Reklam alanı-1
Dikkat: Forum bütün Üyelere Kapatılmıştır!
Sadece Yöneticiler Forumu görebilirler.

Otistik bireylerde iş ve meslek Eğitimi

Zihinsel özür grupları içinde eğitilmesi en zor ve en masraflı grup Otistik bireylerdir .Bu bireylerle yapılan çalışmalar uzun ve zahmetli bir süreci kapsar.Fakat yaşanılan tüm zorluklara rağmen bu çalışmalar sonucunda ,olumlu geri bildirimler alınmakta ve bireylerde çok büyük gelişmeler görülmektedir.Tüm bu bilgiler ışığında, Otistik bireylerle yapılacak mesleki eğitim çalışmaların da topluma kazandırılmaları ve üretken hale getirilmeleri yönünde olumlu gelişmeler yaşanılacağını

Konuyu değerlendir: Otistik bireylerde iş ve meslek Eğitimi

5 üzerinden | Toplam: 0 kişi oyladı ve 1461 kez incelendi.

  1. Üyelik tarihi
    Temmuz.2010
    Nereden
    istanbul
    Mesajlar
    646

    Otistik bireylerde iş ve meslek Eğitimi

    Zihinsel özür grupları içinde eğitilmesi en zor ve en masraflı grup Otistik bireylerdir .Bu bireylerle yapılan çalışmalar uzun ve zahmetli bir süreci kapsar.Fakat yaşanılan tüm zorluklara rağmen bu çalışmalar sonucunda ,olumlu geri bildirimler alınmakta ve bireylerde çok büyük gelişmeler görülmektedir.Tüm bu bilgiler ışığında, Otistik bireylerle yapılacak mesleki eğitim çalışmaların da topluma kazandırılmaları ve üretken hale getirilmeleri yönünde olumlu gelişmeler yaşanılacağını düşünmekteyiz.Fakat bu bireylerin öncelikle ilgi ve ihtiyaçlarını belirleyip, mesleki eğitimle ilgili atacağımız adımları ondan sonra şekillendirmemiz gerekmektedir.Otistik bireylerle ilgili mesleki eğitim çalışması yapılırken bireylerin özelliklerini temel alan eğitim programları hazırlanması da olmazsa olmaz zorunluluklarımızdandır.
    Otistik bireyleri daha iyi tanıyabilmek ve anlayabilmek için kendimizi bir Otistik olarak düşünelim.’’Nedir benim karakteristik özelliklerim?Hiç konuşmuyorum veya duygu ve düşüncelerimi anlatış biçimim sınırlı.Alıştığım şeklin,mekanın dışında tedirgin olup ne yapacağımı bilemiyorum.Yeteneklerimi gösteremiyorum.İnsan ilişkilerinde diğer insanların neler düşünebilecekleri ,nasıl hareket edebilecekleri hakkında yorum yapıp tahminde bulunamıyorum.Kötü niyeti hiç tanımıyorum.Hile nasıl bir şey bilemiyorum.Görmediğim soyut kavramlar hakkında yorum yapamıyorum.İlgi alanım doğrultusunda zevk aldığım işleri yorulmadan gün boyu yapabilirim.Öyle ki temel ihtiyaçlarımdan biri olan yemek yemeyi yemek saatim çoktan geçtiği halde düşünemiyorum.Yaptığım yapabildiğim veya belirli bir süreç içinde öğrendiğim bir işi yaparken son derece kuralcıyımdır.İşlem basamaklarının hiç birini atlamam.İşi nasıl öğrendiysem her defasında öyle yapmak zorundayım.Süre kısa bile olsa aceleye getirip birkaç basamak atlayıp bitirmem.Bu beni rahatsız eder.”
    İşte böyle Otistik bireyin iç dünyası.Kendi dışındaki dünyaya karşı savunmasız,kötülüklerden habersiz.Tüm bu tehlikelere karşı tek kalkanı eğitimdir Otistik bireyin.
    Otistik bireyler doğdukları andan itibaren aileleri ve onları seven insanlar tarafından korunmaktadırlar.Yine bu insanların kanatları altında ve eğitimcilerinin de katkısı ile belli bir yaşa kadar süren eğitim sürecinden geçmektedirler.Peki ya sonrası?
