Reklam alanı-1
Dikkat: Forum bütün Üyelere Kapatılmıştır!
Sadece Yöneticiler Forumu görebilirler.

Laptop kullanırken dikkat!

http://i.milliyet.com.tr/YeniAnaResim/2010/09/21/laptop-kullanirken-dikkat--831831.Jpeg Uzmanlar laptop kullanırken dikkat etmek gerektiği konusunda uyarıda bulunuyorlar. Neden mi? Çünkü laptop kullanımı kas - iskelet sistemi sorunlarına yol açabiliyor. Bilgisayar kullanırken kas-iskelet sistemiyle ilişkili sorunların sık görülmesinin nedenlerini 4 ana başlıkta ele almak mümkün: Kötü duruş; ergonomik olmayan bir ortamda çalışmak; egzersiz için kısa dinlenme araları vermemek;

Konuyu değerlendir: Laptop kullanırken dikkat!

5 üzerinden | Toplam: 0 kişi oyladı ve 1499 kez incelendi.

  1. Üyelik tarihi
    Temmuz.2010
    Nereden
    istanbul
    Mesajlar
    778

    Laptop kullanırken dikkat!

    Sponsorlu Bağlantılar




    Uzmanlar laptop kullanırken dikkat etmek gerektiği konusunda uyarıda bulunuyorlar. Neden mi?


    Çünkü laptop kullanımı kas - iskelet sistemi sorunlarına yol açabiliyor.

    Bilgisayar kullanırken kas-iskelet sistemiyle ilişkili sorunların sık görülmesinin nedenlerini 4 ana başlıkta ele almak mümkün: Kötü duruş; ergonomik olmayan bir ortamda çalışmak; egzersiz için kısa dinlenme araları vermemek; psikolojik ve fiziksel stresler.
    Dizüstü bilgisayar kullanımına bağlı oluşan kas-iskelet sistemi sorunlarının belirtileri nelerdir?
    Dr. Demet Parlar: Bilgisayar başındaki kötü duruş omurga eklemlerinde ve eklem çevresi kaslarında gerginlik ve yorgunluk yaparak, boyun, sırt ve bel ağrılarına yol açabilir.
    Klavye ve fareyi (mouse) yanlış kullanmak ise omuz, kol, el bilek ağrılarına, özellikle el bilek kanalında sinir sıkışmasına, ellerde uyuşma, karıncalanmalara, zaman zaman da omuz ve el bilek çevresi kaslarının kirişinde tendinit, tenosinovit dediğimiz ağrılı şişmelere neden olabilir.
    Boyun ve omuzdaki gerginliğin stres ve soğuk gibi çevresel faktörlerle birleşmesi sonucunda ise baş ağrıları oluşabilir.
    Özetle bu hastalıkların belirtileri; kaslar veya eklemlerde ağrı ve gerginlik, etkilenen bölgede zonklama hissi, kollar ve ellerde uyuşma, hissizlik, karıncalanma, ellerde güç ve duyu kaybı, boyun ve omuz kuşağı kaslarındaki gerginlik olarak ortaya çıkar.
    Bu belirtilerin hepsi bir arada görülmeyebilir. Bazen ağrı ya da karıncalanma ve hissizlik ön planda olabilir.
    Ağrı başlangıçta akşama doğru artan, iş bitiminde istirahat ile azalan durumda haftalarca sürebilir. Gerekli önlemler alınmazsa, sürekli ve şiddetli bir ağrıya dönüşebilir.
    İleri dönemlerde ise ağrı, uyku kalitesini bozabilir.


    Dizüstü bilgisayar kullanırken nelere dikkat etmeliyiz?

    Dr. D. P.: Bilgisayar kullanırken uzun süre kötü pozisyonda oturma ve tekrarlayıcı hareketler yapma riski çok yüksektir.
    Buna ek olarak dizüstü bilgisayar, kucağa alınarak ya da yerde yüzükoyun yatarak özellikle bel, boyun eklem ve kaslarının zorlanmasına neden olacak şekilde kullanılıyorsa kas ve iskelet sistemi büyük tehlike altındadır demektir.

