Reklam alanı-1
Dikkat: Forum bütün Üyelere Kapatılmıştır!
Sadece Yöneticiler Forumu görebilirler.

Otizm Kitapları

AQ OTİSTİK ZEK VE SEVİYELERİ OTİZM,Selvi Borazancı Persson, Sistem Yayıncılık BAYAN PERŞEMBELER – Prof. Dr. Füsun Akkök, Özgür Yayıncılık BENİMLE OYNAR MISIN? OTİZM İLE YAŞAMAK VE ANNELİK – Güzide Tekeş BİRAZ YER AÇARMISINIZ? NORMALLER İÇİN KİTAP: OTİZM – Nevin Eracar, Vildan Onur, Beyaz Yayınları OTİZM VE OTİSTİK ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ – Çetin Özbey, İnkılâp Yayıncılık OTİSTİK ÖZELLİK GÖSTEREN ÇOCUKLARA İLETİŞİM BECERİLERİNİN KAZANDIRILMASI – Prof. Dr. Gönül Kırcaali İftar, YA-PA Yayın SOS!

Konuyu değerlendir: Otizm Kitapları

5 üzerinden | Toplam: 0 kişi oyladı ve 6964 kez incelendi.

  1. Üyelik tarihi
    Temmuz.2010
    Nereden
    istanbul
    Mesajlar
    646

    Otizm Kitapları

    AQ OTİSTİK ZEKÂ VE SEVİYELERİ OTİZM,Selvi Borazancı Persson, Sistem Yayıncılık
    BAYAN PERŞEMBELER – Prof. Dr. Füsun Akkök, Özgür Yayıncılık
    BENİMLE OYNAR MISIN? OTİZM İLE YAŞAMAK VE ANNELİK – Güzide Tekeş
    BİRAZ YER AÇARMISINIZ? NORMALLER İÇİN KİTAP: OTİZM – Nevin Eracar, Vildan Onur, Beyaz Yayınları
    OTİZM VE OTİSTİK ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ – Çetin Özbey, İnkılâp Yayıncılık
    OTİSTİK ÖZELLİK GÖSTEREN ÇOCUKLARA İLETİŞİM BECERİLERİNİN KAZANDIRILMASI – Prof. Dr. Gönül Kırcaali İftar, YA-PA Yayın
    SOS! OTİZM VE İLETİŞİM PROBLEMİ OLAN ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ – İnci Vural Kayaalp, Evrim Yayıncılık
    KELİMELERİN ÖTESİNDE – BİR OTİZM HİKAYESİ – Pınar Kahraman Küçükaras, Kelebek Yayınları
    İSTİYORUM İHTİYACIM VAR, ÇÜNKÜ FARKLIYIM… BİR ANNENİN OTİZM YOLCULUĞU – Nevin Benal Penny, Sistem Yayıncılık
    OTİSTİK ÇOCUKLAR EĞİTİM PROGRAMI– MEB
    OTİZM EL REHBERİ,Dr. Lorna Wing, Çeviren: Semra Kunt, Doğan Kitap
    OTİZM VE OTİSTİK ÇOCUKLAR – Prof. Dr. Nilüfer Darıca, Dr. Ülkü Abidoğlu, Dr. Şebnem Gümüşçü, Özgür Yayın
    OTİZM VE OTİSTİK ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ – Ahmet Güneş, İlya Yayın
    OTİZM – OTİZMDE GÖRSEL İLETİŞİM TEKNİKLERİNİN KULLANIMI – Dr.Yeşim Fazlıoğlu, Uzm. Meral Eşme Yurdakul, Morpa Yayıncılık
    OTİZMDE İLK ADIM – Aydan Aydın, Epilson Yayıncılık
    RESİMLERLE DÜŞÜNMEK, OTİZMİN İÇERDEN ANLATIMI,Temple Grandin, Çeviren: Mehmet Celil İftar, Doğan Kitap
    YAĞMUR ÇOCUKLAR – OTİZM NEDİR? Doç Dr. Barış Korkmaz, Doğan Kitap
    OTİSTİK ÇOCUK DAHİ Mİ, ENGELLİ Mİ? İsmail Tufan, İletişim Yayınları
    SEVGİ DİLİ KONUŞAN ÇOCUKLAR,Ayşegül Turan, Sistem Yayıncılık
    MOZART VE BALİNA, Otistik Bir Çiftin Aşk Hikâyesi, Jerry Newport, Mary Newport, Johnnt Dodd, Koridor yayıncılık
    AQ OTİSTİK ZEKA VE SEVİYELERİ OTİZM, Selvi Borazancı Persson, Sistem Yayıncılık
    YAŞAMIN DİĞER BİR PENCERESİ, OTİSTİK ÖZELLİKLERE SAHİP ÇOCUK BABALARI VE DUYGULARI, Prof. Dr. Füsun Akkök, Arş. Gör. Bilge Uzun Özer
    OTİSTİK ÇOCUKLAR VE ÖZEL EĞİTİME MUHTAÇ ÇOCUKLARIN CİNSELLİĞİ VE CİNSEL EĞİTİMİ, K. Serdar Ateş, Psk. Nurfeda Ateş, YA-PA Yayıncılık
    ASPERGER SENDROMU, Barış Korkmaz, Adam Yayınları
    OTİZM ŞART MIYDI? Çiğdem Ergüvenç, Tisamat Basım Sanayi
    SÜPER İYİ GÜNLER, Mark Haddon, Çev. Övgü Doğangün, Kültür Yayınları
    FARKLI GELİŞEN ÇOCUKLAR,M.Ü. Öğretim elemanları, Epsilon Yayınevi
    GERÇEK BİR İNSAN, Gunilla Gerland, Çeviren: Selvi Borazancı Persson, Sistem Yayınevi
    OTİZM UMUDUMUZ DAVRANIŞÇI TEDAVİ,Ayda Hakler
    ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUK, Prof.Dr.Stanley I.Greenspan,Psikolog Serena Wieder Robin Simons ile birlikte.Özgür yayınları
    BEN Kitabı, O.Ivar Lovaas, Sistem yayıncılık
    MARS'TA BİR ANTROPOLOG, Oliver Sacks, İletişim yayıncılık
    KARISINI ŞAPKA SANAN ADAM, Oliver Sacks, Yapı kredi yayınları
    DÜŞE KALKA BÜYÜMEK, Yankı Yazgan, Epsilon yayınları
    ONU HİÇ UYURKEN İZLEDİNİZ Mİ, Alev Yılmaz, Evrim yayınları
    OTİZM, OTİSTİK ÇOCUKLARKURUMSAL UYGULAMALI OYUNLARLA KONUŞMA EĞİTİMİ, Şükran Dalp Özen Logopathy yayınları
    ONLAR GÜNEŞE HASRET, Selvi Borazancı
    GERÇEKTEN BENİ DUYUYORMUSUN, Leyla Navaro
    SEVGİ DİLİ KONUŞAN ÇOCUKLAR, Ayşegül Tuğran
    http://www.anobder.org.tr/index.php?...d=26&Itemid=26
  2. 30.Ağustos.2010, 09:06
    #1
    AQ OTİSTİK ZEKÂ VE SEVİYELERİ OTİZM,Selvi Borazancı Persson, Sistem Yayıncılık
    BAYAN PERŞEMBELER – Prof. Dr. Füsun Akkök, Özgür Yayıncılık
    BENİMLE OYNAR MISIN? OTİZM İLE YAŞAMAK VE ANNELİK – Güzide Tekeş
    BİRAZ YER AÇARMISINIZ? NORMALLER İÇİN KİTAP: OTİZM – Nevin Eracar, Vildan Onur, Beyaz Yayınları
    OTİZM VE OTİSTİK ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ – Çetin Özbey, İnkılâp Yayıncılık
    OTİSTİK ÖZELLİK GÖSTEREN ÇOCUKLARA İLETİŞİM BECERİLERİNİN KAZANDIRILMASI – Prof. Dr. Gönül Kırcaali İftar, YA-PA Yayın
    SOS! OTİZM VE İLETİŞİM PROBLEMİ OLAN ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ – İnci Vural Kayaalp, Evrim Yayıncılık
    KELİMELERİN ÖTESİNDE – BİR OTİZM HİKAYESİ – Pınar Kahraman Küçükaras, Kelebek Yayınları
    İSTİYORUM İHTİYACIM VAR, ÇÜNKÜ FARKLIYIM… BİR ANNENİN OTİZM YOLCULUĞU – Nevin Benal Penny, Sistem Yayıncılık
    OTİSTİK ÇOCUKLAR EĞİTİM PROGRAMI– MEB
    OTİZM EL REHBERİ,Dr. Lorna Wing, Çeviren: Semra Kunt, Doğan Kitap
    OTİZM VE OTİSTİK ÇOCUKLAR – Prof. Dr. Nilüfer Darıca, Dr. Ülkü Abidoğlu, Dr. Şebnem Gümüşçü, Özgür Yayın
    OTİZM VE OTİSTİK ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ – Ahmet Güneş, İlya Yayın
    OTİZM – OTİZMDE GÖRSEL İLETİŞİM TEKNİKLERİNİN KULLANIMI – Dr.Yeşim Fazlıoğlu, Uzm. Meral Eşme Yurdakul, Morpa Yayıncılık
    OTİZMDE İLK ADIM – Aydan Aydın, Epilson Yayıncılık
    RESİMLERLE DÜŞÜNMEK, OTİZMİN İÇERDEN ANLATIMI,Temple Grandin, Çeviren: Mehmet Celil İftar, Doğan Kitap
    YAĞMUR ÇOCUKLAR – OTİZM NEDİR? Doç Dr. Barış Korkmaz, Doğan Kitap
    OTİSTİK ÇOCUK DAHİ Mİ, ENGELLİ Mİ? İsmail Tufan, İletişim Yayınları
    SEVGİ DİLİ KONUŞAN ÇOCUKLAR,Ayşegül Turan, Sistem Yayıncılık
    MOZART VE BALİNA, Otistik Bir Çiftin Aşk Hikâyesi, Jerry Newport, Mary Newport, Johnnt Dodd, Koridor yayıncılık
    AQ OTİSTİK ZEKA VE SEVİYELERİ OTİZM, Selvi Borazancı Persson, Sistem Yayıncılık
    YAŞAMIN DİĞER BİR PENCERESİ, OTİSTİK ÖZELLİKLERE SAHİP ÇOCUK BABALARI VE DUYGULARI, Prof. Dr. Füsun Akkök, Arş. Gör. Bilge Uzun Özer
    OTİSTİK ÇOCUKLAR VE ÖZEL EĞİTİME MUHTAÇ ÇOCUKLARIN CİNSELLİĞİ VE CİNSEL EĞİTİMİ, K. Serdar Ateş, Psk. Nurfeda Ateş, YA-PA Yayıncılık
    ASPERGER SENDROMU, Barış Korkmaz, Adam Yayınları
    OTİZM ŞART MIYDI? Çiğdem Ergüvenç, Tisamat Basım Sanayi
    SÜPER İYİ GÜNLER, Mark Haddon, Çev. Övgü Doğangün, Kültür Yayınları
    FARKLI GELİŞEN ÇOCUKLAR,M.Ü. Öğretim elemanları, Epsilon Yayınevi
    GERÇEK BİR İNSAN, Gunilla Gerland, Çeviren: Selvi Borazancı Persson, Sistem Yayınevi
    OTİZM UMUDUMUZ DAVRANIŞÇI TEDAVİ,Ayda Hakler
    ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUK, Prof.Dr.Stanley I.Greenspan,Psikolog Serena Wieder Robin Simons ile birlikte.Özgür yayınları
    BEN Kitabı, O.Ivar Lovaas, Sistem yayıncılık
    MARS'TA BİR ANTROPOLOG, Oliver Sacks, İletişim yayıncılık
    KARISINI ŞAPKA SANAN ADAM, Oliver Sacks, Yapı kredi yayınları
    DÜŞE KALKA BÜYÜMEK, Yankı Yazgan, Epsilon yayınları
    ONU HİÇ UYURKEN İZLEDİNİZ Mİ, Alev Yılmaz, Evrim yayınları
    OTİZM, OTİSTİK ÇOCUKLARKURUMSAL UYGULAMALI OYUNLARLA KONUŞMA EĞİTİMİ, Şükran Dalp Özen Logopathy yayınları
    ONLAR GÜNEŞE HASRET, Selvi Borazancı
    GERÇEKTEN BENİ DUYUYORMUSUN, Leyla Navaro
    SEVGİ DİLİ KONUŞAN ÇOCUKLAR, Ayşegül Tuğran
    http://www.anobder.org.tr/index.php?...d=26&Itemid=26
    Twitter Facebook Google+
  3. Üyelik tarihi
    Temmuz.2010
    Mesajlar
    18
    Çok güzel bir paylaşım olmuş,en kısa zamanda okumadıklarımı alacağım,teşekkürler...
  4. 03.Eylül.2010, 07:08
    #2
    Çok güzel bir paylaşım olmuş,en kısa zamanda okumadıklarımı alacağım,teşekkürler...
  5. Üyelik tarihi
    Temmuz.2010
    Nereden
    istanbul
    Mesajlar
    646
    OTİZM KİTAPLARI
    AQ OTİSTİK ZEKA VE SEVİYELERİ OTİZM, Selvi Borazancı Persson, Sistem Yayıncılık
    AÇIKLAMA : Otizm üzerine yapılan araştırmacıların tarihçesi, otizmin hala ilk günlerdeki esrarını koruduğu göstermektedir. Selvi Borazancı Persson AQ Otistic Zeka tanımlamasıyla otizmi yeni bir bakış açısıyla değerlendirmektedir. Dünyaya gelişinden itibaren her çocuğun belli sürelerde tamamladı otistik özelliklerin belli bir yoğunlukta olması gerekiyor. Bu bakış açısıyla, çevremizdeki kişilerde az ya da çok otistik özellikler gözleyebiliriz. Selvi Borazancı, kitabında otizmi araştıranların teorilerine yer verdikten sonra, otizm ve Asperger sendromunun tanı ölçülerine değinmiş, otizmi otistik zeka çerçevesinde, farklı otistik seviyeler üzerinde durarak incelenmiştir. Kitapta anlatılan eğitim yöntemleri, eğitimcilere ve otizmli kişilerin yakınlarına yol gösterecek niteliktedir. İlginç örneklerle zenginleştirilen bu kitap, okuyucuya farklı bir dünyanın kapılarını açıyor.






