Reklam alanı-1
Dikkat: Forum bütün Üyelere Kapatılmıştır!
Sadece Yöneticiler Forumu görebilirler.

Otistik çocukla öz bakım

Tuvalet eğitimi Materyal:Lazımlık,çocuk için tuvalet oturağı. Nasıl yapacaksınız:Tuvalet eğitimine ne zaman başlayacağınız,çocuğunuzun fiziksel gelişimine bağlı.Çünkü boşaltım organlarının kontrolü belirli sinir dokularının gelişimine bağlıdır.Genelde çocuklar iki-üç yaşında buna hazırdırlar. AZRIN ve FOXX (1981),bunun için şu basit testi öneriyorlar: Çocuğunuz iki-üç saat kuru kalabiliyor mu? Bunu tespit edin.Bu çişini kontrol edip edemediğine dair bir belirtidir.Bunun dışında

Konuyu değerlendir: Otistik çocukla öz bakım

5 üzerinden | Toplam: 0 kişi oyladı ve 1454 kez incelendi.

  1. Üyelik tarihi
    Temmuz.2010
    Nereden
    istanbul
    Mesajlar
    646

    Otistik çocukla öz bakım

    Tuvalet eğitimi

    Materyal:Lazımlık,çocuk için tuvalet oturağı.

    Nasıl yapacaksınız:Tuvalet eğitimine ne zaman başlayacağınız,çocuğunuzun fiziksel gelişimine bağlı.Çünkü boşaltım organlarının kontrolü belirli sinir dokularının gelişimine bağlıdır.Genelde çocuklar iki-üç yaşında buna hazırdırlar.

    AZRIN ve FOXX (1981),bunun için şu basit testi öneriyorlar: Çocuğunuz iki-üç saat kuru kalabiliyor mu? Bunu tespit edin.Bu çişini kontrol edip edemediğine dair bir belirtidir.Bunun dışında giyinip-giyinemediğine ve sizi anlayıp-anlamadığına dikkat edin.Eğer test olumluysa tuvalet eğitimine başlayabilirsiniz.Değilse,biraz daha beklemelisiniz ve bu arada iletişime ve giyinip soyunmaya yönelik çalışmalara devam edebilirsiniz.

    Öğrenmelerin çoğunda olduğu gibi tuvalet eğitiminde de görerek öğrenme çok önemlidir.Bundan dolayı tüm aile üyelerinin tuvaleti kullandığını çocuğunuza gösterin.

    Altını ıslatan çocukların çoğu tuvalette gevşeyip rahatlayamadıkları için mesanelerini tam olarak boşaltamazlar. Otistik çocuklarda bu sorun çok yaygındır, çünkü yüksek hareketlilik düzeylerinden dolayı sürekli gergin bir durumdadırlar. Bundan dolayı tuvalet eğitimi rahat bir ortamda gerçekleşmelidir. Tuvalet rahat ve ısısı normal olan bir yer olmalıdır ( çocuğunuzla birlikte, resimlerle orayı güzelleştirebilirsiniz ). Doğru bir davranışta çoğunuzu ödüllendirmeniz gerektiğini unutmayın.

    Önce çocuğunuzun hangi saatlerde tuvalet ihtiyacının olduğunu tespit edin. Bu saatlerde onu tuvalete oturtabilirsiniz. Eğer tuvalete yaptıysa bunu övmelisiniz, altına yaptıysa kızmadan ve tepki göstermeden altını değiştirmelisiniz.

    Yaşça büyük olan çocuklarda altını ıslatma sorunu bir şeye tepki olabilir. Aile içinde bir huzursuzluk, bir şeyden korkma yada ders baskısı alt ıslatma sorununun sebebi olabilir. Ancak bu durumda da sakin kalmak ve sebeini bulmak gerekir.


    Yıkanma / Dişleri Fırçalama

    El yıkama:Çocuğunuzla birlikte ellerinizi yıkayın siz ellerini sabunlayın,o suyun altına tutup durulasın.Ancak ellerini birbirine sürtmesi gerektiğini öğretin.Ellerini nasıl kurulayacağını gösterin ve ona yardımcı olun.

    Ellerini sabunlamasını da öğretin,bunun için sıvı sabun daha uygun olur,çünkü kuru sabun ellerinden kayabilir.

    Çocuğunuza muslukta “kırmızı” “mavi”nin ne anlama geldiğini anlatın.

    Banyoda aynı adımları uygulayın.Önce siz sabunlayın o durulasın.Sonra kendi sabunlansın ve en sonunda da banyo suyunu ayarlamasını öğretin.

    Diş fırçalama: SCHOPLER,bunun için önce parmak kullanılmasını öneriyor.Parmağınıza diş macunu sürüp çocuğun damaklarına masaj yapın.Bazı çocuklar değişik tatlara karşı hassas olabilirler.Çocuğunuzun sevdiği bir diş macunu bulana kadar biraz uğraşmanız gerekebilir.Daha sonra aynanın önünde nasıl diş fırçalayacağını gösterin.Önce elini tutup yönlendirin,sonra kendi yapsın siz gözleyin.

    Genç otistiklere vücut bakımının diğer alanları da öğretilmeli: Saç yıkama-kurutma,tırnak bakımı ve uygun miktarlarda bakım ürünlerinin kullanılması.

    Önemli olan baştan itibaren düzenli bir vücut bakımı alışkanlığının kazandırılmasıdır:Sabah akşam diş fırçalama,günlük duş ve yemeklerden önce,tuvaletten sonra el yıkama rutin alışkanlıklar olmalıdır.
    alıntıdır
  2. 22.Ağustos.2010, 15:11
    #1
    Tuvalet eğitimi

    Materyal:Lazımlık,çocuk için tuvalet oturağı.