    Bu konuda 3 nokta büyük önem kazanır: Sağlıklı duruş; klavye ve fare kullanırken omuz, el bileği ve parmak eklemlerini tekrarlayıcı ve zorlayıcı hareketlerden korumak ve desteklemek; çalışırken küçük molalar verip eklem ve kasları esnetmeye, rahatlatmaya yönelik egzersizler yapmak.


    “Düzgün/sağlıklı duruş” ne demektir?

    Dr. D. P.: Düzgün duruş ya da sağlıklı duruşu basitçe, yandan bakıldığında kulaktan aşağı inen hayali eksenin omuzdan, kalçadan ve ayak bileğinden geçmesiyle doğrulanan; başın dik, çene ve omuzların geride, göğüslerin ilerde, karnın içeri çekili olduğu duruş olarak tanımlanabilir.
    Bu duruş, vücudumuz için en ekonomik, yani kasların en az kasıldığı ve en az yorulduğu, başta omurga eklemleri olmak üzere eklemlerin en az zorlandığı duruştur.
    Ayrıca bilgisayar kullanırken kolların ve el bileğinin yere paralel durması, boyun ve omuz kuşağı kaslarının, omuz ve el bilek eklemlerinin zorlanmaması için çok önemlidir.


    Klavyve ve fare kullanırken nelere dikkat etmek gerekir?

    Dr. D. P.: Kollar ve el bileği yere paralel durmalı, el bileği açı yapmamalı, sağa sola doğru bileği çevirme hareketleri yapılmamalıdır. Fare kullanılırken bilek masaya dayanmamalı, gerekirse bilek destekli “mausepad” kullanılmalıdır. Fareden çok, kısa yollar kullanılarak klavye tercih edilmelidir.

    Bilgisayar kullanırken egzersizler ne sıklıkta ve nasıl yapılmalıdır?
    Dr. D. P.: Bilgisayar kullanılırken kısa-uzun aralar vermek ve egzersiz yapmak koruyucu önlemlerin başında gelmekle birlikte artık ara vermek gerektiğini hatırlatan bilgisayar programları bile bulunmaktadır.
    Program sayesinde bilgisayar, ne zaman mola verilip, hangi egzersizlerin yapılması gerektiğini hatırlatıyor.
    Kısa aralar saat başı verilmeli esneme/germe egzersizleri yapılmalı, uzun aralarda ise mümkünse dışarı çıkılarak yürüyüş yapılmalıdır.


    Bilgisayar Kullanırken Düzgün Duruşu Sağlamak İçin

    - Masanızın yüksekliği, dik durulduğunda kolların yere paralel durmasını sağlamalıdır.
    - İskemlenin bel ve sırt desteği olmalı, yüksekliği diz ve kalçanın 90 derecede durmasını, ayakların yere tam basmasını sağlayacak kadar olmalıdır.
    (Gerekirse ayakların altına küçük bir yükselti konarak bu sağlanabilir.)
    - Sandalyenin kol destekleri/kolçakları kolların yere paralel durmasına izin verecek yükseklikte olmalıdır.
    - Bilgisayarın tam karşınızda durulmalı ve monitörün yüksekliği göz seviyesinde olmalıdır.
    Yani başın öne veya yukarı eğilmesine gerek duyulmamalıdır.
    - Kısa molalar verilip germe/esneme egzersizleri yapılmalı, özellikle sırt, boyun ve kol kaslarında yorgunluk ve ağrı hissedildiğinde mutlaka işe ara verip egzersizler tekrarlanmalı.

    Laptop kullanırken dikkat! - Milliyet.com.tr
  2. 21.Eylül.2010, 22:00
    #1
    Sponsorlu Bağlantılar




    Uzmanlar laptop kullanırken dikkat etmek gerektiği konusunda uyarıda bulunuyorlar. Neden mi?


    Çünkü laptop kullanımı kas - iskelet sistemi sorunlarına yol açabiliyor.