    BAYAN PERŞEMBELER – Prof. Dr. Füsun Akkök, Özgür Yayıncılık
    AÇIKLAMA: Bu kitabın ortak bir dili vardır; Sevgi. Sayın Dr. Akkök’ün önderliğinde liderleşen “Bayan Perşembeler” bize çok önemli bir yaşam dersi veriyorlar. Yaşamı, insanları ve farklılıkları sevmek, insan olarak en büyük ihtiyacımız. Bu sevgi dolu eser için sizleri kutluyorum. -Prof. Dr. Fersun Paykoç “Özelliği ne olursa olsun onu seviyordum ve diğer çocuğumdan hiçbir farkı yoktu. Diğeri için kullanılan her olanak onun için de kullanılacaktı ve her çocuk gibi, farklı özellikleri ile birlikte, sevgi ile büyüyecekti.” “İlk zamanlar Tanrı’ya çok isyan ettim, çok ağladım, ama şimdi Tanrım bu meleğe sen bakmadın da banamı gönderdin diyorum. Bir meleğin Tanrı tarafından bana emanet edildiğini düşünüyorum.” “Onun gözlerindeki sevgiyi, ışıltıyı, çıkarsızlığı seviyorum ben. Aile ise zaten çok seviyor unu farklı gözle bakıldığını görmüyorum.







