Reklam alanı-1
Dikkat: Forum bütün Üyelere Kapatılmıştır!
Sadece Yöneticiler Forumu görebilirler.

İş ve Mesleki Eğitim

Eğitimde temel hedeflerimizden biri de bireyin mutluluğu ve yaşamsal hazzı alabilmesini sağlamaktır.Çeşitli sebeplerden dolayı normal eğitimden faydalanamayan özel donanım,personel ve yöntemlere ihtiyacı olan bireylerin de bu amaca ulaşabilmeleri için bir takım süreçlerden geçmeleri gerekir.Bunlar;a-Bireysel ihtiyaçlarb-Genel ihtiyaçlar diye sınıflandırılabilir. Bireysel ihtiyaçlar:Kişinin özür ve özelliklerinin elverdiği ölçüde kendi kendine yetebilmesini

Konuyu değerlendir: İş ve Mesleki Eğitim

5 üzerinden | Toplam: 0 kişi oyladı ve 1083 kez incelendi.

  1. Üyelik tarihi
    Temmuz.2010
    Nereden
    istanbul
    Mesajlar
    641

    İş ve Mesleki Eğitim

    Eğitimde temel hedeflerimizden biri de bireyin mutluluğu ve yaşamsal hazzı alabilmesini sağlamaktır.Çeşitli sebeplerden dolayı normal eğitimden faydalanamayan özel donanım,personel ve yöntemlere ihtiyacı olan bireylerin de bu amaca ulaşabilmeleri için bir takım süreçlerden geçmeleri gerekir.Bunlar;a-Bireysel ihtiyaçlarb-Genel ihtiyaçlar diye sınıflandırılabilir.
    Bireysel ihtiyaçlar:Kişinin özür ve özelliklerinin elverdiği ölçüde kendi kendine yetebilmesini kapsamaktadır.(Özbakım,konuşma,bedenini kullanma gibi)
    Genel ihtiyaçlar:Bireyin sosyal bir varlık olan insana haz,toplumsal yaşantıların getirdiği birlikte yaşama ihtiyaçlarını kapsar.(Bunlar; birlikte hareket etme,paylaşma,iletişim,duyguları ifade etme,iş ihtiyacı gibi)
    Ülkemizde normal her birey belirli bir yaşa geldiği zaman kapasitesi,ilgi alanı veya alanları doğrultusunda bir mesleğe yönlendirilir.Yönlenme veya yönlendirmeler ya zorunlu ilk öğretimi bitirdikten sonra meslek liselerine yada orta öğretimi bitirdikten sonra üniversitelerde olur.Her hangi bir nedenden dolayı ilk öğretimi yada lise öğretimini tamamlayamayan normal bireyler ise meslek sahibi bir ustanın yanında bir süre çalışarak meslek sahibi olurlar.Görülüyor ki meslek sahibi olabilmenin koşulları çok kolay değil.Ayrıca üniversite mezunu bir çok işsizi de göz ardı edemeyiz.Şimdi bu meslek edindirme sürecine bir başka pencereden bakalım.Bu pencere normal dediğimiz insanlara göre farklılığı olan bireylerin penceresidir.Acaba onlar bu süreci nasıl geçirmektedirler?Özel eğitime ihtiyacı olan bireyleri kuruma geldikten sonra öncelikli olarak eğitsel tanılama sürecinden geçirmeliyiz.Bu süreçte objektif bilimsel gözlemler,performans belirlemeleri yani başlatılacak eğitim programında bireysel ihtiyaçların tespiti ile bu amaca hizmet eden programlardan işe başlanmalıdır.
    Özel eğitim,ülkemizde özellikle sivil toplum örgütlerinin güçlenmesi ve düşüncelerini sesli olarak ifade edebilme zemini bulduktan sonra hızla toplumun ve ilgililerin sempatisini kazanmıştır.Artık ülkemizde, özel eğitim kurumları duyguların hakim olduğu bakım merkezlerinden ziyade bilimsel ve teknik yöntemlerin kullanıldığı birer araştırma merkezleri halini almıştır.Ülkemiz kurumları yetersizliği bulunan bireylerin yarınlarına yönelik ciddi projeler üretmektedir.Çeşitli soru ve sorunlara yönelik ekip ruhu ile yaklaşımlar sergilenmektedir.
    Eğitimde bir çok ihtiyacı giderilmiş, büyük oranda bağımlılıktan kurtarılmış bir çok yaşamsal fonksiyonları düzeltilmiş kısaca insan olma vasıfları kazandırılmış özel eğitime ihtiyacı olan bireyler nispeten tüketici olmaktan da kurtarılmışlardır.Reel anlamda bağımsız olabilmeleri için kesinlikle ekonomik özgürlüklerinin olması gerekmektedir.Bu amaçla bir çok kurum iş ve mesleki eğitim konularında çok güzel projeler üretmekte ve uygulamaktadır.Bu konuda 1993-1996 yılları arasında Eğitim Uygulama Okulunda yöneticilik yapan Sabahat Akşıray Otistik Çocuklar Eğitim Merkezi Müdürü Sayın Sadettin Akçi'nin geçmiş yıllara dönük bazı uygulama ve tecrübelerinden bahsetmeden geçemeyeceğiz.''Çeşitli vesilelerle Türkiye'de ki bir çok kurumu gezdim.İş ve meslek edinmeye yönelik güzel çalışmalar olmasına rağmen öğrencilerin işe yerleştirilmelerine yönelik sağlıklı verilere ulaşamadım.Yıllardır öğrencilere aynı çalışmalar yaptırılıyor.Asıl amaç bir türlü gerçekleştirilemiyor.
    Temel hedefleri kar marjına yönelmiş özel iş alanlarında maalesef yetiştirdiğimiz öğrenciler kabul görmemektedir.Kamuda henüz çocuklarımıza yönelik acıma,yardıma muhtaç gibi kabullenmemizin mümkün olmadığı bakış açısı yerini korumaktadır.Bunu aşabilmek için öğrencilerimizin bağımsız üretebildiklerini normal işçilerden çok daha yararlı ,dürüst ve çalışkan olduklarını anlatmamız gerekmektedir.Bu nedenle yapılan mesleki eğitim programları kesinlikle ticari prensiplerle şekillenmeli ,yörenin ihtiyaç alanlarına hitap etmelidir.Bu konuda basit bir örnek verecek olursam Rize'de görev yaparken çaya yönelik bir kurs açtım.5 öğrencimi kadrolu işçi olarak işe yerleştirdim.

