaya koymaktadır.

    Pek çok araştırma sınıf öğretmenlerinin, sınıflarındaki özellikle de zihin özürlü öğrencilere olumsuz tepki gösterdiklerini, ancak zihin özürlü öğrencileriyle daha fazla zaman geçirdikten sonra meydana gelen gelişmeleri, özürlü olmayan öğrencilerinin özürlü arkadaşlarını kabullenişlerini ve özürlü öğrencinin diğerlerinden çok da farklı olmadığını gördükçe, sonradan daha olumlu bir bakış açısına sahip olduklarını göstermektedir.

    Öğretmenlerin kaynaştırmaya yönelik tutumlarının öğretmenin yaşı, öğretim yapılan sınıfın düzeyi, özel gereksinimli çocuğun özür grubu, özrün derecesi ve öğretmenin okul yönetiminden destek ve hizmet personelinden almış olduğu destek miktarı etkilemektedir.

    Sınıf öğretmenleri kaynaştırma uygulamasını başarıyla yürütebilmek için, danışmanlık hizmetleri, hizmet-içi eğitim gibi destek hizmet gereksinimi duyduklarını ve tercih ettikleri destek hizmet türlerinin daha çok özel eğitim danışmanlığı, daha sonra da sınıf içi yardım olduğunu belirtmişlerdir.

    Kaynaştırmanın Başarılı Olabilmesi İçin Öğretmenlerle Gerçekleştirilebilecek Etkinlikler

    Öğretmenlerle düzenli toplantılar düzenlemek Öğretmenlere yalnız olmadıklarını belirtmek. Öğretmenlere ihtiyaç olduğunu belirtmek. Özel eğitim destek hizmetlerinin yapılabilirliğini sağlamak. Özür türleri ve özellikleri konusunda bilgi vermek. Davranış ve sınıf kontrolü konusunda bilgi vermek.

    NORMAL ÖĞRENCİLER

    Kaynaştırmanın hedeflerinden bir tanesi de özürlü öğrencilere özürlü olmayan akranlarıyla etkileşim kurma ve özürlü olmayan akranları tarafından sosyal kabul görme fırsatı vermek olduğu düşünülecek olursa, bu amacın gerçekleştirilebilmesi için sınıf öğretmeninin sınıfındaki özürlü olmayan öğrencileri, sınıflarına bir kaynaştırma öğrencisinin katılacağı fikrine hazırlaması gerekmektedir.

    Kaynaştırmanın Başarılı Olabilmesi İçin Normal Öğrencilerle Gerçekleştirilebilecek Etkinlikler

    Normal sınıf öğrencileriyle toplantılar düzenlemek. Özel gereksinimli birey ve özellikleri konusunda bilgilendirmek. Kendilerini özel gereksinimli bireylerin yerine koyma (simülasyon) çalışmaları yapmak. Sınıfa konuk konuşmacı çağırarak deneyimlerini anlatmasını sağlamak.

    KAYNAŞTIRMA ÖĞRENCİLERİ

    Normal eğitim ve özel eğitim ortamları, öğretim düzeni, ders programları, öğretim yöntemleri, davranışsal beklentiler, fiziksel ortam ve öğrenci sosyalleşmesi bakımından birbirlerinden farklıdırlar.

    Bu nedenle özel eğitim ortamından normal eğitim ortamına geçişin başarılı olması isteniyorsa, kaynaştırılan öğrenci, normal sınıfın davranışsal ve akademik gereklerine hazırlanmalıdır.

    Kaynaştırma Öğrencileri İle Yapılabilecek Etkinlikler

    Normal sınıfta gerekli olan becerilerin kazandırılması. Sosyal beceri öğretimi. Özel gereksinimli bireyin gösterdiği gelişimi düzenli olarak gözlemek ve değerlendirmek.

    Kaynaştırma öğrencisine normal sınıfta kendisinden beklenecek davranışlar ve uyması gereken kurallar hakkında bilgi vermek.

    KAYNAŞTIRMA ÖĞRENCİLERİNİN AİLELERİ

    Kaynaştırma öğrencilerinin ailelerinin tutumlarının olumlu olması da kaynaştırmanın başarılı olabilmesi için önemli bir etkendir.

    Olumlu tutuma sahip olan bir ailenin yapılacak eğitim çalışmalarına katılımının yüksek olması ve dolayısıyla kaynaştırmanın başarılı olması beklenebilir.

    Kaynaştırma Öğrencilerinin Aileleriyle Yapılabilecek Etkinlikler

    Düzenli toplantılar yapmak. Bilgilendirici seminerler düzenlemek. Her aşamada aileyi işe katmak. Çocuğundaki gelişmeyi aile ile paylaşmak.

    FİZİKSEL ORTAM

    Fiziksel ortam sınıf ve sınıfta bulunan eşyalardan oluşmaktadır.