    BENİMLE OYNAR MISIN? OTİZM İLE YAŞAMAK VE ANNELİK – Güzide Tekeş, Artı
    AÇIKLAMA : Tekeş, kitabında otistik bir çocuğun özenle yetiştirildiğinde yapabileceklerini anlatıyor Güzide Tekeş. “Benimle Oynar mısın? Otizmle Yaşamak ve Annelik” adlı kitabında, bilişsel zekası gelişmemiş olan ve çevreyi algılamada sorun yaşayan, otist bir çocuk büyütmenin zorluğunu okuyucularla paylaşıyor. Otistik çocuk annesi Güzide Tekeş’in, otistik bir çocuk büyütmenin zorluğunu anlattığı “Benimle Oynar mısın? Otizmle Yaşamak ve Annelik” adlı kitabı çıktı. Artı Özel Eğitim Rehabilitasyon Merkezi tarafından Entegrasyon İçin Toplumsal Duyarlılık ve Gönüllülük Çalışmaları’na destek için yayımlanan kitapta bilişsel zekası gelişmiş ancak duygusal zekası gelişmemiş olan ve çevreyi algılamada sorun yaşayan, otistik bir çocukla yaşamayı anlatıyor. Tekeş’in kitabı ayrıca, otist bir çocuğun eğitim ve özenle yetiştirildiğinde neler başarabileceğinin kanıtı. “Bu olağanüstü bir şey. Uyuyordum. İnanılmaz. Günün ağardığını artık görmüyorduk”… Güzide Tekeş’in kitabından aldığımız bu cümle otizm hastası olan çocuğu Damla’ya adadığı yaklaşık 10 yılını özetleyen örneklerden biri. Kitap Damla bebeğin gelişimini anlatırken otist bir çocuğun, eğitim ve özenle yetiştirildiğinde neler başarabileceğinin de kanıtı oluyor. Damla bebeğin hastalanması üzerine doktorların “hassas bebek ve çok zeki, küsmüş, olağan bir şey barışır” sözleriyle umutla başlayan kontroller dizisi, “çocuğunuz otistik, bu bir nevi delilik” ifadeleriyle bir kabusa dönüşüyor Tekeş için. Red çırpınışları ile hastane hastane gezen Tekeş, süreci şu ifadelerle anlatıyor: “Görünen her şeyin kabulü daha kolay oluyor. Ama bizim yavrularımız içinde yüksek fonksiyonlu olanlar var. Bunların bazı akademik alanlardaki erken ve beklenmeyen başarıları, ailelerin ret sürelerini uzatıyor.” 02 Nisan 2005 Şule KÖKTÜRK, CUMHURİYET





    BİRAZ YER AÇARMISINIZ? NORMALLER İÇİN KİTAP: OTİZM – Nevin Eracar, Vildan Onur, Beyaz Yayınları
    AÇIKLAMA: KİM İSTER OTİSTİK OLMAYI? Kim ister otistik olmayı, Farklı olsam da sizlerden biriyim ben. Gözlerinizden anlıyorum her şeyi, Uzaklaşıyorsunuz benden, Haklısınız. Mutsuzluğun faydası yok, bizler içimize kalbimiz boştur diye. Kalbimiz herkese açık bir sevgi gülüdür. Ne olur beni özürlü görmeyin, Güneş kızıl bulutların arasında doğar. Onu izlemek harikadır, doyamazsınız ona. Alın beni aranıza, sessiz gözyaşlarınız, kalplerinizde sevgi gülleriniz olsun. -Murat Şamiloğlu







    OTİZM VE OTİSTİK ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ – Çetin Özbey, İnkılap Yayıncılık
    AÇIKLAMA: Özel eğitimle uğraşan uzmanlara ve ailelere, bu uzun ve zor yolda sistematik bilgiler veren az sayıda eserden biridir. Kitap, açıklayıcı ve yo/ gösterici bir içerik taşımaktadır. Öncellikle, otizmle ilgili genel ve yeterli betimlemeler yapılmış, yapılması gereken çalışmaların amacı ve neye yönelik olduğu, gidilmesi gereken yollar açık bir dille anlatılmıştır. Beklenti ve gelişim tablolarına dair bilgiler, özellikle eğitimcilerin işini ve takibini kolaylaştıracak bir nitelik taşımaktadır.” TODEV (Türkiye Otistiklere Destek ve Eğitim Vakfı) “Kitapta, günlük yaşantımdan kesit/er buldum. Bazı paragraf ve sayfalar, oğlumla yaşadıklarımı bire bir özetlemektedir. Yaşadığımız sorunları ele alması, ailece otizme karşı benimsememiz gereken davranışlarımız için birer ölçüdür. Otistik çocuğu olan her anne babanın elinin altında bulunması gereken bir kitap olduğunu düşünüyorum.” Otistik çocuk annesi Esra Bayrak “Otistik çocuklar, aileleri ve toplum için büyük problem. On/ara nasıl yardımcı olunmalı, nasıl davranmalı? İşte bu kitap, sadece aileler için değil, konuyla uğraşan uzmanlar için de bir rehber niteliği taşıyor. Çetin Özbey’i birikimlerini pay/aştığı bu kitaptan dolayı kutluyorum.” Psikiyatrist Doç. Dr. Sefa Saygılı SSK Vakıf Gureba Hastanesi Psikiyatri KI. Şefi




    OTİSTİK ÖZELLİK GÖSTEREN ÇOCUKLARA İLETİŞİM BECERİLERİNİN KAZANDIRILMASI – Prof. Dr. Gönül Kırcaali İftar, YA-PA Yayın



    SOS! OTİZM VE İLETİŞİM PROBLEMİ OLAN ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ – İnci Vural Kayaalp, Evrim Yayıncılık
    AÇIKLAMA: Dokuzuncu ayda emeklemiş olmak, onbeşinci ayda birkaç küpü üstüste koymak, onsekinci ayda birkaç kelime etmek gibi gelişim aşamaları, beynin bu işlevlerle ilişkili bölgelerinin olgunlaşmasının işaretleridir. Bu işaretleri görmek, anne-babayı ve doktoru rahatlatır.
    İşler yolunda gitmeyip, bazı gelişim aşamaları zamanında gerçekleşmezse, gelişimde bir gecikme veya sapma kuşkusu doğar. Gecikmenin sebepleri ve biçimleri muhtelif olsa da, bu kitap kapsamını ilgilendiren gecikme, çocuğun iletişim ve ilişki kurma becerilerinin zamanında ve uygun biçimde ortaya çıkmamasıdır. İletişim bozukluğu dendiğinde, ilk akla gelen “konuşma gecikmesi”dir. Otizm, dikkat problemi, işitsel bozukluk v.s. gibi terimler, iletişimin uygun bir şekilde gelişmediği bir durumun sebebi olarak ortaya atılan teşhislerdir. Teşhislerin hangisinin duruma uygun olduğu bir yana, hepsinin neredeyse ortak paydası, “konuşma gecikmesi”dir. … Konuşma becerilerinin ortaya çıkması, cümlelerin uzaması, iletişim sorununun çok temel bir yanının artık aşıldığı anlamına gelir. İletişim ise, sadece konuşmayı değil, insanlararası ilişkiyi sağlayan her türlü yöntemi içerir. Belki en önemlisi, iletişimin ihtiyaç ifade etmekten öte, “laf olsun” ya da “hatır için” yapılan, gündelik dilde “muhabbet” olarak adlandırdığımız her türlü alışverişi içermesidir. Sözlü ya da sözsüz iletişimin temelleri olan dikkat ile sözcük tanıma ve söyleme, iletişimin sonraki aşamalarına geçişin başlangıcıdır. Değerli ardaşım ve meslakdaşım İnci Vural, iletişim becerilerinin gelişiminde sorunlar yaşayan çocuklara ve ailelerine yardımcı olacak bu kitabının önemli bir ihtiyacı karşılayacağını düşünüyorum. Hayata iyi bir başlangıç yapmak için çocuklara ve anne-babalarına destek olmamız, el vermemiz gerekiyor. Elinizdeki kitabın böyle bir işlevi olacaktır. – Doç. Dr. Yankı Yazgan’ın sunuş yazısından




  6. 03.Eylül.2010, 16:48
    #3
    OTİZM KİTAPLARI
    AQ OTİSTİK ZEKA VE SEVİYELERİ OTİZM, Selvi Borazancı Persson, Sistem Yayıncılık
    AÇIKLAMA : Otizm üzerine yapılan araştırmacıların tarihçesi, otizmin hala ilk günlerdeki esrarını koruduğu göstermektedir. Selvi Borazancı Persson AQ Otistic Zeka tanımlamasıyla otizmi yeni bir bakış açısıyla değerlendirmektedir. Dünyaya gelişinden itibaren her çocuğun belli sürelerde tamamladı otistik özelliklerin belli bir yoğunlukta olması gerekiyor. Bu bakış açısıyla, çevremizdeki kişilerde az ya da çok otistik özellikler gözleyebiliriz. Selvi Borazancı, kitabında otizmi araştıranların teorilerine yer verdikten sonra, otizm ve Asperger sendromunun tanı ölçülerine değinmiş, otizmi otistik zeka çerçevesinde, farklı otistik seviyeler üzerinde durarak incelenmiştir. Kitapta anlatılan eğitim yöntemleri, eğitimcilere ve otizmli kişilerin yakınlarına yol gösterecek niteliktedir. İlginç örneklerle zenginleştirilen bu kitap, okuyucuya farklı bir dünyanın kapılarını açıyor.