    Alıntıdır..
    Konu GöKMeN tarafından (22.Ağustos.2010 Saat 14:17 ) değiştirilmiştir.
  2. 22.Ağustos.2010, 13:46
    #1
    Eğitimde temel hedeflerimizden biri de bireyin mutluluğu ve yaşamsal hazzı alabilmesini sağlamaktır.Çeşitli sebeplerden dolayı normal eğitimden faydalanamayan özel donanım,personel ve yöntemlere ihtiyacı olan bireylerin de bu amaca ulaşabilmeleri için bir takım süreçlerden geçmeleri gerekir.Bunlar;a-Bireysel ihtiyaçlarb-Genel ihtiyaçlar diye sınıflandırılabilir.
    Bireysel ihtiyaçlar:Kişinin özür ve özelliklerinin elverdiği ölçüde kendi kendine yetebilmesini kapsamaktadır.(Özbakım,konuşma,bedenini kullanma gibi)
    Genel ihtiyaçlar:Bireyin sosyal bir varlık olan insana haz,toplumsal yaşantıların getirdiği birlikte yaşama ihtiyaçlarını kapsar.(Bunlar; birlikte hareket etme,paylaşma,iletişim,duyguları ifade etme,iş ihtiyacı gibi)
    Ülkemizde normal her birey belirli bir yaşa geldiği zaman kapasitesi,ilgi alanı veya alanları doğrultusunda bir mesleğe yönlendirilir.Yönlenme veya yönlendirmeler ya zorunlu ilk öğretimi bitirdikten sonra meslek liselerine yada orta öğretimi bitirdikten sonra üniversitelerde olur.Her hangi bir nedenden dolayı ilk öğretimi yada lise öğretimini tamamlayamayan normal bireyler ise meslek sahibi bir ustanın yanında bir süre çalışarak meslek sahibi olurlar.Görülüyor ki meslek sahibi olabilmenin koşulları çok kolay değil.Ayrıca üniversite mezunu bir çok işsizi de göz ardı edemeyiz.Şimdi bu meslek edindirme sürecine bir başka pencereden bakalım.Bu pencere normal dediğimiz insanlara göre farklılığı olan bireylerin penceresidir.Acaba onlar bu süreci nasıl geçirmektedirler?Özel eğitime ihtiyacı olan bireyleri kuruma geldikten sonra öncelikli olarak eğitsel tanılama sürecinden geçirmeliyiz.Bu süreçte objektif bilimsel gözlemler,performans belirlemeleri yani başlatılacak eğitim programında bireysel ihtiyaçların tespiti ile bu amaca hizmet eden programlardan işe başlanmalıdır.
    Özel eğitim,ülkemizde özellikle sivil toplum örgütlerinin güçlenmesi ve düşüncelerini sesli olarak ifade edebilme zemini bulduktan sonra hızla toplumun ve ilgililerin sempatisini kazanmıştır.Artık ülkemizde, özel eğitim kurumları duyguların hakim olduğu bakım merkezlerinden ziyade bilimsel ve teknik yöntemlerin kullanıldığı birer araştırma merkezleri halini almıştır.Ülkemiz kurumları yetersizliği bulunan bireylerin yarınlarına yönelik ciddi projeler üretmektedir.Çeşitli soru ve sorunlara yönelik ekip ruhu ile yaklaşımlar sergilenmektedir.
    Eğitimde bir çok ihtiyacı giderilmiş, büyük oranda bağımlılıktan kurtarılmış bir çok yaşamsal fonksiyonları düzeltilmiş kısaca insan olma vasıfları kazandırılmış özel eğitime ihtiyacı olan bireyler nispeten tüketici olmaktan da kurtarılmışlardır.Reel anlamda bağımsız olabilmeleri için kesinlikle ekonomik özgürlüklerinin olması gerekmektedir.Bu amaçla bir çok kurum iş ve mesleki eğitim konularında çok güzel projeler üretmekte ve uygulamaktadır.Bu konuda 1993-1996 yılları arasında Eğitim Uygulama Okulunda yöneticilik yapan Sabahat Akşıray Otistik Çocuklar Eğitim Merkezi Müdürü Sayın Sadettin Akçi'nin geçmiş yıllara dönük bazı uygulama ve tecrübelerinden bahsetmeden geçemeyeceğiz.''Çeşitli vesilelerle Türkiye'de ki bir çok kurumu gezdim.İş ve meslek edinmeye yönelik güzel çalışmalar olmasına rağmen öğrencilerin işe yerleştirilmelerine yönelik sağlıklı verilere ulaşamadım.Yıllardır öğrencilere aynı çalışmalar yaptırılıyor.Asıl amaç bir türlü gerçekleştirilemiyor.
    Temel hedefleri kar marjına yönelmiş özel iş alanlarında maalesef yetiştirdiğimiz öğrenciler kabul görmemektedir.Kamuda henüz çocuklarımıza yönelik acıma,yardıma muhtaç gibi kabullenmemizin mümkün olmadığı bakış açısı yerini korumaktadır.Bunu aşabilmek için öğrencilerimizin bağımsız üretebildiklerini normal işçilerden çok daha yararlı ,dürüst ve çalışkan olduklarını anlatmamız gerekmektedir.Bu nedenle yapılan mesleki eğitim programları kesinlikle ticari prensiplerle şekillenmeli ,yörenin ihtiyaç alanlarına hitap etmelidir.Bu konuda basit bir örnek verecek olursam Rize'de görev yaparken çaya yönelik bir kurs açtım.5 öğrencimi kadrolu işçi olarak işe yerleştirdim.

