Reklam alanı-1
Dikkat: Forum bütün Üyelere Kapatılmıştır!
Sadece Yöneticiler Forumu görebilirler.

MEB, müfredata 'empati' dersi ekledi

Bu ders 'Öteki'ni öğretecek Milli Eğitim Bakanlığı'nın hazırladığı 'Vatandaşlık ve Demokrasi Eğitimi' dersinde öğrenciler başkalarının yaşamına saygı duymayı empati kurarak öğrenecek. Kaynak olarak Bilge Köyü katliamı raporunun tartışılması önerildi. Milli Eğitim Bakanlığı, ilköğretim 8'inci sınıflara bu yıl seçmeli, önümüzdeki yıl zorunlu olarak okutulacak 'Vatandaşlık ve Demokrasi' dersinde öğrencilerin başkalarının yaşamına saygı duymayı hedefliyor. Öğrenciler dersin

Konuyu değerlendir: MEB, müfredata 'empati' dersi ekledi

5 üzerinden | Toplam: 0 kişi oyladı ve 1671 kez incelendi.

  1. Üyelik tarihi
    Haziran.2010
    Nereden
    İstanbul/Üsküdar
    Mesajlar
    1.568

    MEB, müfredata 'empati' dersi ekledi

    Bu ders 'Öteki'ni öğretecek


    Milli Eğitim Bakanlığı'nın hazırladığı 'Vatandaşlık ve Demokrasi Eğitimi' dersinde öğrenciler başkalarının yaşamına saygı duymayı empati kurarak öğrenecek. Kaynak olarak Bilge Köyü katliamı raporunun tartışılması önerildi.

    Milli Eğitim Bakanlığı, ilköğretim 8'inci sınıflara bu yıl seçmeli, önümüzdeki yıl zorunlu olarak okutulacak 'Vatandaşlık ve Demokrasi' dersinde öğrencilerin başkalarının yaşamına saygı duymayı hedefliyor.


    Öğrenciler dersin 'Görev ve Sorumluluklarımız' ünitesinde okudukları ya da izledikleri insan yaşamına ve onuruna aykırı olduğu tartışılmaz bir olayın mağduru veya kahramanının yerine kendilerini koyacaklar. Empati kurarak, bu kişinin yerinde olsalardı neler hissedeceklerini yazıya dökecekler.


    Derste, öğrencilerden kadın ve erkeklerin fiziksel ve duygusal özellikleri açısından tanımlamaları istenecek. Bu özellikler 'cinsiyetçi bakış' ve 'kalıplaşmış roller' açısından tartışılacak. Öğrenciler, eğitim, sağlık ve benzeri alanlarda cinsiyete dayalı ayrımcılığın önlenmesi için düzenlenecek bir kampanyada kullanılmak üzere afiş ve broşürler hazırlayacak. Yakın çevrelerindeki başarılı meslek sahibi kadınlarla eğitimleri, mesleğe başlamaları, iş ve ev hayatında yaşadıkları zorluklar, başarı hikayelerini kapsayan çalışmalar da yapılacak.


    FARKLILIKLARIN ÖNEMİ

    İnsan Hakları Evrensel Bildirgesi'ne atıf yapılarak özgürlük, eşitlik, kardeşlik, adalet, sevgi, saygı, hoşgörü, dostluk, dayanışma kavramları da derste işlenecek. Toplumdaki farklılıkların doğal olduğunun kabulüne ve bunun korunmasının önemine vurgu yapılacak.


    Irk, din, dil, milliyet, mezhep, bölge, cinsiyet, sosyal sınıf/tabaka gibi unsurlara dayalı ayrımcılık ve toplumsal dışlama, sadece ulusal ölçekte değil küresel boyutta derste ele alınacak.



    Derste, ayrımcılığın engellenmesi için hukuksal düzenlemeler kadar bireysel çabalara da vurgu yapılacak. Derste kişi dokunulmazlığı ve güvenliği, düşünce, inanç ve ifade özgürlüğü, yaşama, örgütlenme, çalışma, sağlık, eğitim, dilekçe, özel hayatın gizliliği, konut dokunulmazlığı, seçme ve seçilme hakkı gibi haklar üzerinde durulacak.


    Katliamı inceleyecekler

    44 kişinin öldüğü Mardin'in Bilge Köyü katliamı da derste işlenecek. Öğretmenlerin dersleri anlatırken faydalanması gereken kaynaklar arasına Adem Solak tarafından hazırlanan Bilge Köyü Olayı Raporu da alındı.


    kaynak
  2. 06.Ekim.2010, 10:14
    #1
    Bu ders 'Öteki'ni öğretecek


    Milli Eğitim Bakanlığı'nın hazırladığı 'Vatandaşlık ve Demokrasi Eğitimi' dersinde öğrenciler başkalarının yaşamına saygı duymayı empati kurarak öğrenecek. Kaynak olarak Bilge Köyü katliamı raporunun tartışılması önerildi.