    BAYAN PERŞEMBELER – Prof. Dr. Füsun Akkök, Özgür Yayıncılık
    AÇIKLAMA: Bu kitabın ortak bir dili vardır; Sevgi. Sayın Dr. Akkök’ün önderliğinde liderleşen “Bayan Perşembeler” bize çok önemli bir yaşam dersi veriyorlar. Yaşamı, insanları ve farklılıkları sevmek, insan olarak en büyük ihtiyacımız. Bu sevgi dolu eser için sizleri kutluyorum. -Prof. Dr. Fersun Paykoç “Özelliği ne olursa olsun onu seviyordum ve diğer çocuğumdan hiçbir farkı yoktu. Diğeri için kullanılan her olanak onun için de kullanılacaktı ve her çocuk gibi, farklı özellikleri ile birlikte, sevgi ile büyüyecekti.” “İlk zamanlar Tanrı’ya çok isyan ettim, çok ağladım, ama şimdi Tanrım bu meleğe sen bakmadın da banamı gönderdin diyorum. Bir meleğin Tanrı tarafından bana emanet edildiğini düşünüyorum.” “Onun gözlerindeki sevgiyi, ışıltıyı, çıkarsızlığı seviyorum ben. Aile ise zaten çok seviyor unu farklı gözle bakıldığını görmüyorum.







    BENİMLE OYNAR MISIN? OTİZM İLE YAŞAMAK VE ANNELİK – Güzide Tekeş, Artı
    AÇIKLAMA : Tekeş, kitabında otistik bir çocuğun özenle yetiştirildiğinde yapabileceklerini anlatıyor Güzide Tekeş. “Benimle Oynar mısın? Otizmle Yaşamak ve Annelik” adlı kitabında, bilişsel zekası gelişmemiş olan ve çevreyi algılamada sorun yaşayan, otist bir çocuk büyütmenin zorluğunu okuyucularla paylaşıyor. Otistik çocuk annesi Güzide Tekeş’in, otistik bir çocuk büyütmenin zorluğunu anlattığı “Benimle Oynar mısın? Otizmle Yaşamak ve Annelik” adlı kitabı çıktı. Artı Özel Eğitim Rehabilitasyon Merkezi tarafından Entegrasyon İçin Toplumsal Duyarlılık ve Gönüllülük Çalışmaları’na destek için yayımlanan kitapta bilişsel zekası gelişmiş ancak duygusal zekası gelişmemiş olan ve çevreyi algılamada sorun yaşayan, otistik bir çocukla yaşamayı anlatıyor. Tekeş’in kitabı ayrıca, otist bir çocuğun eğitim ve özenle yetiştirildiğinde neler başarabileceğinin kanıtı. “Bu olağanüstü bir şey. Uyuyordum. İnanılmaz. Günün ağardığını artık görmüyorduk”… Güzide Tekeş’in kitabından aldığımız bu cümle otizm hastası olan çocuğu Damla’ya adadığı yaklaşık 10 yılını özetleyen örneklerden biri. Kitap Damla bebeğin gelişimini anlatırken otist bir çocuğun, eğitim ve özenle yetiştirildiğinde neler başarabileceğinin de kanıtı oluyor. Damla bebeğin hastalanması üzerine doktorların “hassas bebek ve çok zeki, küsmüş, olağan bir şey barışır” sözleriyle umutla başlayan kontroller dizisi, “çocuğunuz otistik, bu bir nevi delilik” ifadeleriyle bir kabusa dönüşüyor Tekeş için. Red çırpınışları ile hastane hastane gezen Tekeş, süreci şu ifadelerle anlatıyor: “Görünen her şeyin kabulü daha kolay oluyor. Ama bizim yavrularımız içinde yüksek fonksiyonlu olanlar var. Bunların bazı akademik alanlardaki erken ve beklenmeyen başarıları, ailelerin ret sürelerini uzatıyor.” 02 Nisan 2005 Şule KÖKTÜRK, CUMHURİYET





    BİRAZ YER AÇARMISINIZ? NORMALLER İÇİN KİTAP: OTİZM – Nevin Eracar, Vildan Onur, Beyaz Yayınları
    AÇIKLAMA: KİM İSTER OTİSTİK OLMAYI? Kim ister otistik olmayı, Farklı olsam da sizlerden biriyim ben. Gözlerinizden anlıyorum her şeyi, Uzaklaşıyorsunuz benden, Haklısınız. Mutsuzluğun faydası yok, bizler içimize kalbimiz boştur diye. Kalbimiz herkese açık bir sevgi gülüdür. Ne olur beni özürlü görmeyin, Güneş kızıl bulutların arasında doğar. Onu izlemek harikadır, doyamazsınız ona. Alın beni aranıza, sessiz gözyaşlarınız, kalplerinizde sevgi gülleriniz olsun. -Murat Şamiloğlu







    OTİZM VE OTİSTİK ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ – Çetin Özbey, İnkılap Yayıncılık
    AÇIKLAMA: Özel eğitimle uğraşan uzmanlara ve ailelere, bu uzun ve zor yolda sistematik bilgiler veren az sayıda eserden biridir. Kitap, açıklayıcı ve yo/ gösterici bir içerik taşımaktadır. Öncellikle, otizmle ilgili genel ve yeterli betimlemeler yapılmış, yapılması gereken çalışmaların amacı ve neye yönelik olduğu, gidilmesi gereken yollar açık bir dille anlatılmıştır. Beklenti ve gelişim tablolarına dair bilgiler, özellikle eğitimcilerin işini ve takibini kolaylaştıracak bir nitelik taşımaktadır.” TODEV (Türkiye Otistiklere Destek ve Eğitim Vakfı) “Kitapta, günlük yaşantımdan kesit/er buldum. Bazı paragraf ve sayfalar, oğlumla yaşadıklarımı bire bir özetlemektedir. Yaşadığımız sorunları ele alması, ailece otizme karşı benimsememiz gereken davranışlarımız için birer ölçüdür. Otistik çocuğu olan her anne babanın elinin altında bulunması gereken bir kitap olduğunu düşünüyorum.” Otistik çocuk annesi Esra Bayrak “Otistik çocuklar, aileleri ve toplum için büyük problem. On/ara nasıl yardımcı olunmalı, nasıl davranmalı? İşte bu kitap, sadece aileler için değil, konuyla uğraşan uzmanlar için de bir rehber niteliği taşıyor. Çetin Özbey’i birikimlerini pay/aştığı bu kitaptan dolayı kutluyorum.” Psikiyatrist Doç. Dr. Sefa Saygılı SSK Vakıf Gureba Hastanesi Psikiyatri KI. Şefi




    OTİSTİK ÖZELLİK GÖSTEREN ÇOCUKLARA İLETİŞİM BECERİLERİNİN KAZANDIRILMASI – Prof. Dr. Gönül Kırcaali İftar, YA-PA Yayın



    SOS! OTİZM VE İLETİŞİM PROBLEMİ OLAN ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ – İnci Vural Kayaalp, Evrim Yayıncılık
    AÇIKLAMA: Dokuzuncu ayda emeklemiş olmak, onbeşinci ayda birkaç küpü üstüste koymak, onsekinci ayda birkaç kelime etmek gibi gelişim aşamaları, beynin bu işlevlerle ilişkili bölgelerinin olgunlaşmasının işaretleridir. Bu işaretleri görmek, anne-babayı ve doktoru rahatlatır.
    İşler yolunda gitmeyip, bazı gelişim aşamaları zamanında gerçekleşmezse, gelişimde bir gecikme veya sapma kuşkusu doğar. Gecikmenin sebepleri ve biçimleri muhtelif olsa da, bu kitap kapsamını ilgilendiren gecikme, çocuğun iletişim ve ilişki kurma becerilerinin zamanında ve uygun biçimde ortaya çıkmamasıdır. İletişim bozukluğu dendiğinde, ilk akla gelen “konuşma gecikmesi”dir. Otizm, dikkat problemi, işitsel bozukluk v.s. gibi terimler, iletişimin uygun bir şekilde gelişmediği bir durumun sebebi olarak ortaya atılan teşhislerdir. Teşhislerin hangisinin duruma uygun olduğu bir yana, hepsinin neredeyse ortak paydası, “konuşma gecikmesi”dir. … Konuşma becerilerinin ortaya çıkması, cümlelerin uzaması, iletişim sorununun çok temel bir yanının artık aşıldığı anlamına gelir. İletişim ise, sadece konuşmayı değil, insanlararası ilişkiyi sağlayan her türlü yöntemi içerir. Belki en önemlisi, iletişimin ihtiyaç ifade etmekten öte, “laf olsun” ya da “hatır için” yapılan, gündelik dilde “muhabbet” olarak adlandırdığımız her türlü alışverişi içermesidir. Sözlü ya da sözsüz iletişimin temelleri olan dikkat ile sözcük tanıma ve söyleme, iletişimin sonraki aşamalarına geçişin başlangıcıdır. Değerli ardaşım ve meslakdaşım İnci Vural, iletişim becerilerinin gelişiminde sorunlar yaşayan çocuklara ve ailelerine yardımcı olacak bu kitabının önemli bir ihtiyacı karşılayacağını düşünüyorum. Hayata iyi bir başlangıç yapmak için çocuklara ve anne-babalarına destek olmamız, el vermemiz gerekiyor. Elinizdeki kitabın böyle bir işlevi olacaktır. – Doç. Dr. Yankı Yazgan’ın sunuş yazısından