    Fiziksel ortamın biçimlendirilişinin davranışlar üzerinde doğrudan etkisi vardır. En önemli nokta, sınıf içinde fiziksel ortamın elverdiğinden ya da öğretmenin ilgilenebileceğinden daha fazla sayıda öğrenci bulunmamalıdır. Kaynaştırmanın başarılı bir şekilde uygulanabilmesi için sınıftaki öğrenci sayısının 25-30 arasında olmasının ideal olduğu söylenmektedir.


    kaynak
  4. Üyelik tarihi
    Haziran.2010
    Nereden
    İstanbul/Üsküdar
    Mesajlar
    1.568

    Türkiye'ye Örnek Proje

    Konya İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı'na sunulan uyum projeleri kapsamında, Konya'daki engelli ve özürlü öğrencilerin Avrupa'ya giderek, Avrupa Birliği ülkelerindeki engelli öğrencilerle kaynaşma programına katılacakları bildirildi.

    Konya'daki, Türkiye'de uygulamalı eğitim veren okul olma özelliğini taşıyan engelli okulunda inceleme yapan Alman öğretmen heyetinin, engelli öğrencilerin Sazlı sözlü eğitim görmelerinden etkilendikleri belirtildi.

    Uyum projesi kapsamında, Konya'da farklı okullarda eğitim gören engelli öğrencilerin Avrupa'nın farklı ülkelerine gidebilecekleri, Avrupa'nın çeşitli ülkelerinden gelen diğer engelli öğrencilerin velileriyle buluşabilecekleri kaydedildi.

    Avrupa ülkelerinde, Türkiye'den giden engelli öğrencilerin rehabilitasyon merkezlerini, rehberlik araştırma merkezlerini ve özürlü bakım evlerini de ziyaret edebilecekleri iletildi.

    Konya Milli Eğitim Müdürü Halil Şahin, yaptığı yazılı açıklamada, engelli öğrencilerinde normal çocuklar gibi değerlendirilmesi gerektiğini ifade etti.

    Engelli öğrencilerin de normal öğrenciler gibi yeteneklerinin olduğunu vurgulayan Şahin, açıklamasında şunları kaydetti;

    'Bu tür çocukların toplumla kaynaştırılması gerekiyor. Bu çocuklarımız da hayat dolu ve eğitim sayesinde normal çocuklar gibi toplumla iç içe olabilecekler. O nedenle bu çocukların gerekli ilgi ve hassasiyetle topluma kazandırılması gerekiyor.'

    kaynak
  5. 13.Ekim.2010, 16:04
    #3
    Konya İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı'na sunulan uyum projeleri kapsamında, Konya'daki engelli ve özürlü öğrencilerin Avrupa'ya giderek, Avrupa Birliği ülkelerindeki engelli öğrencilerle kaynaşma programına katılacakları bildirildi.

    Konya'daki, Türkiye'de uygulamalı eğitim veren okul olma özelliğini taşıyan engelli okulunda inceleme yapan Alman öğretmen heyetinin, engelli öğrencilerin Sazlı sözlü eğitim görmelerinden etkilendikleri belirtildi.

    Uyum projesi kapsamında, Konya'da farklı okullarda eğitim gören engelli öğrencilerin Avrupa'nın farklı ülkelerine gidebilecekleri, Avrupa'nın çeşitli ülkelerinden gelen diğer engelli öğrencilerin velileriyle buluşabilecekleri kaydedildi.

    Avrupa ülkelerinde, Türkiye'den giden engelli öğrencilerin rehabilitasyon merkezlerini, rehberlik araştırma merkezlerini ve özürlü bakım evlerini de ziyaret edebilecekleri iletildi.

    Konya Milli Eğitim Müdürü Halil Şahin, yaptığı yazılı açıklamada, engelli öğrencilerinde normal çocuklar gibi değerlendirilmesi gerektiğini ifade etti.

    Engelli öğrencilerin de normal öğrenciler gibi yeteneklerinin olduğunu vurgulayan Şahin, açıklamasında şunları kaydetti;

    'Bu tür çocukların toplumla kaynaştırılması gerekiyor. Bu çocuklarımız da hayat dolu ve eğitim sayesinde normal çocuklar gibi toplumla iç içe olabilecekler. O nedenle bu çocukların gerekli ilgi ve hassasiyetle topluma kazandırılması gerekiyor.'

    kaynak

Benzer Konular

  1. Belçika'da Engelliler SMS Yoluyla Acil Yardım Çağrısında Bulunabilecek
    Konu Sahibi Zümrüdü Anka Forum Engelli Haberleri
    Cevap: 0
    Son Mesaj : 06.Temmuz.2011, 19:03
  2. Kaynaştırma eğitiminin yararları
    Konu Sahibi Defnex Forum Özel Eğitim & Rehabilitasyon
    Cevap: 1
    Son Mesaj : 14.Ekim.2010, 21:51
  3. Otistik çocuklara ters kaynaştırma
    Konu Sahibi Defnex Forum Otizm ve Zihinsel Engellilik
    Cevap: 2
    Son Mesaj : 22.Ağustos.2010, 12:14
  4. Özel Eğitim Uygulamalarında Yaşanan Son Gelişmeler
    Konu Sahibi GöKMeN Forum Özel Eğitim & Rehabilitasyon
    Cevap: 2
    Son Mesaj : 18.Ağustos.2010, 20:39
  5. Kaynaştırma Eğitimi
    Konu Sahibi Defnex Forum Okul öncesi, İlköğretim, Lise ve Üniversite Dönemi
    Cevap: 0
    Son Mesaj : 26.Haziran.2010, 15:12