    Bilgisayar kullanırken kas-iskelet sistemiyle ilişkili sorunların sık görülmesinin nedenlerini 4 ana başlıkta ele almak mümkün: Kötü duruş; ergonomik olmayan bir ortamda çalışmak; egzersiz için kısa dinlenme araları vermemek; psikolojik ve fiziksel stresler.
    Dizüstü bilgisayar kullanımına bağlı oluşan kas-iskelet sistemi sorunlarının belirtileri nelerdir?
    Dr. Demet Parlar: Bilgisayar başındaki kötü duruş omurga eklemlerinde ve eklem çevresi kaslarında gerginlik ve yorgunluk yaparak, boyun, sırt ve bel ağrılarına yol açabilir.
    Klavye ve fareyi (mouse) yanlış kullanmak ise omuz, kol, el bilek ağrılarına, özellikle el bilek kanalında sinir sıkışmasına, ellerde uyuşma, karıncalanmalara, zaman zaman da omuz ve el bilek çevresi kaslarının kirişinde tendinit, tenosinovit dediğimiz ağrılı şişmelere neden olabilir.
    Boyun ve omuzdaki gerginliğin stres ve soğuk gibi çevresel faktörlerle birleşmesi sonucunda ise baş ağrıları oluşabilir.
    Özetle bu hastalıkların belirtileri; kaslar veya eklemlerde ağrı ve gerginlik, etkilenen bölgede zonklama hissi, kollar ve ellerde uyuşma, hissizlik, karıncalanma, ellerde güç ve duyu kaybı, boyun ve omuz kuşağı kaslarındaki gerginlik olarak ortaya çıkar.
    Bu belirtilerin hepsi bir arada görülmeyebilir. Bazen ağrı ya da karıncalanma ve hissizlik ön planda olabilir.
    Ağrı başlangıçta akşama doğru artan, iş bitiminde istirahat ile azalan durumda haftalarca sürebilir. Gerekli önlemler alınmazsa, sürekli ve şiddetli bir ağrıya dönüşebilir.
    İleri dönemlerde ise ağrı, uyku kalitesini bozabilir.


    Dizüstü bilgisayar kullanırken nelere dikkat etmeliyiz?

    Dr. D. P.: Bilgisayar kullanırken uzun süre kötü pozisyonda oturma ve tekrarlayıcı hareketler yapma riski çok yüksektir.
    Buna ek olarak dizüstü bilgisayar, kucağa alınarak ya da yerde yüzükoyun yatarak özellikle bel, boyun eklem ve kaslarının zorlanmasına neden olacak şekilde kullanılıyorsa kas ve iskelet sistemi büyük tehlike altındadır demektir.

    Bu konuda 3 nokta büyük önem kazanır: Sağlıklı duruş; klavye ve fare kullanırken omuz, el bileği ve parmak eklemlerini tekrarlayıcı ve zorlayıcı hareketlerden korumak ve desteklemek; çalışırken küçük molalar verip eklem ve kasları esnetmeye, rahatlatmaya yönelik egzersizler yapmak.


    “Düzgün/sağlıklı duruş” ne demektir?

    Dr. D. P.: Düzgün duruş ya da sağlıklı duruşu basitçe, yandan bakıldığında kulaktan aşağı inen hayali eksenin omuzdan, kalçadan ve ayak bileğinden geçmesiyle doğrulanan; başın dik, çene ve omuzların geride, göğüslerin ilerde, karnın içeri çekili olduğu duruş olarak tanımlanabilir.
    Bu duruş, vücudumuz için en ekonomik, yani kasların en az kasıldığı ve en az yorulduğu, başta omurga eklemleri olmak üzere eklemlerin en az zorlandığı duruştur.
    Ayrıca bilgisayar kullanırken kolların ve el bileğinin yere paralel durması, boyun ve omuz kuşağı kaslarının, omuz ve el bilek eklemlerinin zorlanmaması için çok önemlidir.


    Klavyve ve fare kullanırken nelere dikkat etmek gerekir?