  7. Üyelik tarihi
    Temmuz.2010
    Nereden
    istanbul
    Mesajlar
    646
    KELİMELERİN ÖTESİNDE – BİR OTİZM HİKAYESİ – Pınar Kahraman Küçükaras, Kelebek Yayınları
    AÇIKLAMA: Bu kitap oğlum Ömer’in otizm teşhisini aldığı andan itibaren onunla birlikte giriştiğimiz mücadeleyi anlatıyor. Yazdıklarımda elimden geldiğince tecrübemi paylaşmaya ve oğlumun eğitiminin yanısıra, Gluten-Casein Diyeti, İlaç ve C Vitamin Tedavileri, Ağır Metal Alımı, Ait, Neuropeedback, Sensory Integration gibi tedavi yöntemleri sırasında da yaşadıklarımızı anlatmaya çalıştım. Bizim gibi bu müsibetle uğraşan diğer ailelere bir nebze olsun yol gösterebilmek umuduyla başvurduğumuz tüm zamanları ve adresleri listeledim





    İSTİYORUM İHTİYACIM VAR, ÇÜNKÜ FARKLIYIM… BİR ANNENİN OTİZM YOLCULUĞU – Nevin Benal Penny, Sistem Yayıncılık

    AÇIKLAMA: Otistik bir çocuk annesi olan Nevin Penny, oğlu Roni ile çıktığı yaşam yolculuğunu anlatıyor İstiyorum, İhtiyacım Var, Çünkü Farklıyım’da. Kitabında, teşhisin konduğu ilk şoktan bugüne, otistik bir bireye ulaşabilme, onu kendine yeterli bir insan haline getirebilme yolunda verdiği olağanüstü mücadelenin öyküsünü bulacaksınız. Yalnızca bu zorlu yolculuğun günlüğüyle değil, araştırdığı, denediği terapi yöntemleri ve otizme güncel bakışlar derlemesi ile de Penny’nin kitabı, aynı yolda mücadele verenlere yalnız olmadıklarını söylüyor…




    OTİSTİK ÇOCUKLAR EĞİTİM PROGRAMI – MEB



    OTİZM EL REHBERİ, Dr. Lorna Wing, Çeviren: Semra Kunt, Doğan Kitap
    AÇIKLAMA :Oliver Sacks’ın kitap için yazdığı “Önsöz”den Otizm” sözcüğü halen çoğu insan için kati ve korkunç bir anlam taşımaktadır: konuşmayan, devamlı sallanan, bağıran, ulaşılmaz, insan temasından kopmuş bir gocuk. Ve hemen her seferinde otistik özellikler gösteren gocuklardan bahsederiz, yetişkinlerden değil; sanki bu gocuklar asla büyümezlermiş ya da gizemli bir şekilde gezegenimizden, toplumumuzdan buharlaşıp giderlermiş gibi. Ya da Yağmur Adam (Rain Main) filminde canlandırılana benzer tuhaf davranışları olan, normal yaşamdan kopuk, hesaplama, hafıza ve çizim gibi konularda esrarlı yetenekler sergileyen, dahi (savant) otistikleri düşünürüz. Bu klişeler tamamen yanlış değildir; ancak (çok farklı düşünce ve algılama yollarına sahip olsalar da) aynı şekilde ehliyetini kaybetmemiş (özellikle yüksek zekaya, anlayış ve eğitime sahip olduklarında), başarılı yaşamlar sürdürebilecek ve özel bir tür kavrayış ve cesarete sahip, otistik özellikler gösteren bireyler de olduğunu belirtmekten uzaktırlar Temple, otizmi romantikleştirmez ya da otizmin kendisini, çoğumuz için yaşamın büyük bir kısmını dolduran zevklerden, armağanlardan, ilişkilerden yoksun bıraktığını inkar etmez. Ancak, kendi varlığı, değeri ve tezat gibi görünse de otizmin buna nasıl katkı sağladığı hakkında güçlü ve olumlu bir duygusu vardır. Bu yakınlarda verdiği bir konferansı şöyle bitirmişti: “Eğer parmaklarımı şaklatıp otizmden kurtulabilecek olsam, bunu yapmazdım; çünkü o zaman kendim olamazdım. Otizm kişiliğimin bir parçasıdır.” Eğer Temple bizden çok farklıysa, bu yüzden daha az insan sayılamaz, tam tersi değişik açılardan daha fazla insandır diyebiliriz. Resimlerle Düşünmek, çok yetenekli bir otistiğin kim olduğu ve ne olduğu hakkında bir kimlik çalışmasıdır. Derinden etkileyici ve büyüleyici bir kitaptır; çünkü, bizim dünyamız ile onunki arasında bir köprü kurar ve bambaşka bir zihne bakmamızı sağlar.





    OTİZM VE OTİSTİK ÇOCUKLAR – Prof. Dr. Nilüfer Darıca, Dr. Ülkü Abidoğlu, Dr. Şebnem Gümüşçü, Özgür Yayın


    OTİZM VE OTİSTİK ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ – Ahmet Güneş, İlya Yayın


    OTİZM – OTİZMDE GÖRSEL İLETİŞİM TEKNİKLERİNİN KULLANIMI – Dr.Yeşim Fazlıoğlu, Uzm. Meral Eşme Yurdakul, Morpa Yayıncılık


    OTİZMDE İLK ADIM – Aydan Aydın , Epilson Yayıncılık


    RESİMLERLE DÜŞÜNMEK, OTİZMİN İÇERDEN ANLATIMI, Temple Grandin, Çeviren: Mehmet Celil İftar, Doğan Kitap


    YAĞMUR ÇOCUKLAR – OTİZM NEDİR? Doç Dr. Barış Korkmaz, Doğan Kitap


    OTİSTİK ÇOCUK DAHİ Mİ, ENGELLİ Mİ? İsmail Tufan, İletişim Yayınları


    SEVGİ DİLİ KONUŞAN ÇOCUKLAR, Ayşegül Turan, Sistem Yayıncılık


    MOZART VE BALİNA, Otistik Bir Çiftin Aşk Hikayesi, Jerry Newport,Mary Newport,Johnnt Dodd, Koridor Yayıncılık


    AQ OTİSTİK ZEKA VE SEVİYELERİ OTİZM, Selvi Borazancı Persson, Sistem Yayıncılık


    YAŞAMIN DİĞER BİR PENCERESİ, OTİSTİK ÖZELLİKLERE SAHİP ÇOCUK BABALARI VE DUYGULARI, Prof. Dr. Füsun Akkök, Arş. Gör. Bilge Uzun Özer


    OTİSTİK ÇOCUKLAR VE ÖZEL EĞİTİME MUHTAÇ ÇOCUKLARIN CİNSELLİĞİ VE CİNSEL EĞİTİMİ, K. Serdar Ateş, Psk. Nurfeda Ateş, YA-PA Yayıncılık


    ASPERGER SENDROMU, Barış Korkmaz, Adam Yayınları



    OTİZM ŞART MIYDI? Çiğdem Ergüvenç, Tisamat Basım Sanayi


    SÜPER İYİ GÜNLER, Mark Haddon, Çev.Övgü Doğangün, Kültür Yayınları


    FARKLI GELİŞEN ÇOCUKLAR, M.Ü. Öğretim elemanları, Epsilon Yayınevi


    GERÇEK BİR İNSAN, Gunilla Gerland, Çeviren: Selvi Borazancı Persson, Sistem Yayınevi