    Alıntıdır..
    Twitter Facebook Google+

Benzer Konular

  1. EKPSS'de Özel eğitim mesleki eğitim merkezi (okulu) Kuraya mı Sınava mı tabi olur?
    Konu Sahibi Kayıtsız Üye Forum EKPSS Haberleri - Atamalar - Gündem
    Cevap: 3
    Son Mesaj : 21.Şubat.2016, 14:51
  2. Mesleki Yeterlilik Kurumu Engelli İşçi Alım İlanı
    Konu Sahibi Defnex Forum Engelli İş İlanları
    Cevap: 0
    Son Mesaj : 30.Nisan.2015, 10:58
  3. Milli Eğitim'den 'sanal mesleki eğitim' kursu ''kursiyer.net''
    Konu Sahibi Defnex Forum Diğer Teknoloji,İnternet,Bilgisayar,Cep Telefonu
    Cevap: 0
    Son Mesaj : 07.Mart.2011, 22:17
  4. Mesleki Eğitim Kursu
    Konu Sahibi okyanus Forum Aktif Çalışma Yaşamı Öncesi
    Cevap: 1
    Son Mesaj : 05.Ekim.2010, 21:39
  5. Özel Mesleki Rehabilitasyon Merkezleri Hakkında Yönetmelik
    Konu Sahibi Defnex Forum Özel Eğitim & Rehabilitasyon
    Cevap: 2
    Son Mesaj : 14.Temmuz.2010, 17:28

Bu Konu için Etiketler