Reklam alanı-1
Dikkat: Forum bütün Üyelere Kapatılmıştır!
Sadece Yöneticiler Forumu görebilirler.

Otizimli Çocukları Kaynaştırmaya Hazırlama .

Otizimli Çocukları Kaynaştırmaya Hazırlama . Kaynaştırma Stratejileri: Kaynaştırma Sınıfına Geçişi Sağlayan Beceri Dağarcığını Artırma

Konuyu değerlendir: Otizimli Çocukları Kaynaştırmaya Hazırlama .

5 üzerinden | Toplam: 0 kişi oyladı ve 1586 kez incelendi.

  1. Üyelik tarihi
    Temmuz.2010
    Nereden
    istanbul
    Mesajlar
    646

    Otizimli Çocukları Kaynaştırmaya Hazırlama .

    Otizimli Çocukları Kaynaştırmaya Hazırlama .

    Kaynaştırma Stratejileri:



    Kaynaştırma Sınıfına Geçişi Sağlayan Beceri Dağarcığını Artırma



    Doç. Dr. Binyamin Birkan



    Gelişim yetersizliği olan çocukların eğitimleriyle ilgili en çok tartışılan konulardan biri de kaynaştırmadır. Kaynaştırma, gelişim yetersizliği olan çocukların akranlarıyla aynı deneyimleri paylaşabilmeleri anlamına gelir. Söz konusu deneyimlere bir okulöncesi eğitim veya ilköğretim programına kaydolma ve bu programa düzenli devam etme, doğum günü partisi gibi özel günlere katılma ve alışveriş yapma gibi daha genel örnekler verilebilir. Ancak ağır gelişim yetersizliği olan çocuklarda bu tür etkinlikler yeterince etkili ve verimli olmayabilir. Okulöncesi kaynaştırma programlarıyla ilgili 1991 yılında yapılan bir araştırmada, daha ağır gelişim yetersizliği olan öğrencilerin özel eğitim merkezlerinde; daha hafif gelişim yetersizliği olan öğrencilerin ise kaynaştırma sınıflarında daha fazla ilerleme kaydettiği tespit edilmiştir. Bu sonuçlar, her çocuk için özel eğitim merkezi yerine kaynaştırma sınıflarının tercih edilmesi konusundaki tartışmaların sürmesine neden olmaktadır.



    Özel eğitim merkezine yerleştirilen otizmli çocuklar, genelde kendi ev ortamlarında anne-babalarının her ikisi veya biriyle çoğu zamanda bir veya birden fazla gelişim sorunu olmayan kardeşiyle birlikte yaşarlar. Otizmli çocuklar, arkadaşlarını, büyükanne ve büyükbabalarını ve diğer akrabalarını ziyaret etme, parka gitme, restoranda yemek yeme, özel davetlere katılma gibi aile içinde önemli bir yeri olan günlük yaşantılardan mahrum değildirler. Buna rağmen, eğitime başladıklarında başkalarını taklit etmez; kardeşleriyle ya da yaşıtlarıyla birlikte grup oyunlarına katılmaz; anne-babalarıyla veya büyükanne ve büyükbabalarıyla yeterince etkileşime girmez; tekrarlayan ya da olumsuz davranışlar sergilemedikleri zamanlarda dahi aile etkinliklerine katılmaz; neredeyse tamamına yakını anne-babalarıyla, kardeşleriyle ya da çevrelerindeki diğer insanlarla düzenli bir biçimde göz teması kurmaz.



    TOHUM Vakfı Özel Eğitim Okul’una başlamadan önce, öğrencilerimizden bazıları bir kaynaştırma sınıfına devam etmiştir; ancak öğretmenleri onların problem davranışlarıyla baş edemediklerinden bir gelişme kaydedememişlerdir. Bu çocuklar kaynaştırma sınıflarında diğer öğrencilerde görülmeyen zorluklar çıkarmışlardır. Çoğu tuvalet eğitiminden yoksundur. Alıcı veya ifade edici dil becerileri ya hiç yoktur ya da çok zayıftır. Sallanma, el çırpma, kendi etrafında dönme, ses çıkarma gibi yineleyici ve rutin davranışlara aşırı derecede bağlıdırlar. Bazıları başkalarına veya kendilerine zarar verirler. Kaynaştırma sınıflarına dahil edilmelerine rağmen otizm olarak adlandırılan davranış özellikleri, onları öğretmenlerinden, anne-babalarından, kardeşlerinden ve yaşıtlarından ayırır. Hikayeleri, özel eğitim merkezlerinde beceri edinim düzeyleriyle ilgili değerlendirme sonuçları ve kaynaştırma sınıflarda gösterdikleri başarı düzeyleri, ağır yetersizlikleri olan bu çocukların sürekli eğitim alabilecekleri bir yere devam etmelerinin ne kadar önemli olduğunu göstermektedir.

    http://www.binyaminbirkan.com/Yazila...ine_Hazirlama/
  2. 22.Ağustos.2010, 21:15
    #1
    Otizimli Çocukları Kaynaştırmaya Hazırlama .