    15 yaş üzeri Otistik Çocukların devam edecekleri herhangi bir eğitim kurumu ve mesleki okul bulunmamaktadır.Bu çocuklar 15 yaşından sonra toplumdan izole olarak yaşamaktadırlar.Bu yaşam biçimi hem onlar hem de aileleri için büyük sorun yaratmaktadır.Evde hiçbir şey üretmeden yaşamanın üzerine birde ergenlik sorunları eklenince durum içinden çıkılmaz bir hal almaktadır.Ergenlik süreci normal bireylerde bile atlatılması güç bir süreçtir.Kaldı ki Otistik bireyler ergenlik süreci içinde vücutlarında meydana gelen değişikliklere anlam verememektedirler.Ergenlik sorunlarının üzerine birde evde kalıp üretememek eklenince öfke nöbetleri artmakta ,bireyler kendilerini ifade etmek için saldırganlık yolunu seçmektedirler.Bu saldırganlık dürtüsü çoğu zaman anne babaya yönlenmektedir istemeden de olsa.Sizler Otistik çocuğa sahip bir aile olsaydınız neler hissederdiniz?Sanırız insana hiç de güzel duygular hissettirmeyen bu duruma çareler bulmaya çalışır,nasıl bir çözüm yolu bulabileceğinizi araştırırdınız fakat ailelerin şu andaki mevcut koşullarda çokta fazla bir şey yapamadığını görüp kahrolurdunuz.Evet şu anda ailelerin elinden gelen tek şey çocuklarına ilaç verip onların daha sakin ve huzurlu bir insan olmasını sağlamaktır.Bu ilaç tedavileri ilk anda işe yarıyor görünse de uzun vade de çocukların daha içe kapanık ve öz güvensiz bireyler olmasına yol açmaktadır.
    Otistik bireylerin içinde bulunduğu bu karmaşık durumla ilgili en iyi çözümün bu bireyleri doğrudan üretime katmak ve arkadaşları ile birlikte üreterek sosyalleşebileceği bir ortamı onlara sağlamaktır.
  2. 31.Temmuz.2010, 20:06
    #1
    Zihinsel özür grupları içinde eğitilmesi en zor ve en masraflı grup Otistik bireylerdir .Bu bireylerle yapılan çalışmalar uzun ve zahmetli bir süreci kapsar.Fakat yaşanılan tüm zorluklara rağmen bu çalışmalar sonucunda ,olumlu geri bildirimler alınmakta ve bireylerde çok büyük gelişmeler görülmektedir.Tüm bu bilgiler ışığında, Otistik bireylerle yapılacak mesleki eğitim çalışmaların da topluma kazandırılmaları ve üretken hale getirilmeleri yönünde olumlu gelişmeler yaşanılacağını düşünmekteyiz.Fakat bu bireylerin öncelikle ilgi ve ihtiyaçlarını belirleyip, mesleki eğitimle ilgili atacağımız adımları ondan sonra şekillendirmemiz gerekmektedir.Otistik bireylerle ilgili mesleki eğitim çalışması yapılırken bireylerin özelliklerini temel alan eğitim programları hazırlanması da olmazsa olmaz zorunluluklarımızdandır.
    Otistik bireyleri daha iyi tanıyabilmek ve anlayabilmek için kendimizi bir Otistik olarak düşünelim.’’Nedir benim karakteristik özelliklerim?Hiç konuşmuyorum veya duygu ve düşüncelerimi anlatış biçimim sınırlı.Alıştığım şeklin,mekanın dışında tedirgin olup ne yapacağımı bilemiyorum.Yeteneklerimi gösteremiyorum.İnsan ilişkilerinde diğer insanların neler düşünebilecekleri ,nasıl hareket edebilecekleri hakkında yorum yapıp tahminde bulunamıyorum.Kötü niyeti hiç tanımıyorum.Hile nasıl bir şey bilemiyorum.Görmediğim soyut kavramlar hakkında yorum yapamıyorum.İlgi alanım doğrultusunda zevk aldığım işleri yorulmadan gün boyu yapabilirim.Öyle ki temel ihtiyaçlarımdan biri olan yemek yemeyi yemek saatim çoktan geçtiği halde düşünemiyorum.Yaptığım yapabildiğim veya belirli bir süreç içinde öğrendiğim bir işi yaparken son derece kuralcıyımdır.İşlem basamaklarının hiç birini atlamam.İşi nasıl öğrendiysem her defasında öyle yapmak zorundayım.Süre kısa bile olsa aceleye getirip birkaç basamak atlayıp bitirmem.Bu beni rahatsız eder.”