    Nasıl yapacaksınız:Tuvalet eğitimine ne zaman başlayacağınız,çocuğunuzun fiziksel gelişimine bağlı.Çünkü boşaltım organlarının kontrolü belirli sinir dokularının gelişimine bağlıdır.Genelde çocuklar iki-üç yaşında buna hazırdırlar.

    AZRIN ve FOXX (1981),bunun için şu basit testi öneriyorlar: Çocuğunuz iki-üç saat kuru kalabiliyor mu? Bunu tespit edin.Bu çişini kontrol edip edemediğine dair bir belirtidir.Bunun dışında giyinip-giyinemediğine ve sizi anlayıp-anlamadığına dikkat edin.Eğer test olumluysa tuvalet eğitimine başlayabilirsiniz.Değilse,biraz daha beklemelisiniz ve bu arada iletişime ve giyinip soyunmaya yönelik çalışmalara devam edebilirsiniz.

    Öğrenmelerin çoğunda olduğu gibi tuvalet eğitiminde de görerek öğrenme çok önemlidir.Bundan dolayı tüm aile üyelerinin tuvaleti kullandığını çocuğunuza gösterin.

    Altını ıslatan çocukların çoğu tuvalette gevşeyip rahatlayamadıkları için mesanelerini tam olarak boşaltamazlar. Otistik çocuklarda bu sorun çok yaygındır, çünkü yüksek hareketlilik düzeylerinden dolayı sürekli gergin bir durumdadırlar. Bundan dolayı tuvalet eğitimi rahat bir ortamda gerçekleşmelidir. Tuvalet rahat ve ısısı normal olan bir yer olmalıdır ( çocuğunuzla birlikte, resimlerle orayı güzelleştirebilirsiniz ). Doğru bir davranışta çoğunuzu ödüllendirmeniz gerektiğini unutmayın.

    Önce çocuğunuzun hangi saatlerde tuvalet ihtiyacının olduğunu tespit edin. Bu saatlerde onu tuvalete oturtabilirsiniz. Eğer tuvalete yaptıysa bunu övmelisiniz, altına yaptıysa kızmadan ve tepki göstermeden altını değiştirmelisiniz.

    Yaşça büyük olan çocuklarda altını ıslatma sorunu bir şeye tepki olabilir. Aile içinde bir huzursuzluk, bir şeyden korkma yada ders baskısı alt ıslatma sorununun sebebi olabilir. Ancak bu durumda da sakin kalmak ve sebeini bulmak gerekir.


    Yıkanma / Dişleri Fırçalama

    El yıkama:Çocuğunuzla birlikte ellerinizi yıkayın siz ellerini sabunlayın,o suyun altına tutup durulasın.Ancak ellerini birbirine sürtmesi gerektiğini öğretin.Ellerini nasıl kurulayacağını gösterin ve ona yardımcı olun.

    Ellerini sabunlamasını da öğretin,bunun için sıvı sabun daha uygun olur,çünkü kuru sabun ellerinden kayabilir.

    Çocuğunuza muslukta “kırmızı” “mavi”nin ne anlama geldiğini anlatın.

    Banyoda aynı adımları uygulayın.Önce siz sabunlayın o durulasın.Sonra kendi sabunlansın ve en sonunda da banyo suyunu ayarlamasını öğretin.

    Diş fırçalama: SCHOPLER,bunun için önce parmak kullanılmasını öneriyor.Parmağınıza diş macunu sürüp çocuğun damaklarına masaj yapın.Bazı çocuklar değişik tatlara karşı hassas olabilirler.Çocuğunuzun sevdiği bir diş macunu bulana kadar biraz uğraşmanız gerekebilir.Daha sonra aynanın önünde nasıl diş fırçalayacağını gösterin.Önce elini tutup yönlendirin,sonra kendi yapsın siz gözleyin.

    Genç otistiklere vücut bakımının diğer alanları da öğretilmeli: Saç yıkama-kurutma,tırnak bakımı ve uygun miktarlarda bakım ürünlerinin kullanılması.

    Önemli olan baştan itibaren düzenli bir vücut bakımı alışkanlığının kazandırılmasıdır:Sabah akşam diş fırçalama,günlük duş ve yemeklerden önce,tuvaletten sonra el yıkama rutin alışkanlıklar olmalıdır.
    alıntıdır
    Twitter Facebook Google+

Benzer Konular

  1. İşitme engelli çocukla ailesi nasıl iletişim kurmalıdır?
    Konu Sahibi sessizdünya Forum İşitme Engelliler
    Cevap: 1
    Son Mesaj : 30.Eylül.2011, 20:02
  2. Engelli ve Engelsiz Çocukla Pastada Buluştular
    Konu Sahibi Zümrüdü Anka Forum Engelli Haberleri
    Cevap: 0
    Son Mesaj : 24.Nisan.2011, 13:50
  3. Kardeşim %80 otistik.Evde bakım ücreti alabilirmiyiz?
    Konu Sahibi Veliaht Forum Evde Bakım Maaşı - Hizmeti
    Cevap: 1
    Son Mesaj : 30.Ocak.2011, 13:23
  4. Bisiklet ve 3 çocukla dünya turuna çıktı
    Konu Sahibi okyanus Forum Güncel Haberler
    Cevap: 0
    Son Mesaj : 13.Kasım.2010, 14:38
  5. Otizmli Çocukla Sosyal Hayat
    Konu Sahibi Jarnana Forum Otizm ve Zihinsel Engellilik
    Cevap: 0
    Son Mesaj : 22.Ağustos.2010, 15:23

Bu Konu için Etiketler