Reklam alanı-1
Dikkat: Forum bütün Üyelere Kapatılmıştır!
Sadece Yöneticiler Forumu görebilirler.

Özel Eğitim Okulları Nereye Götürülmek İsteniyor

http://img20.imageshack.us/img20/7493/52t.png Özel, özel eğitim okulları, engelli çocuklarımızın örgün eğitim görebildikleri kapsamlı eğitim kurumlarıdır. Son yasal düzenleme ve ardından çıkarılacak olan yönetmelik tüm iyi niyetli bürokratlarımızın çabalarına rağmen, söz konusu okullarımızı sıkıntıya sokacak düzenlemeler içermektedir. Başlıca sıkıntılarımız; — Sadece "destek eğitim" karşılığı verilecek olan eğitim desteği, okulların örgün eğitim giderlerini ailenin sırtına

Konuyu değerlendir: Özel Eğitim Okulları Nereye Götürülmek İsteniyor

5 üzerinden | Toplam: 0 kişi oyladı ve 1236 kez incelendi.

  1. Üyelik tarihi
    Haziran.2010
    Nereden
    Erzurum
    Mesajlar
    646

    Özel Eğitim Okulları Nereye Götürülmek İsteniyor

    Sponsorlu Bağlantılar



    Özel, özel eğitim okulları, engelli çocuklarımızın örgün eğitim görebildikleri kapsamlı eğitim kurumlarıdır. Son yasal düzenleme ve ardından çıkarılacak olan yönetmelik tüm iyi niyetli bürokratlarımızın çabalarına rağmen, söz konusu okullarımızı sıkıntıya sokacak düzenlemeler içermektedir. Başlıca sıkıntılarımız;

    — Sadece "destek eğitim" karşılığı verilecek olan eğitim desteği, okulların örgün eğitim giderlerini ailenin sırtına yüklemektedir. Neredeyse tamamı alt ve orta sosyo ekonomik düzey ailelerden oluşan engelli aileleri bu yükü kaldıracak durumda değildir.

    — Okullarımızdan, destek eğitime verilen katkı payını alarak örgün eğitimi ve bireysel, grup destek eğitimini vermeleri beklenmektedir. Bu durumda karşılığını alamadığımız ve oldukça yüksek bir gideri olan bir hizmeti sürdürmemiz istenmektedir.

    — e-okul kapsamında olan kurumlarımızda, sınıfta görevli bir öğretmen sistemde başka hiç bir yerde görevlendirilememektedir. Bu durumda örgün eğitim süresi içerisinde vermemizi önerdikleri bireysel seanslarda görevlendirebilmek için ayrıca bir öğretmenin istihdam edilmesi gerekmektedir.

    — Örgün eğitim programının çeşitli nedenlerle yetersiz kaldığı durumlarda uygulanan "destek eğitim programları" uygulanır. Ancak yapılan yasal düzenleme “destek eğitimi” özel eğitimin temeli kabul etmiştir. Engelliler için “örgün eğitim gereksiz” olduğu gibi bir sonuca varılmıştır. Okul birimini kapatıp sadece "rehabilitasyon" kısmını yürürlükte bırakmak temelde ekonomik açıdan okul sahiplerinin işine gelebilecek bir seçenektir. Kaybeden çocuklar olacaktır.