    Dr. D. P.: Kollar ve el bileği yere paralel durmalı, el bileği açı yapmamalı, sağa sola doğru bileği çevirme hareketleri yapılmamalıdır. Fare kullanılırken bilek masaya dayanmamalı, gerekirse bilek destekli “mausepad” kullanılmalıdır. Fareden çok, kısa yollar kullanılarak klavye tercih edilmelidir.

    Bilgisayar kullanırken egzersizler ne sıklıkta ve nasıl yapılmalıdır?
    Dr. D. P.: Bilgisayar kullanılırken kısa-uzun aralar vermek ve egzersiz yapmak koruyucu önlemlerin başında gelmekle birlikte artık ara vermek gerektiğini hatırlatan bilgisayar programları bile bulunmaktadır.
    Program sayesinde bilgisayar, ne zaman mola verilip, hangi egzersizlerin yapılması gerektiğini hatırlatıyor.
    Kısa aralar saat başı verilmeli esneme/germe egzersizleri yapılmalı, uzun aralarda ise mümkünse dışarı çıkılarak yürüyüş yapılmalıdır.


    Bilgisayar Kullanırken Düzgün Duruşu Sağlamak İçin

    - Masanızın yüksekliği, dik durulduğunda kolların yere paralel durmasını sağlamalıdır.
    - İskemlenin bel ve sırt desteği olmalı, yüksekliği diz ve kalçanın 90 derecede durmasını, ayakların yere tam basmasını sağlayacak kadar olmalıdır.
    (Gerekirse ayakların altına küçük bir yükselti konarak bu sağlanabilir.)
    - Sandalyenin kol destekleri/kolçakları kolların yere paralel durmasına izin verecek yükseklikte olmalıdır.
    - Bilgisayarın tam karşınızda durulmalı ve monitörün yüksekliği göz seviyesinde olmalıdır.
    Yani başın öne veya yukarı eğilmesine gerek duyulmamalıdır.
    - Kısa molalar verilip germe/esneme egzersizleri yapılmalı, özellikle sırt, boyun ve kol kaslarında yorgunluk ve ağrı hissedildiğinde mutlaka işe ara verip egzersizler tekrarlanmalı.

    Laptop kullanırken dikkat! - Milliyet.com.tr
    Twitter Facebook Google+
  3. Üyelik tarihi
    Ağustos.2010
    Nereden
    ÜRGÜP/NEVŞEHİR
    Mesajlar
    231
    faydalı bilgi için teşekkürler ablacığım allah gönlünce versin
  4. 21.Eylül.2010, 22:48
    #2
    faydalı bilgi için teşekkürler ablacığım allah gönlünce versin
  5. Üyelik tarihi
    Temmuz.2010
    Nereden
    istanbul
    Mesajlar
    778
    amin cümlemizin gönlünce versin rabbim inşallah
  6. 21.Eylül.2010, 22:54
    #3
    amin cümlemizin gönlünce versin rabbim inşallah
  7. Üyelik tarihi
    Ağustos.2010
    Nereden
    Gaziantepten
    Mesajlar
    40
    Bu güzel bilgiler için tşk
  8. Üyelik tarihi
    Temmuz.2010
    Nereden
    istanbul
    Mesajlar
    778
    nezihe okuduğunuz için ben teşekür ederim
  9. 21.Eylül.2010, 23:41
    #5
    nezihe okuduğunuz için ben teşekür ederim
  10. Üyelik tarihi
    Temmuz.2010
    Nereden
    istanbul
    Mesajlar
    778

    Laptop yanıkları

    Eskiden elektrikli ısıtıcıların önünde fazla kalan insanlarda ortaya çıkan yanık izleri,




    Laptop yanıkları


    Haber, dizüstü bilgisayarlarını doğru şekilde doğru kullanmayan kullanıcılarda da kendini göstermeye başladı.

    En yeni olay, birkaç ay boyunca dizüstü bilgisayarını korumasız, bacaklarının üstüne koyan ve oyun oynayan 12 yaşında bir çocuğun başına geldi. Bilgisayarın sol tarafının ısındığını fark etmesine rağmen konumunu değiştirmeyen gencin başına geleni ise yandaki fotoğrafta görmek mümkün.