    OTİZM UMUDUMUZ DAVRANIŞÇI TEDAVİ, Ayda Hakler,

    http://otizm.wordpress.com/kitap/otizm-kitaplari/
  8. 03.Eylül.2010, 16:49
    #4
    KELİMELERİN ÖTESİNDE – BİR OTİZM HİKAYESİ – Pınar Kahraman Küçükaras, Kelebek Yayınları
    AÇIKLAMA: Bu kitap oğlum Ömer’in otizm teşhisini aldığı andan itibaren onunla birlikte giriştiğimiz mücadeleyi anlatıyor. Yazdıklarımda elimden geldiğince tecrübemi paylaşmaya ve oğlumun eğitiminin yanısıra, Gluten-Casein Diyeti, İlaç ve C Vitamin Tedavileri, Ağır Metal Alımı, Ait, Neuropeedback, Sensory Integration gibi tedavi yöntemleri sırasında da yaşadıklarımızı anlatmaya çalıştım. Bizim gibi bu müsibetle uğraşan diğer ailelere bir nebze olsun yol gösterebilmek umuduyla başvurduğumuz tüm zamanları ve adresleri listeledim





    İSTİYORUM İHTİYACIM VAR, ÇÜNKÜ FARKLIYIM… BİR ANNENİN OTİZM YOLCULUĞU – Nevin Benal Penny, Sistem Yayıncılık

    AÇIKLAMA: Otistik bir çocuk annesi olan Nevin Penny, oğlu Roni ile çıktığı yaşam yolculuğunu anlatıyor İstiyorum, İhtiyacım Var, Çünkü Farklıyım’da. Kitabında, teşhisin konduğu ilk şoktan bugüne, otistik bir bireye ulaşabilme, onu kendine yeterli bir insan haline getirebilme yolunda verdiği olağanüstü mücadelenin öyküsünü bulacaksınız. Yalnızca bu zorlu yolculuğun günlüğüyle değil, araştırdığı, denediği terapi yöntemleri ve otizme güncel bakışlar derlemesi ile de Penny’nin kitabı, aynı yolda mücadele verenlere yalnız olmadıklarını söylüyor…




    OTİSTİK ÇOCUKLAR EĞİTİM PROGRAMI – MEB



    OTİZM EL REHBERİ, Dr. Lorna Wing, Çeviren: Semra Kunt, Doğan Kitap
    AÇIKLAMA :Oliver Sacks’ın kitap için yazdığı “Önsöz”den Otizm” sözcüğü halen çoğu insan için kati ve korkunç bir anlam taşımaktadır: konuşmayan, devamlı sallanan, bağıran, ulaşılmaz, insan temasından kopmuş bir gocuk. Ve hemen her seferinde otistik özellikler gösteren gocuklardan bahsederiz, yetişkinlerden değil; sanki bu gocuklar asla büyümezlermiş ya da gizemli bir şekilde gezegenimizden, toplumumuzdan buharlaşıp giderlermiş gibi. Ya da Yağmur Adam (Rain Main) filminde canlandırılana benzer tuhaf davranışları olan, normal yaşamdan kopuk, hesaplama, hafıza ve çizim gibi konularda esrarlı yetenekler sergileyen, dahi (savant) otistikleri düşünürüz. Bu klişeler tamamen yanlış değildir; ancak (çok farklı düşünce ve algılama yollarına sahip olsalar da) aynı şekilde ehliyetini kaybetmemiş (özellikle yüksek zekaya, anlayış ve eğitime sahip olduklarında), başarılı yaşamlar sürdürebilecek ve özel bir tür kavrayış ve cesarete sahip, otistik özellikler gösteren bireyler de olduğunu belirtmekten uzaktırlar Temple, otizmi romantikleştirmez ya da otizmin kendisini, çoğumuz için yaşamın büyük bir kısmını dolduran zevklerden, armağanlardan, ilişkilerden yoksun bıraktığını inkar etmez. Ancak, kendi varlığı, değeri ve tezat gibi görünse de otizmin buna nasıl katkı sağladığı hakkında güçlü ve olumlu bir duygusu vardır. Bu yakınlarda verdiği bir konferansı şöyle bitirmişti: “Eğer parmaklarımı şaklatıp otizmden kurtulabilecek olsam, bunu yapmazdım; çünkü o zaman kendim olamazdım. Otizm kişiliğimin bir parçasıdır.” Eğer Temple bizden çok farklıysa, bu yüzden daha az insan sayılamaz, tam tersi değişik açılardan daha fazla insandır diyebiliriz. Resimlerle Düşünmek, çok yetenekli bir otistiğin kim olduğu ve ne olduğu hakkında bir kimlik çalışmasıdır. Derinden etkileyici ve büyüleyici bir kitaptır; çünkü, bizim dünyamız ile onunki arasında bir köprü kurar ve bambaşka bir zihne bakmamızı sağlar.





    OTİZM VE OTİSTİK ÇOCUKLAR – Prof. Dr. Nilüfer Darıca, Dr. Ülkü Abidoğlu, Dr. Şebnem Gümüşçü, Özgür Yayın


    OTİZM VE OTİSTİK ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ – Ahmet Güneş, İlya Yayın


    OTİZM – OTİZMDE GÖRSEL İLETİŞİM TEKNİKLERİNİN KULLANIMI – Dr.Yeşim Fazlıoğlu, Uzm. Meral Eşme Yurdakul, Morpa Yayıncılık


    OTİZMDE İLK ADIM – Aydan Aydın , Epilson Yayıncılık


    RESİMLERLE DÜŞÜNMEK, OTİZMİN İÇERDEN ANLATIMI, Temple Grandin, Çeviren: Mehmet Celil İftar, Doğan Kitap


    YAĞMUR ÇOCUKLAR – OTİZM NEDİR? Doç Dr. Barış Korkmaz, Doğan Kitap


    OTİSTİK ÇOCUK DAHİ Mİ, ENGELLİ Mİ? İsmail Tufan, İletişim Yayınları


    SEVGİ DİLİ KONUŞAN ÇOCUKLAR, Ayşegül Turan, Sistem Yayıncılık


    MOZART VE BALİNA, Otistik Bir Çiftin Aşk Hikayesi, Jerry Newport,Mary Newport,Johnnt Dodd, Koridor Yayıncılık


    AQ OTİSTİK ZEKA VE SEVİYELERİ OTİZM, Selvi Borazancı Persson, Sistem Yayıncılık


    YAŞAMIN DİĞER BİR PENCERESİ, OTİSTİK ÖZELLİKLERE SAHİP ÇOCUK BABALARI VE DUYGULARI, Prof. Dr. Füsun Akkök, Arş. Gör. Bilge Uzun Özer


    OTİSTİK ÇOCUKLAR VE ÖZEL EĞİTİME MUHTAÇ ÇOCUKLARIN CİNSELLİĞİ VE CİNSEL EĞİTİMİ, K. Serdar Ateş, Psk. Nurfeda Ateş, YA-PA Yayıncılık


    ASPERGER SENDROMU, Barış Korkmaz, Adam Yayınları



    OTİZM ŞART MIYDI? Çiğdem Ergüvenç, Tisamat Basım Sanayi


    SÜPER İYİ GÜNLER, Mark Haddon, Çev.Övgü Doğangün, Kültür Yayınları


    FARKLI GELİŞEN ÇOCUKLAR, M.Ü. Öğretim elemanları, Epsilon Yayınevi


    GERÇEK BİR İNSAN, Gunilla Gerland, Çeviren: Selvi Borazancı Persson, Sistem Yayınevi


    OTİZM UMUDUMUZ DAVRANIŞÇI TEDAVİ, Ayda Hakler,

    http://otizm.wordpress.com/kitap/otizm-kitaplari/
  9. Üyelik tarihi
    Temmuz.2010
    Nereden
    istanbul
    Mesajlar
    646
    KIRMIZI BUĞDAY



    Dünyada ilk kez, kardeş duygularının ele alınıp; Otizmin tanıtımının yapıldığı, otizmli kardeşleri olan çocukların otizmi nasıl tanımladığı, aile içi ve sosyal çevre ile yaşanan zorlukların Yazar Berrin ERGÜÇ tarafından otizmli bireyler ile yaşayıp inceleme ve gözlemleri sonucu kurguladığı folklorik bir kitaptır. Çok geniş bir yelpazeye sahip olan Otizm gibi “KIRIMIZI BUĞDAY da çok geniş bir kitleye hitap etmektedir. Çocukların anlayabileceği, yetişkinlere rehber olabilecek bir kitaptır. Otizm, Halk dansları ve yöre kültürünün bir arada kurgulandığı “ KIRMIZI BUĞDAY “ kültürümüzün gelecek kuşaklara aktarılması açısından da büyük önem taşımaktadır.Aşağıda belirtilen Dernek hesabına yapılacak 25 TL bağış karşılığında, kitap İLGİ Otistik Çocukları Koruma Derneği’nden temin edilebilir. “KIRMIZI BUĞDAY” ile birlikte 2010 yılında Derneğimiz tarafından yayınlanan Otizmli Birsen BAŞAR’ın “BEN DE ARTIK FARK EDİLMEK İSTİYORUM –Yetişkin Bir Otistiğin Güncesi” ve Çiğdem Ergüvenç’in “OTİZM. Şart mıydı! NEREDE KALMIŞTIK” adlı kitapların tüm geliri İLGİ Özel Eğitim Okulu Ve Araştırma Merkezi Hizmet Binasının inşası için kullanılacaktır.