    — Alanda karşılaşılan ve gittikçe büyüyen bir sorun olmaya aday; engelli çocuklarımızın RAM’lardan aldıkları raporlardır.
    Varlık nedeni engelli çocukların eğitime kazandırılması olan RAM’lar son dönemlerde rapor vermemek için 40 dereden su getiren merkezler haline gelmiştir.
    Özel eğitim hizmetleri yönetmeliğinde yer alan hükümlere taban tabana zıt uygulamalar olağan hale gelmiştir. Ör: Yönetmeliğin; “MADDE 4 - a) Ağır düzeyde zihinsel yetersizliği olan birey: Zihinsel işlevler ile kavramsal, sosyal ve pratik uyum becerilerindeki eksiklikleri nedeniyle öz bakım becerilerinin öğretimi de dahil olmak üzere yaşam boyu süren, yaşamın her alanında tutarlı ve yoğun özel eğitim ve destek eğitim hizmetine ihtiyacı olan bireyi,” Açıkça yazılmasına rağmen son uygulamalar “bu çocuk ağır, eğitime ihtiyacı yoktur”, şeklinde yaygın bir uygulamaya doğru gidilmektedir.
    Sonuç olarak; neredeyse ülkemizdeki tüm engelli çocukların ortaya çıkmasını ve eğitim almalarını sağlayan özürlüler yasası, ekonomik kaygıları merkeze alan yetkililer tarafından hedef tahtasına konan bir yasa halini almıştır. Maliyedeki anlayışı kavramak bizler açısından zor değildir.
    Fakat anlamakta zorlandığımız, varlık nedeni “engelli birey” olan RAM’ların ve bazı Milli Eğitim Bakanlığı bürokratlarının tutumlarıdır. Engellilerimizin her türlü hizmete ihtiyacı olduğunu görmezden gelip, sürekli olarak engellilere sağlanan yasal hakları tırpanlamaya çalışan bir zihniyetin varlığı bizleri derin endişelere sürüklemektedir.
    Destek eğitim modüllerinin uygulamada ciddi sıkıntılar yaratacağını şimdiden söylemek kehanet olmayacaktır. Engelli çocuklarımızın eğitimini yönlendirmede neredeyse tek yetkili konuma gelen RAM’lardan sorumlu Genel Müdürlük; engelliye binbir güçlükle sağlanan hakları kullandırtmamak yönünde elinden geleni yapacaktır. Özel özel eğitim okuluna devam etmekte olan çocuğa “iyi gelişmeler göstermi” bu çocuğa rapor vermeyiz, “ağır gelişiyor” bu çocuğa rapor veremeyiz düşüncesinde olan kimselerle gelişme sağlamak imkansızdır.

    Alıntı...
  2. 18.Ağustos.2010, 17:31
    #1
    Sponsorlu Bağlantılar



    Özel, özel eğitim okulları, engelli çocuklarımızın örgün eğitim görebildikleri kapsamlı eğitim kurumlarıdır. Son yasal düzenleme ve ardından çıkarılacak olan yönetmelik tüm iyi niyetli bürokratlarımızın çabalarına rağmen, söz konusu okullarımızı sıkıntıya sokacak düzenlemeler içermektedir. Başlıca sıkıntılarımız;

    — Sadece "destek eğitim" karşılığı verilecek olan eğitim desteği, okulların örgün eğitim giderlerini ailenin sırtına yüklemektedir. Neredeyse tamamı alt ve orta sosyo ekonomik düzey ailelerden oluşan engelli aileleri bu yükü kaldıracak durumda değildir.

    — Okullarımızdan, destek eğitime verilen katkı payını alarak örgün eğitimi ve bireysel, grup destek eğitimini vermeleri beklenmektedir. Bu durumda karşılığını alamadığımız ve oldukça yüksek bir gideri olan bir hizmeti sürdürmemiz istenmektedir.

    — e-okul kapsamında olan kurumlarımızda, sınıfta görevli bir öğretmen sistemde başka hiç bir yerde görevlendirilememektedir. Bu durumda örgün eğitim süresi içerisinde vermemizi önerdikleri bireysel seanslarda görevlendirebilmek için ayrıca bir öğretmenin istihdam edilmesi gerekmektedir.

    — Örgün eğitim programının çeşitli nedenlerle yetersiz kaldığı durumlarda uygulanan "destek eğitim programları" uygulanır. Ancak yapılan yasal düzenleme “destek eğitimi” özel eğitimin temeli kabul etmiştir. Engelliler için “örgün eğitim gereksiz” olduğu gibi bir sonuca varılmıştır. Okul birimini kapatıp sadece "rehabilitasyon" kısmını yürürlükte bırakmak temelde ekonomik açıdan okul sahiplerinin işine gelebilecek bir seçenektir. Kaybeden çocuklar olacaktır.

