Reklam alanı-1
Dikkat: Forum bütün Üyelere Kapatılmıştır!
Sadece Yöneticiler Forumu görebilirler.

Otizm gelişim dönemeçleri

Gelişim basamakları hakkında pek çok yayında,bebek kitaplarında, internette bilgi bulmak mümkündür. Bu dönemeçler çocuk gelişiminin takibinin “abece”si dir. Bu noktaların henüz gözlenmediği durumlar ya da çocuğun ayının/yaşının gerisinde kalması, uzman gözü ile bakıldığında “bir sorun olduğu”doğrultusundadır. Biz de bazen akıl karıştırıcı olabilecek bu noktaları, mümkün olduğu oranda anlaşılabilir ve kolay kullanılabilir şekilde sitemizde yayınlamanın çok yararlı olacağını düşündük.

Konuyu değerlendir: Otizm gelişim dönemeçleri

5 üzerinden | Toplam: 0 kişi oyladı ve 1230 kez incelendi.

  1. Üyelik tarihi
    Temmuz.2010
    Nereden
    istanbul
    Mesajlar
    646

    Otizm gelişim dönemeçleri

    Gelişim basamakları hakkında pek çok yayında,bebek kitaplarında, internette bilgi bulmak mümkündür. Bu dönemeçler çocuk gelişiminin takibinin “abece”si dir. Bu noktaların henüz gözlenmediği durumlar ya da çocuğun ayının/yaşının gerisinde kalması, uzman gözü ile bakıldığında “bir sorun olduğu”doğrultusundadır. Biz de bazen akıl karıştırıcı olabilecek bu noktaları, mümkün olduğu oranda anlaşılabilir ve kolay kullanılabilir şekilde sitemizde yayınlamanın çok yararlı olacağını düşündük. Kullandığımız tablo Dr. Greenspan, Dil ve konuşma uzmanı Prizant ve Wetherby tarafından hazırlanmıştır.

    GELİŞİM DÖNEMEÇLERİ

    4 AYLIK
    • Renkli objelere,harekete reaksiyon verir, izler
    • Sese doğru bakar
    • İnsan yüzüne ilgi ile bakar
    • Gülümsemeye gülümseme ile karşılık verir.
    6 AYLIK
    • İnsanlarla ilişki kurar
    • Oyun esnasında sık sık gülümser
    • Mutluyken sesler çıkarır
    • Mutsuz olduğunda ağlar.
    9 AYLIK
    • Size baktığı zaman güler,gülümser
    • Gülümsemeye gülümseme ile karşılık verir
    • Sese ses ile karşılık verir
    • Harekete hareket ile karşılık verir(alma,verme,dokunma gibi).
    12 AYLIK
    • İşaret etme/el hareketini aynı zamanda kullanır(gösterme,verme,el sallama)
    • “Fış fış kayıkçı”, ”tel sarar”gibi oyunlara katılır/oynar
    • “ma”, ”ba”, ”na”, ”da” gibi sesler çıkarır
    • Adı söylendiğinde bakar, tepki verir.
    15AYLIK
    • Gülümsemeye, sese,mimiklere yerinde/doğru karşılık verir
    • İlgilendiği/hoşlandığı bir şeyi işaret ederek dikkat çekmeye çalışır
    • İlgilendiği, hoşlandığı bir şey karşısında ses çıkartarak dikkat çeker
    • “mama”, ”baba”, ”bay bay” gibi kelimeleri anlar ve kullanır.
    18 AYLIK
    • Bir şey istediğinde kelime ile beraber çok fazla jest kullanır(göstererek ya da yanına giderek)
    • En az 4 sessiz harfi babıldama ya da kelime içinde kullanır(m,n,p,b,t,d gibi)
    • En az 10 kelimeyi anlar ve kullanır
    • Adı söylendiğinde; aile bireyi, obje ya da vücut kısmını gösterir ya da 5 noktaya bakar
    • Taklit içeren oyunlar(örn;bebeğe yemek yedirmek gibi) oynar ve dikkati üzerine toplayıp toplayamadığını bakarak takip eder.
    24 AYLIK
    • Birlikte oynanan, evcilik gibi taklit oyununda birden fazla eylem gerçekleştirir(yemek yedirme,uyutma vb..)
    • En az 50 kelime anlar ve kullanır
    • 2’li anlamlı cümle kullanır(tekrar etmeden, taklit kullanmadan)(örn.:mama ver)
    • Yaşıtları ile beraber olmaktan ve onlarla oynamaktan hoşlanır, ender de olsa onlara oyuncağını verir
    • Sorulunca tanıdığı objeye bakar.
    36 AYLIK
    • Taklit oyunlarında değişik karakterleri canlandırmaktan hoşlanır, bebeklerle, ebeveyni ile konuşur
    • Yaşıtları ile oynamaktan hoşlanır, onlara favori oyuncağını gösterir
    • Karşılıklı konuşma esnasında ve oyunda düşünce ve eylemi anlamlı bir şekilde kullanır. ”Uykum var, yatalım”, ”Bebek acıkmış süt içsin” gibi
    • “Kim”, ”ne”, ”nerede” sorularına cevap verir
    • İlgileri, duyguları, geçmiş ve gelecek hakkında konuşur.
  2. 31.Temmuz.2010, 16:48
    #1
    Gelişim basamakları hakkında pek çok yayında,bebek kitaplarında, internette bilgi bulmak mümkündür. Bu dönemeçler çocuk gelişiminin takibinin “abece”si dir. Bu noktaların henüz gözlenmediği durumlar ya da çocuğun ayının/yaşının gerisinde kalması, uzman gözü ile bakıldığında “bir sorun olduğu”doğrultusundadır. Biz de bazen akıl karıştırıcı olabilecek bu noktaları, mümkün olduğu oranda anlaşılabilir ve kolay kullanılabilir şekilde sitemizde yayınlamanın çok yararlı olacağını düşündük. Kullandığımız tablo Dr. Greenspan, Dil ve konuşma uzmanı Prizant ve Wetherby tarafından hazırlanmıştır.