    Banka ve İBAN No: T. İş Bankası TR03 0006 4000 0014 2070 4825 59


    Son Güncelleme ( Cuma, 27 Ağustos 2010 10:14 ) http://ilgider.org/index.php?option=...id=3:duyurular
  10. 05.Eylül.2010, 13:51
    #5
    KIRMIZI BUĞDAY



    Dünyada ilk kez, kardeş duygularının ele alınıp; Otizmin tanıtımının yapıldığı, otizmli kardeşleri olan çocukların otizmi nasıl tanımladığı, aile içi ve sosyal çevre ile yaşanan zorlukların Yazar Berrin ERGÜÇ tarafından otizmli bireyler ile yaşayıp inceleme ve gözlemleri sonucu kurguladığı folklorik bir kitaptır. Çok geniş bir yelpazeye sahip olan Otizm gibi “KIRIMIZI BUĞDAY da çok geniş bir kitleye hitap etmektedir. Çocukların anlayabileceği, yetişkinlere rehber olabilecek bir kitaptır. Otizm, Halk dansları ve yöre kültürünün bir arada kurgulandığı “ KIRMIZI BUĞDAY “ kültürümüzün gelecek kuşaklara aktarılması açısından da büyük önem taşımaktadır.Aşağıda belirtilen Dernek hesabına yapılacak 25 TL bağış karşılığında, kitap İLGİ Otistik Çocukları Koruma Derneği’nden temin edilebilir. “KIRMIZI BUĞDAY” ile birlikte 2010 yılında Derneğimiz tarafından yayınlanan Otizmli Birsen BAŞAR’ın “BEN DE ARTIK FARK EDİLMEK İSTİYORUM –Yetişkin Bir Otistiğin Güncesi” ve Çiğdem Ergüvenç’in “OTİZM. Şart mıydı! NEREDE KALMIŞTIK” adlı kitapların tüm geliri İLGİ Özel Eğitim Okulu Ve Araştırma Merkezi Hizmet Binasının inşası için kullanılacaktır.

    Banka ve İBAN No: T. İş Bankası TR03 0006 4000 0014 2070 4825 59


    Son Güncelleme ( Cuma, 27 Ağustos 2010 10:14 ) http://ilgider.org/index.php?option=...id=3:duyurular
  11. Üyelik tarihi
    Temmuz.2010
    Mesajlar
    18
    Bu kitabın özellikle bizim için yararlı olacağına inanıyorum,ayrıca kitapların içeriğini anlatan kısa bilgiler vermen oldukça iyi olmuş ,emeğine sağlık...
  12. 05.Eylül.2010, 14:41
    #6
    Bu kitabın özellikle bizim için yararlı olacağına inanıyorum,ayrıca kitapların içeriğini anlatan kısa bilgiler vermen oldukça iyi olmuş ,emeğine sağlık...
  13. Üyelik tarihi
    Temmuz.2010
    Nereden
    istanbul
    Mesajlar
    646
    Otistik Çocuklar Nasıl Öğrenir?
    yazarlar
    Hülya Kayaoğlu ve Özlem Görür otizm ve ilişkili durumlardaki eğitim uygulamalarından ... Otizmin özünde ne vardır? ya da otizmle ilgili en önemli şey ne olabilir? ... 221 sayfa.
  14. 07.Eylül.2010, 20:08
    #7
    Otistik Çocuklar Nasıl Öğrenir?
    yazarlar
    Hülya Kayaoğlu ve Özlem Görür otizm ve ilişkili durumlardaki eğitim uygulamalarından ... Otizmin özünde ne vardır? ya da otizmle ilgili en önemli şey ne olabilir? ... 221 sayfa.
  15. Üyelik tarihi
    Temmuz.2010
    Nereden
    istanbul
    Mesajlar
    646

    Bir Annenin Otizm Yolculuğu

    Nevin Benal Penny



    Sistem Yayıncılık / Ana-Baba-Çocuk Dizisi

    Otistik bir çocuk annesi olan Nevin Penny, oğlu Roni ile çıktığı yaşam yolculuğunu anlatıyor İstiyorum, İhtiyacım Var, Çünkü Farklıyım'da. Kitabında, teşhisin konduğu ilk şoktan bugüne, otistik bir bireye ulaşabilme, onu kendine yeterli bir insan haline getirebilme yolunda verdiği olağanüstü mücadelenin öyküsünü bulacaksınız. Yalnızca bu zorlu yolculuğun günlüğüyle değil, araştırdığı, denediği terapi yöntemleri ve otizme güncel bakışlar derlemesi ile de Penny'nin kitabı, aynı yolda mücadele verenlere yalnız olmadıklarını söylüyor...</I>
    www.netkitap.com


    </B>
  16. 10.Eylül.2010, 16:27
    #8

    Bir Annenin Otizm Yolculuğu

    Nevin Benal Penny



    Sistem Yayıncılık / Ana-Baba-Çocuk Dizisi

    Otistik bir çocuk annesi olan Nevin Penny, oğlu Roni ile çıktığı yaşam yolculuğunu anlatıyor İstiyorum, İhtiyacım Var, Çünkü Farklıyım'da. Kitabında, teşhisin konduğu ilk şoktan bugüne, otistik bir bireye ulaşabilme, onu kendine yeterli bir insan haline getirebilme yolunda verdiği olağanüstü mücadelenin öyküsünü bulacaksınız. Yalnızca bu zorlu yolculuğun günlüğüyle değil, araştırdığı, denediği terapi yöntemleri ve otizme güncel bakışlar derlemesi ile de Penny'nin kitabı, aynı yolda mücadele verenlere yalnız olmadıklarını söylüyor...</I>
    www.netkitap.com


    </B>
  17. Üyelik tarihi
    Temmuz.2010
    Nereden
    istanbul
    Mesajlar
    646
    Türkiye'de bir ilk!
    Zihinsel engelli ve Otizmli bireyler için özel eğitim setleri ve materyalleri
    Vanilya okulöncesi yayıncılık tarafından iki yıl süren titiz bir çalışma sonucu oluşturulan eğitim seti sadece engelli çocuklar için kullanıma sunuldu...
    Zihinsel engelli ve otistik bireylere yönelik kitaplar ve renkli eğitim setleri Türkiye'de ilk kez Vanilya Okul Öncesi Yayıncılık tarafından hazırlandı. Özel Eğitim Öğretmeni Özgü Ertul'un, iki yıl süren titiz bir çalışma sonucu oluşturduğu 40'ın üzerinde kitap ve materyaller eğitimciler ile ailelerin ve engelli bireylerin kullanımına sunuldu...

    Eğitimin önündeki engeller birer birer kalkıyor. Resmi rakamlara göre nüfusumuzun yaklaşık yüzde 10'unu engelliler oluşturuyor. Bu engel grubunun içinde önemli bir yer tutan, zihinsel engelli ve otistik bireylere yönelik Vanilya Özel Eğitim setleri ile materyalleri yayınlandı. Özel Eğtim Öğretmeni Özgü Ertul tarafından hazırlanan ve ihtiyacı olan bireylerin eğitimi sırasında karşılaşılan güçlükleri gidermesi hedeflenen bu yayınlar, ailelerle eğimcilerin ve çocukların kullanımına sunuldu.
    Özel Eğitim Setleri'nin önemini ve neden böyle bir çalışmaya ihtiyaç duyulduğunu ise Özgü Ertul şu şekilde anlattı: "Bugüne değin özel eğitimde genellikle ana okulu çocuklarının kitapları ile öğretmenlerin ders notları fotokopileri kullanılıyordu. Artık her yaştan zihinsel engelli ve otistik bireylerin rahatlıkla öğretim yapabilecekleri kitaplarla materyaller hazırlandı".

    Özel Eğtim Setleri Neleri Kapsıyor ?