    Milli Eğitim Bakanlığı, ilköğretim 8'inci sınıflara bu yıl seçmeli, önümüzdeki yıl zorunlu olarak okutulacak 'Vatandaşlık ve Demokrasi' dersinde öğrencilerin başkalarının yaşamına saygı duymayı hedefliyor.


    Öğrenciler dersin 'Görev ve Sorumluluklarımız' ünitesinde okudukları ya da izledikleri insan yaşamına ve onuruna aykırı olduğu tartışılmaz bir olayın mağduru veya kahramanının yerine kendilerini koyacaklar. Empati kurarak, bu kişinin yerinde olsalardı neler hissedeceklerini yazıya dökecekler.


    Derste, öğrencilerden kadın ve erkeklerin fiziksel ve duygusal özellikleri açısından tanımlamaları istenecek. Bu özellikler 'cinsiyetçi bakış' ve 'kalıplaşmış roller' açısından tartışılacak. Öğrenciler, eğitim, sağlık ve benzeri alanlarda cinsiyete dayalı ayrımcılığın önlenmesi için düzenlenecek bir kampanyada kullanılmak üzere afiş ve broşürler hazırlayacak. Yakın çevrelerindeki başarılı meslek sahibi kadınlarla eğitimleri, mesleğe başlamaları, iş ve ev hayatında yaşadıkları zorluklar, başarı hikayelerini kapsayan çalışmalar da yapılacak.


    FARKLILIKLARIN ÖNEMİ

    İnsan Hakları Evrensel Bildirgesi'ne atıf yapılarak özgürlük, eşitlik, kardeşlik, adalet, sevgi, saygı, hoşgörü, dostluk, dayanışma kavramları da derste işlenecek. Toplumdaki farklılıkların doğal olduğunun kabulüne ve bunun korunmasının önemine vurgu yapılacak.


    Irk, din, dil, milliyet, mezhep, bölge, cinsiyet, sosyal sınıf/tabaka gibi unsurlara dayalı ayrımcılık ve toplumsal dışlama, sadece ulusal ölçekte değil küresel boyutta derste ele alınacak.



    Derste, ayrımcılığın engellenmesi için hukuksal düzenlemeler kadar bireysel çabalara da vurgu yapılacak. Derste kişi dokunulmazlığı ve güvenliği, düşünce, inanç ve ifade özgürlüğü, yaşama, örgütlenme, çalışma, sağlık, eğitim, dilekçe, özel hayatın gizliliği, konut dokunulmazlığı, seçme ve seçilme hakkı gibi haklar üzerinde durulacak.


    Katliamı inceleyecekler

    44 kişinin öldüğü Mardin'in Bilge Köyü katliamı da derste işlenecek. Öğretmenlerin dersleri anlatırken faydalanması gereken kaynaklar arasına Adem Solak tarafından hazırlanan Bilge Köyü Olayı Raporu da alındı.


    kaynak
    Twitter Facebook Google+

Benzer Konular

  1. Temel bilgi teknolojileri dersi ile Bilgisayar dersi aynı mı?
    Konu Sahibi Kayıtsız Üye Forum Okul öncesi, İlköğretim, Lise ve Üniversite Dönemi
    Cevap: 1
    Son Mesaj : 05.Nisan.2013, 22:41
  2. Sağlık Bakanlığı'ı çocukların aşı takvimine Hepatit A ve suçiçeğini de ekledi
    Konu Sahibi Zümrüdü Anka Forum Sağlıkla ilgili Haberler
    Cevap: 0
    Son Mesaj : 01.Temmuz.2012, 12:16
  3. Çankaya Belediyesi engelsiz sokak çalışmalarına bir yenisine ekledi
    Konu Sahibi Zümrüdü Anka Forum Engelli Haberleri
    Cevap: 0
    Son Mesaj : 02.Haziran.2011, 16:56
  4. Çocuklarda Empati Nasıl Geliştirilir?
    Konu Sahibi okyanus Forum Özel Eğitim & Rehabilitasyon
    Cevap: 0
    Son Mesaj : 05.Eylül.2010, 00:51
  5. Otizm empati ve biz
    Konu Sahibi okyanus Forum Engelliler Konulu Köşe Yazıları
    Cevap: 0
    Son Mesaj : 26.Haziran.2010, 16:08

Bu Konu için Etiketler