    — Alanda karşılaşılan ve gittikçe büyüyen bir sorun olmaya aday; engelli çocuklarımızın RAM’lardan aldıkları raporlardır.
    Varlık nedeni engelli çocukların eğitime kazandırılması olan RAM’lar son dönemlerde rapor vermemek için 40 dereden su getiren merkezler haline gelmiştir.
    Özel eğitim hizmetleri yönetmeliğinde yer alan hükümlere taban tabana zıt uygulamalar olağan hale gelmiştir. Ör: Yönetmeliğin; “MADDE 4 - a) Ağır düzeyde zihinsel yetersizliği olan birey: Zihinsel işlevler ile kavramsal, sosyal ve pratik uyum becerilerindeki eksiklikleri nedeniyle öz bakım becerilerinin öğretimi de dahil olmak üzere yaşam boyu süren, yaşamın her alanında tutarlı ve yoğun özel eğitim ve destek eğitim hizmetine ihtiyacı olan bireyi,” Açıkça yazılmasına rağmen son uygulamalar “bu çocuk ağır, eğitime ihtiyacı yoktur”, şeklinde yaygın bir uygulamaya doğru gidilmektedir.
    Sonuç olarak; neredeyse ülkemizdeki tüm engelli çocukların ortaya çıkmasını ve eğitim almalarını sağlayan özürlüler yasası, ekonomik kaygıları merkeze alan yetkililer tarafından hedef tahtasına konan bir yasa halini almıştır. Maliyedeki anlayışı kavramak bizler açısından zor değildir.
    Fakat anlamakta zorlandığımız, varlık nedeni “engelli birey” olan RAM’ların ve bazı Milli Eğitim Bakanlığı bürokratlarının tutumlarıdır. Engellilerimizin her türlü hizmete ihtiyacı olduğunu görmezden gelip, sürekli olarak engellilere sağlanan yasal hakları tırpanlamaya çalışan bir zihniyetin varlığı bizleri derin endişelere sürüklemektedir.
    Destek eğitim modüllerinin uygulamada ciddi sıkıntılar yaratacağını şimdiden söylemek kehanet olmayacaktır. Engelli çocuklarımızın eğitimini yönlendirmede neredeyse tek yetkili konuma gelen RAM’lardan sorumlu Genel Müdürlük; engelliye binbir güçlükle sağlanan hakları kullandırtmamak yönünde elinden geleni yapacaktır. Özel özel eğitim okuluna devam etmekte olan çocuğa “iyi gelişmeler göstermi” bu çocuğa rapor vermeyiz, “ağır gelişiyor” bu çocuğa rapor veremeyiz düşüncesinde olan kimselerle gelişme sağlamak imkansızdır.

    Alıntı...
    Twitter Facebook Google+
  3. Üyelik tarihi
    Temmuz.2010
    Nereden
    istanbul
    Mesajlar
    646
    Sponsorlu Bağlantılar

    yönetmeliğe uydukları sürece sorun olmaz .eğitim alan bireyleri kazanç kapısı görmedikleri sürece ...
  4. 18.Ağustos.2010, 20:41
    #2
    Sponsorlu Bağlantılar

    yönetmeliğe uydukları sürece sorun olmaz .eğitim alan bireyleri kazanç kapısı görmedikleri sürece ...

Benzer Konular

  1. Özel eğitim hizmetlerinden yararlanmak için nereye başvurmak gerekiyor?
    Konu Sahibi Kayıtsız Üye Forum Özel Eğitim & Rehabilitasyon
    Cevap: 1
    Son Mesaj : 28.Temmuz.2012, 13:22
  2. Engelliler Özel Eğitim Yerine Halk Eğitim Merkezlerine Gidecek
    Konu Sahibi Zümrüdü Anka Forum Engelli Haberleri
    Cevap: 0
    Son Mesaj : 12.Temmuz.2012, 18:57
  3. Özel Eğitim Merkezlerinde Hizmet Almak İstiyoruz,Nereye Başvurmak Gereklidir?
    Konu Sahibi ozel Forum Özel Eğitim & Rehabilitasyon
    Cevap: 1
    Son Mesaj : 12.Ağustos.2011, 03:17
  4. Özel Eğitim Okulları İşte Gerçekler
    Konu Sahibi Jarnana Forum Özel Eğitim & Rehabilitasyon
    Cevap: 0
    Son Mesaj : 22.Ekim.2010, 23:50
  5. Türkiyedeki Eğitilebilir İş Eğitim Okulları
    Konu Sahibi Jarnana Forum Özel Eğitim & Rehabilitasyon
    Cevap: 0
    Son Mesaj : 22.Ağustos.2010, 13:44

Bu Konu için Etiketler