    "Özel Eğitime" gereksinim duyan birey ve ailelerin ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde hazırlanan setler, iki kategoride oluşturuldu. "Özel Eğitim Kitapları ve Özel Eğitim Materyalleri"nden oluşan ürünler zihinsel engelli, hiperaktif, öğrenme güçlüğü ve dikkat dağınıklığı ile otismli bireylerin ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik.
    40'ın üzerinde kitap ve materyallerden oluşan bu ürünler, özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin toplama çıkartma, okuma yazma öğrenmesini, kendi kişisel bakımını yapabilmesini ve isteklerini yerine getirebilmesini kolaylaştıracak şekilde hazırlandı. Bu şekilde zihinsel engelli ve otistik bireylerin toplumda kabul görmesini, bir beceri sahibi olmasını ve sosyla hayattan soyutlanmaması hedefleniyor.

    Zihinsel engelliler, öğrenemez tabusu yıkılıyor !..

    Vanilya Okul Öncesi Yayıncılık tarafından hazırlanan bu setlerle toplumda "Zihinsel engelliler, hiç bir şey yapamaz, hiç bir şey öğrenemez" gibi tabuların yıkılması hedefleniyor. Özel eğitim kitapları, normal çocukların eğitim kitaplarından oldukça farklıdır. Özel Eğtim'de şu basamaklar izlenir:
    Akran grubuna göre yavaş gelişim gösteren zihinsel engelli bireyler, konuları küçük basamaklar halinde öğrenir. Çünkü, pek çok bireyin doğal yaşamı içinde rahatlıkla geçtiği ya da kazandığı beceriler, zihinsel engellilikten etkilenen bireyler için çok zordur. Bu eğitimin normal eğitimden farkı, çocuğa göre bireysel eğitim programları oluşturulur. Öğretim yapılacak konular, sade ve basit bir sunum ile verilir.

    Çok zengin görsel ve işitsel uyarana sahip kitap, oyuncak ve materyaller ile öğretim yapılır. Öğretimde çocuklara, bağımsız yaşam becerisini kazandırmak amaçlanır. Bu sebeple, eğitimde gereksiz ve karmaşık bilgi verilmemektedir. Her öğretim konusu, bir öncekiyle ya da bir sonraki öğretim konusu ile ilişkilidir. Özel Eğitim Seti'nde yer alan materyaller ile kolaydan zora doğru bir öğretim sırası izler.
    www.rehabilitasyon.com
  18. 10.Eylül.2010, 16:48
    #9
    Türkiye'de bir ilk!
    Zihinsel engelli ve Otizmli bireyler için özel eğitim setleri ve materyalleri
    Vanilya okulöncesi yayıncılık tarafından iki yıl süren titiz bir çalışma sonucu oluşturulan eğitim seti sadece engelli çocuklar için kullanıma sunuldu...
    Zihinsel engelli ve otistik bireylere yönelik kitaplar ve renkli eğitim setleri Türkiye'de ilk kez Vanilya Okul Öncesi Yayıncılık tarafından hazırlandı. Özel Eğitim Öğretmeni Özgü Ertul'un, iki yıl süren titiz bir çalışma sonucu oluşturduğu 40'ın üzerinde kitap ve materyaller eğitimciler ile ailelerin ve engelli bireylerin kullanımına sunuldu...

    Eğitimin önündeki engeller birer birer kalkıyor. Resmi rakamlara göre nüfusumuzun yaklaşık yüzde 10'unu engelliler oluşturuyor. Bu engel grubunun içinde önemli bir yer tutan, zihinsel engelli ve otistik bireylere yönelik Vanilya Özel Eğitim setleri ile materyalleri yayınlandı. Özel Eğtim Öğretmeni Özgü Ertul tarafından hazırlanan ve ihtiyacı olan bireylerin eğitimi sırasında karşılaşılan güçlükleri gidermesi hedeflenen bu yayınlar, ailelerle eğimcilerin ve çocukların kullanımına sunuldu.
    Özel Eğitim Setleri'nin önemini ve neden böyle bir çalışmaya ihtiyaç duyulduğunu ise Özgü Ertul şu şekilde anlattı: "Bugüne değin özel eğitimde genellikle ana okulu çocuklarının kitapları ile öğretmenlerin ders notları fotokopileri kullanılıyordu. Artık her yaştan zihinsel engelli ve otistik bireylerin rahatlıkla öğretim yapabilecekleri kitaplarla materyaller hazırlandı".

    Özel Eğtim Setleri Neleri Kapsıyor ?


    "Özel Eğitime" gereksinim duyan birey ve ailelerin ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde hazırlanan setler, iki kategoride oluşturuldu. "Özel Eğitim Kitapları ve Özel Eğitim Materyalleri"nden oluşan ürünler zihinsel engelli, hiperaktif, öğrenme güçlüğü ve dikkat dağınıklığı ile otismli bireylerin ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik.
    40'ın üzerinde kitap ve materyallerden oluşan bu ürünler, özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin toplama çıkartma, okuma yazma öğrenmesini, kendi kişisel bakımını yapabilmesini ve isteklerini yerine getirebilmesini kolaylaştıracak şekilde hazırlandı. Bu şekilde zihinsel engelli ve otistik bireylerin toplumda kabul görmesini, bir beceri sahibi olmasını ve sosyla hayattan soyutlanmaması hedefleniyor.

    Zihinsel engelliler, öğrenemez tabusu yıkılıyor !..

    Vanilya Okul Öncesi Yayıncılık tarafından hazırlanan bu setlerle toplumda "Zihinsel engelliler, hiç bir şey yapamaz, hiç bir şey öğrenemez" gibi tabuların yıkılması hedefleniyor. Özel eğitim kitapları, normal çocukların eğitim kitaplarından oldukça farklıdır. Özel Eğtim'de şu basamaklar izlenir:
    Akran grubuna göre yavaş gelişim gösteren zihinsel engelli bireyler, konuları küçük basamaklar halinde öğrenir. Çünkü, pek çok bireyin doğal yaşamı içinde rahatlıkla geçtiği ya da kazandığı beceriler, zihinsel engellilikten etkilenen bireyler için çok zordur. Bu eğitimin normal eğitimden farkı, çocuğa göre bireysel eğitim programları oluşturulur. Öğretim yapılacak konular, sade ve basit bir sunum ile verilir.

    Çok zengin görsel ve işitsel uyarana sahip kitap, oyuncak ve materyaller ile öğretim yapılır. Öğretimde çocuklara, bağımsız yaşam becerisini kazandırmak amaçlanır. Bu sebeple, eğitimde gereksiz ve karmaşık bilgi verilmemektedir. Her öğretim konusu, bir öncekiyle ya da bir sonraki öğretim konusu ile ilişkilidir. Özel Eğitim Seti'nde yer alan materyaller ile kolaydan zora doğru bir öğretim sırası izler.
    www.rehabilitasyon.com
  19. Üyelik tarihi
    Temmuz.2010
    Nereden
    istanbul
    Mesajlar
    646

    İlgi otistik çocukları koruma derneği otizmle yeni tanışan aileler için güzel bir bilgilendirme kitapçığı hazırladı.Teşekkürler İlgider…Kitapçığı indirmek için lütfen resmin üzerine
    tıklayınız.





    www.ilgider.org
  20. 10.Eylül.2010, 19:56
    #10

    İlgi otistik çocukları koruma derneği otizmle yeni tanışan aileler için güzel bir bilgilendirme kitapçığı hazırladı.Teşekkürler İlgider…Kitapçığı indirmek için lütfen resmin üzerine
    tıklayınız.





    www.ilgider.org

Git 12 Sonuncu

Benzer Konular

  1. 2016 EKPSS hazırlık kitapları ne zaman çıkar?
    Konu Sahibi Kayıtsız Üye Forum EKPSS Konuları, Soru Örnekleri, Notlar
    Cevap: 1
    Son Mesaj : 23.Ağustos.2015, 20:44
  2. Murat yayınlarının EKPSS hazırlık kitapları nasıl?
    Konu Sahibi Kayıtsız Üye Forum EKPSS Haberleri - Atamalar - Gündem
    Cevap: 2
    Son Mesaj : 28.Aralık.2013, 22:01
  3. Ekpss için önereceğiniz test kitapları var mı?
    Konu Sahibi srygndz Forum EKPSS Haberleri - Atamalar - Gündem
    Cevap: 1
    Son Mesaj : 20.Kasım.2013, 19:49
  4. Ömss/Emss Ortaöğretim Hazırlık Kitapları
    Konu Sahibi Sedat Özbay Forum EKPSS Haberleri - Atamalar - Gündem
    Cevap: 1
    Son Mesaj : 19.Ağustos.2013, 10:32
  5. KPSS kitapları pahalı mı?
    Konu Sahibi kpsss Forum KPSS - Genel
    Cevap: 4
    Son Mesaj : 01.Mart.2012, 19:11

Bu Konu için Etiketler