    İşte böyle Otistik bireyin iç dünyası.Kendi dışındaki dünyaya karşı savunmasız,kötülüklerden habersiz.Tüm bu tehlikelere karşı tek kalkanı eğitimdir Otistik bireyin.
    Otistik bireyler doğdukları andan itibaren aileleri ve onları seven insanlar tarafından korunmaktadırlar.Yine bu insanların kanatları altında ve eğitimcilerinin de katkısı ile belli bir yaşa kadar süren eğitim sürecinden geçmektedirler.Peki ya sonrası?
    15 yaş üzeri Otistik Çocukların devam edecekleri herhangi bir eğitim kurumu ve mesleki okul bulunmamaktadır.Bu çocuklar 15 yaşından sonra toplumdan izole olarak yaşamaktadırlar.Bu yaşam biçimi hem onlar hem de aileleri için büyük sorun yaratmaktadır.Evde hiçbir şey üretmeden yaşamanın üzerine birde ergenlik sorunları eklenince durum içinden çıkılmaz bir hal almaktadır.Ergenlik süreci normal bireylerde bile atlatılması güç bir süreçtir.Kaldı ki Otistik bireyler ergenlik süreci içinde vücutlarında meydana gelen değişikliklere anlam verememektedirler.Ergenlik sorunlarının üzerine birde evde kalıp üretememek eklenince öfke nöbetleri artmakta ,bireyler kendilerini ifade etmek için saldırganlık yolunu seçmektedirler.Bu saldırganlık dürtüsü çoğu zaman anne babaya yönlenmektedir istemeden de olsa.Sizler Otistik çocuğa sahip bir aile olsaydınız neler hissederdiniz?Sanırız insana hiç de güzel duygular hissettirmeyen bu duruma çareler bulmaya çalışır,nasıl bir çözüm yolu bulabileceğinizi araştırırdınız fakat ailelerin şu andaki mevcut koşullarda çokta fazla bir şey yapamadığını görüp kahrolurdunuz.Evet şu anda ailelerin elinden gelen tek şey çocuklarına ilaç verip onların daha sakin ve huzurlu bir insan olmasını sağlamaktır.Bu ilaç tedavileri ilk anda işe yarıyor görünse de uzun vade de çocukların daha içe kapanık ve öz güvensiz bireyler olmasına yol açmaktadır.
    Otistik bireylerin içinde bulunduğu bu karmaşık durumla ilgili en iyi çözümün bu bireyleri doğrudan üretime katmak ve arkadaşları ile birlikte üreterek sosyalleşebileceği bir ortamı onlara sağlamaktır.
    Twitter Facebook Google+
  3. Üyelik tarihi
    Haziran.2010
    Mesajlar
    322
    İster engeli ister otistik ister normal olun eğitim şart paylaşımın için tşk
  4. 31.Temmuz.2010, 20:16
    #2
    İster engeli ister otistik ister normal olun eğitim şart paylaşımın için tşk
  5. Üyelik tarihi
    Temmuz.2010
    Nereden
    istanbul
    Mesajlar
    646
    Evet eğitim sabır ve sevgi...

Benzer Konular

  1. Otistik Çocukların Eğitimi İçin Robot Üretildi
    Konu Sahibi Zümrüdü Anka Forum Otizm ve Zihinsel Engellilik
    Cevap: 0
    Son Mesaj : 02.Temmuz.2012, 18:37
  2. Ergen ve bireylerde gelişim dönemleri
    Konu Sahibi Zümrüdü Anka Forum Sağlık / Diğer
    Cevap: 3
    Son Mesaj : 04.Haziran.2011, 23:35
  3. Otistik bireylerde motor becerileri geliştirme
    Konu Sahibi Defnex Forum Otizm ve Zihinsel Engellilik
    Cevap: 1
    Son Mesaj : 16.Ekim.2010, 20:49
  4. Otistik bireylerde aileye yönelik cinsel eğitim
    Konu Sahibi Jarnana Forum Otizm ve Zihinsel Engellilik
    Cevap: 0
    Son Mesaj : 19.Ağustos.2010, 20:07
  5. Otistik bireylerde cinsellik
    Konu Sahibi okyanus Forum Engellilerde Cinsellik
    Cevap: 2
    Son Mesaj : 20.Temmuz.2010, 23:12

Bu Konu için Etiketler