    Diğer bir olaysa, günde 6 saat bilgisayarında vakit geçiren bir bayanın başına geldi.Bilgisayarını korumasız bir şekilde bacaklarının üstüne koyan bu bayanın da bacaklarında, uzun süre güneşte kalanlarda oluşan yanıklar meydana geldi. İncelenen dizüstü bilgisayarın ısındığı zaman sıcaklığının 52 C dereceyi bulduğu anlaşıldı.


    Seyrek de olsa bu gibi durumlar deri kanserine de neden olabiliyor. Dizüstü bilgisayarlarınızı kullanırken altına ısıyı geçirmeyen korumalar koymanızda oldukça fayda var.

    KAYNAK
  11. 04.Aralık.2010, 17:36
    #6
    Eskiden elektrikli ısıtıcıların önünde fazla kalan insanlarda ortaya çıkan yanık izleri,




    Laptop yanıkları


    Haber, dizüstü bilgisayarlarını doğru şekilde doğru kullanmayan kullanıcılarda da kendini göstermeye başladı.

    En yeni olay, birkaç ay boyunca dizüstü bilgisayarını korumasız, bacaklarının üstüne koyan ve oyun oynayan 12 yaşında bir çocuğun başına geldi. Bilgisayarın sol tarafının ısındığını fark etmesine rağmen konumunu değiştirmeyen gencin başına geleni ise yandaki fotoğrafta görmek mümkün.

    Diğer bir olaysa, günde 6 saat bilgisayarında vakit geçiren bir bayanın başına geldi.Bilgisayarını korumasız bir şekilde bacaklarının üstüne koyan bu bayanın da bacaklarında, uzun süre güneşte kalanlarda oluşan yanıklar meydana geldi. İncelenen dizüstü bilgisayarın ısındığı zaman sıcaklığının 52 C dereceyi bulduğu anlaşıldı.


    Seyrek de olsa bu gibi durumlar deri kanserine de neden olabiliyor. Dizüstü bilgisayarlarınızı kullanırken altına ısıyı geçirmeyen korumalar koymanızda oldukça fayda var.

    KAYNAK
  12. Üyelik tarihi
    Eylül.2010
    Mesajlar
    28
    tşk ederim paylaşımın için cok faydası olacak
  13. 04.Aralık.2010, 19:41
    #7
    tşk ederim paylaşımın için cok faydası olacak
  14. Üyelik tarihi
    Temmuz.2010
    Nereden
    istanbul
    Mesajlar
    778
    Sponsorlu Bağlantılar

    faydası olursa ne mutlu bana ravzacım
  15. 04.Aralık.2010, 20:58
    #8
    Sponsorlu Bağlantılar

    faydası olursa ne mutlu bana ravzacım

Benzer Konular

  1. El kremi kullanırken nelere dikkat etmeliyiz?
    Konu Sahibi farmasanal Forum Sağlık / Diğer
    Cevap: 0
    Son Mesaj : 25.Aralık.2015, 16:05
  2. Beyaz baston kullanırken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?
    Konu Sahibi Lodos Denizcisi Forum Görme Engelliler
    Cevap: 1
    Son Mesaj : 13.Kasım.2011, 03:11
  3. Kontakt lens kullanırken nelere dikkat etmemiz gerekiyor?
    Konu Sahibi Misafir Üye Forum Sağlık (Genel)
    Cevap: 2
    Son Mesaj : 02.Ekim.2011, 10:27
  4. Wi-Fi hotspot'ları kullanırken dikkat!
    Konu Sahibi Zümrüdü Anka Forum Diğer Teknoloji,İnternet,Bilgisayar,Cep Telefonu
    Cevap: 0
    Son Mesaj : 27.Şubat.2011, 15:18
  5. Naftalin kullanırken dikkat!
    Konu Sahibi Defnex Forum Sağlıkla ilgili Haberler
    Cevap: 1
    Son Mesaj : 30.Kasım.2010, 09:53

Bu Konu için Etiketler