    Kaynaştırma Stratejileri:



    Kaynaştırma Sınıfına Geçişi Sağlayan Beceri Dağarcığını Artırma



    Doç. Dr. Binyamin Birkan



    Gelişim yetersizliği olan çocukların eğitimleriyle ilgili en çok tartışılan konulardan biri de kaynaştırmadır. Kaynaştırma, gelişim yetersizliği olan çocukların akranlarıyla aynı deneyimleri paylaşabilmeleri anlamına gelir. Söz konusu deneyimlere bir okulöncesi eğitim veya ilköğretim programına kaydolma ve bu programa düzenli devam etme, doğum günü partisi gibi özel günlere katılma ve alışveriş yapma gibi daha genel örnekler verilebilir. Ancak ağır gelişim yetersizliği olan çocuklarda bu tür etkinlikler yeterince etkili ve verimli olmayabilir. Okulöncesi kaynaştırma programlarıyla ilgili 1991 yılında yapılan bir araştırmada, daha ağır gelişim yetersizliği olan öğrencilerin özel eğitim merkezlerinde; daha hafif gelişim yetersizliği olan öğrencilerin ise kaynaştırma sınıflarında daha fazla ilerleme kaydettiği tespit edilmiştir. Bu sonuçlar, her çocuk için özel eğitim merkezi yerine kaynaştırma sınıflarının tercih edilmesi konusundaki tartışmaların sürmesine neden olmaktadır.



    Özel eğitim merkezine yerleştirilen otizmli çocuklar, genelde kendi ev ortamlarında anne-babalarının her ikisi veya biriyle çoğu zamanda bir veya birden fazla gelişim sorunu olmayan kardeşiyle birlikte yaşarlar. Otizmli çocuklar, arkadaşlarını, büyükanne ve büyükbabalarını ve diğer akrabalarını ziyaret etme, parka gitme, restoranda yemek yeme, özel davetlere katılma gibi aile içinde önemli bir yeri olan günlük yaşantılardan mahrum değildirler. Buna rağmen, eğitime başladıklarında başkalarını taklit etmez; kardeşleriyle ya da yaşıtlarıyla birlikte grup oyunlarına katılmaz; anne-babalarıyla veya büyükanne ve büyükbabalarıyla yeterince etkileşime girmez; tekrarlayan ya da olumsuz davranışlar sergilemedikleri zamanlarda dahi aile etkinliklerine katılmaz; neredeyse tamamına yakını anne-babalarıyla, kardeşleriyle ya da çevrelerindeki diğer insanlarla düzenli bir biçimde göz teması kurmaz.



    TOHUM Vakfı Özel Eğitim Okul’una başlamadan önce, öğrencilerimizden bazıları bir kaynaştırma sınıfına devam etmiştir; ancak öğretmenleri onların problem davranışlarıyla baş edemediklerinden bir gelişme kaydedememişlerdir. Bu çocuklar kaynaştırma sınıflarında diğer öğrencilerde görülmeyen zorluklar çıkarmışlardır. Çoğu tuvalet eğitiminden yoksundur. Alıcı veya ifade edici dil becerileri ya hiç yoktur ya da çok zayıftır. Sallanma, el çırpma, kendi etrafında dönme, ses çıkarma gibi yineleyici ve rutin davranışlara aşırı derecede bağlıdırlar. Bazıları başkalarına veya kendilerine zarar verirler. Kaynaştırma sınıflarına dahil edilmelerine rağmen otizm olarak adlandırılan davranış özellikleri, onları öğretmenlerinden, anne-babalarından, kardeşlerinden ve yaşıtlarından ayırır. Hikayeleri, özel eğitim merkezlerinde beceri edinim düzeyleriyle ilgili değerlendirme sonuçları ve kaynaştırma sınıflarda gösterdikleri başarı düzeyleri, ağır yetersizlikleri olan bu çocukların sürekli eğitim alabilecekleri bir yere devam etmelerinin ne kadar önemli olduğunu göstermektedir.

    http://www.binyaminbirkan.com/Yazila...ine_Hazirlama/
    Twitter Facebook Google+

Benzer Konular

  1. VHKİ-Veri hazırlama Kontrol İşletmeni görevi nedir?
    Konu Sahibi umut886 Forum EKPSS Haberleri - Atamalar - Gündem
    Cevap: 7
    Son Mesaj : 16.Temmuz.2012, 12:03
  2. İşitme engellileri hayata hazırlama
    Konu Sahibi Zümrüdü Anka Forum İşitme Engelliler
    Cevap: 0
    Son Mesaj : 04.Haziran.2011, 23:54
  3. Çocukları birbiriyle kıyaslamayın!
    Konu Sahibi Zümrüdü Anka Forum Sağlık / Diğer
    Cevap: 1
    Son Mesaj : 29.Nisan.2011, 19:40
  4. BİZ-DER,Çocukları Sevindirdi
    Konu Sahibi Zümrüdü Anka Forum Engelli Haberleri
    Cevap: 0
    Son Mesaj : 25.Nisan.2011, 18:33
  5. Otizimli çocuklarda gündelik stres yaratan durumlar
    Konu Sahibi Jarnana Forum Otizm ve Zihinsel Engellilik
    Cevap: 0
    Son Mesaj : 19.Ağustos.2010, 16:09

Bu Konu için Etiketler