    GELİŞİM DÖNEMEÇLERİ

    4 AYLIK
    • Renkli objelere,harekete reaksiyon verir, izler
    • Sese doğru bakar
    • İnsan yüzüne ilgi ile bakar
    • Gülümsemeye gülümseme ile karşılık verir.
    6 AYLIK
    • İnsanlarla ilişki kurar
    • Oyun esnasında sık sık gülümser
    • Mutluyken sesler çıkarır
    • Mutsuz olduğunda ağlar.
    9 AYLIK
    • Size baktığı zaman güler,gülümser
    • Gülümsemeye gülümseme ile karşılık verir
    • Sese ses ile karşılık verir
    • Harekete hareket ile karşılık verir(alma,verme,dokunma gibi).
    12 AYLIK
    • İşaret etme/el hareketini aynı zamanda kullanır(gösterme,verme,el sallama)
    • “Fış fış kayıkçı”, ”tel sarar”gibi oyunlara katılır/oynar
    • “ma”, ”ba”, ”na”, ”da” gibi sesler çıkarır
    • Adı söylendiğinde bakar, tepki verir.
    15AYLIK
    • Gülümsemeye, sese,mimiklere yerinde/doğru karşılık verir
    • İlgilendiği/hoşlandığı bir şeyi işaret ederek dikkat çekmeye çalışır
    • İlgilendiği, hoşlandığı bir şey karşısında ses çıkartarak dikkat çeker
    • “mama”, ”baba”, ”bay bay” gibi kelimeleri anlar ve kullanır.
    18 AYLIK
    • Bir şey istediğinde kelime ile beraber çok fazla jest kullanır(göstererek ya da yanına giderek)
    • En az 4 sessiz harfi babıldama ya da kelime içinde kullanır(m,n,p,b,t,d gibi)
    • En az 10 kelimeyi anlar ve kullanır
    • Adı söylendiğinde; aile bireyi, obje ya da vücut kısmını gösterir ya da 5 noktaya bakar
    • Taklit içeren oyunlar(örn;bebeğe yemek yedirmek gibi) oynar ve dikkati üzerine toplayıp toplayamadığını bakarak takip eder.
    24 AYLIK
    • Birlikte oynanan, evcilik gibi taklit oyununda birden fazla eylem gerçekleştirir(yemek yedirme,uyutma vb..)
    • En az 50 kelime anlar ve kullanır
    • 2’li anlamlı cümle kullanır(tekrar etmeden, taklit kullanmadan)(örn.:mama ver)
    • Yaşıtları ile beraber olmaktan ve onlarla oynamaktan hoşlanır, ender de olsa onlara oyuncağını verir
    • Sorulunca tanıdığı objeye bakar.
    36 AYLIK
    • Taklit oyunlarında değişik karakterleri canlandırmaktan hoşlanır, bebeklerle, ebeveyni ile konuşur
    • Yaşıtları ile oynamaktan hoşlanır, onlara favori oyuncağını gösterir
    • Karşılıklı konuşma esnasında ve oyunda düşünce ve eylemi anlamlı bir şekilde kullanır. ”Uykum var, yatalım”, ”Bebek acıkmış süt içsin” gibi
    • “Kim”, ”ne”, ”nerede” sorularına cevap verir
    • İlgileri, duyguları, geçmiş ve gelecek hakkında konuşur.
    Twitter Facebook Google+

Benzer Konular

  1. İşitme gelişim ve çocuklar
    Konu Sahibi uzici Forum İşitme Engelliler
    Cevap: 0
    Son Mesaj : 28.Kasım.2014, 22:36
  2. Ergen ve bireylerde gelişim dönemleri
    Konu Sahibi Zümrüdü Anka Forum Sağlık / Diğer
    Cevap: 3
    Son Mesaj : 04.Haziran.2011, 23:35
  3. Gün Gelişim 10. yaşında
    Konu Sahibi karcicegi Forum Özel Eğitim & Rehabilitasyon
    Cevap: 0
    Son Mesaj : 27.Kasım.2010, 15:18
  4. Çocukların Gelişim Evreleri
    Konu Sahibi Jarnana Forum Okul öncesi, İlköğretim, Lise ve Üniversite Dönemi
    Cevap: 2
    Son Mesaj : 08.Eylül.2010, 17:10
  5. Zihinsel engellilerin cinsel gelişim ve özellikleri
    Konu Sahibi okyanus Forum Engellilerde Cinsellik
    Cevap: 0
    Son Mesaj : 09.Temmuz.2010, 16:13

Bu Konu için Etiketler